تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803660404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونگي نوآوري و خلاقيت در رسانه ملي براي ارائه مفاهيم ديني / 9«عليرضا سبط احمدي» تهيه‌كننده:ضعف ارتباط جامعه هنري با محققان قرآني مشكل برنامه‌سازي در رسانه ملي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: چگونگي نوآوري و خلاقيت در رسانه ملي براي ارائه مفاهيم ديني / 9«عليرضا سبط احمدي» تهيه‌كننده:ضعف ارتباط جامعه هنري با محققان قرآني مشكل برنامه‌سازي در رسانه ملي است
گروه هنر: متأسفانه نتوانسته‌ايم هنرمان را در خدمت مفاهيم و انديشه علمايمان قرار دهيم و انديشه علما را در فيلم‌هايمان به كار ببنديم، زيرا آنها به عنوان پژوهشگران و محققان قرآني، معتبرترين منابع ما براي دسترسي به مفاهيم ديني هستند.
«عليرضا سبط‌احمدي» تهيه‌كننده سينما و تلويزيون در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در مورد خلاقيت و نوآوري در رسانه ملي در پاسخ به اين پرسش كه چگونه مي‌توان مفاهيم معنوي و ديني را به صورت نوآورانه و خلاقانه در برنامه‌هاي تلويزيوني گنجاند، گفت: كتاب آسماني ما قرآن، منبع عظيم و سرشاري است براي برنامه‌سازي. ما معتقديم كه قرآن كتابي است جامع و كامل كه تمام اصول اجتماعي و شيوه صحيح زندگي در آن نهفته است.

وي ادامه داد: كتاب آسماني ما حاوي قصه‌هاي بسيار جذاب و شيوايي است كه مي‌تواند الهام‌بخش سريال‌ها و فيلم‌هاي روز ما باشد.

وي افزود: من به جرأت مي‌توانم بگويم كه ما هنوز ذره‌اي از اين منبع عظيم را كشف نكرده‌ايم و اين وظيفه پژوهشگران و محققاني است كه خوراك محتوايي براي ما فراهم مي‌كنند.

اين تهيه‌كننده توضيح داد: شايد من به عنوان يك تهيه‌كننده دانش كافي براي اين كه مستقيماً به سراغ قرآن بروم و آنچه را لازم است استخراج كنم، نداشته باشم ولي محققان و پژوهشگراني هستند كه مدعي‌اند ساليان سال است كه در اين زمينه مشغول به‌كارند.

وي ادامه داد: لذا اگر آنها بتوانند اين مفاهيم را به شكلي شيوا و در غالب مفاهيم روز در اختيار ما برنامه‌سازان قرار دهند، يقيناً اين امكان وجود خواهد داشت كه ما در ساختار برنامه‌هايمان، خصوصاً فيلم‌ها و سريال‌ها از تعاليم قرآن به طرز صحيح استفاده كنيم.

وي در پاسخ خبرنگار ايكنا مبني بر چگونگي شيوه صحيح ترويج دين از طريق رسانه ملي و در مقايسه ايران با ساير كشورها اظهار كرد: ما در اروپا و امريكا به ويژه در هاليوود شاهد اين هستيم كه براي يك فيلم سرمايه‌گذاري‌هاي كلاني انجام مي‌شود، حتي بنگاه‌هاي مذهبي اروپايي و امريكايي اسپانسر ساخت يك فيلم مي‌شوند و براي آن سرمايه‌گذاري گسترده و وسيع مي‌كنند تا بتوانند فرهنگ مسيحيت را در كشورهاي جهان سوم ترويج كنند.

سبط احمدي ادامه داد: اين در حالي است كه ما با اينكه از غناي مذهبي و فرهنگي بالايي برخورداريم ولي از اين حربه استفاده نمي‌كنيم و توليداتمان را يا نمي‌توانيم جهاني كنيم و يا از اين مفاهيم قرآني به درستي در آثارمان استفاده نمي‌كنيم.

وي به عنوان نمونه به فيلم «Gost» (روح) اشاره كرد و گفت: مسيحيت در اين اثر به روشني سرمايه‌گذاري كرده تا بتواند از اين طريق القاي فرهنگي كند، ولي ما از منبع سرشاري كه در اختيار داريم كمترين بهره را مي‌بريم و در نتيجه كمترين مخاطب را جذب مي‌كنيم.

وي ادامه داد: فعاليت و نفوذ شديد صهيونيست‌ها در عرصه هنر فيلم و سينما نيز نمونه ديگري از اين دست است، آنها از اين طريق مي‌خواهند مظلوميت قوم يهود را از ساليان گذشته تا كنون به همه ملل القا كنند و بهترين شيوه براي اين كار نيز استفاده از صنعت فيلم‌سازي است كه نمونه بارز و واضح آن فيلم فهرست شيندلر است كه تأثير بسزايي نيز در كشورهاي جهان سوم داشته است.

اين تهيه‌كننده ابراز تأسف كرد و گفت: در مقابل ما حتي نتوانسته‌ايم از آنچه داريم براي اثبات مظلوميت خودمان در طول اين سال‌ها استفاده كنيم و يك حركت وسيع جهاني انجام دهيم، در حالي كه آنها دارند از تمامي اين امكانات و حربه‌ها به بهترين نحو استفاده مي‌كنند.

وي افزود: مسلماً قرآن منبع بسيار عظيمي است و من به عنوان يك برنامه‌ساز و تهيه‌كننده هميشه افسوس مي‌خورم كه چرا بين محققان و پژوهشگران مذهبي و در واقع علماي ما و جامعه هنرمندان و فيلمسازان ارتباط تنگاتنگي برقرار نشده است.

سبط احمدي در ادامه بيان كرد: متأسفانه ما نتوانسته‌ايم هنرمان را در خدمت مفاهيم و انديشه علمايمان قرار دهيم و انديشه علما را در فيلم‌هايمان به كار ببنديم، زيرا آنها به عنوان پژوهشگران و محققان قرآني، معتبرترين منابع ما براي دسترسي به مفاهيم ديني هستند.

وي ادامه داد: در حالي كه در هاليوود اين كار را به بهترين شكل انجام داده‌اند و سينما در خدمت تفكر مسيحيت است و اين فرهنگ و تفكر را به تمام دنيا القا مي‌كند ولي متأسفانه ارتباط ما با علما در حقيقت قطع است.

وي ابراز اميدواري كرد و گفت: اگر بتوانيم اين نخ ارتباطي را گره بزنيم در واقع مي‌توانيم از تفكر و انديشه علما براي ارتقاء سطح كيفي و هدايت آثار سينمايي و تلويزيوني به مسير درست بهره ببريم.

تهيه‌كننده تله‌فيلم «آن سفر كرده» در پايان اظهار كرد: تنها راه برقراري اين ارتباط اين است كه در درجه اول علما ما را بپذيرند زيرا در حال حاضر به لحاظ تفاوت‌هاي سليقه‌اي و عدم وجود تفاهم، آنها پذيراي اهل هنر خصوصاً سينما و تلويزيون نيستند و اين عدم ارتباط بزرگ‌ترين لطمه را به صنعت فيلم‌سازي و سريال‌سازي ما و در نتيجه به جامعه و مردم ما مي‌زند.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن