تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819947468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار اسد با عمروموسي و وزيرخارجه قطر شيخ حمد: حل بحران لبنان نمونه‌اي براي حل مشكلات عربي به ويژه فلسطين است عمروموسي: نقش سوريه درحل بحران لبنان مهم بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ديدار اسد با عمروموسي و وزيرخارجه قطر شيخ حمد: حل بحران لبنان نمونه‌اي براي حل مشكلات عربي به ويژه فلسطين است عمروموسي: نقش سوريه درحل بحران لبنان مهم بود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

رييس‌جمهور سوريه در ديدار با عمرو موسي و وزير امور خارجه‌ي قطر به ارزيابي اوضاع لبنان بعد از امضاي توافق‌نامه‌ي دوحه و راه‌هاي حفظ همبستگي عربي پرداخت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نوشته‌ي روزنامه‌ي الوطن - چاپ عربستان- بشار اسد، رييس‌جمهور سوريه در دو ديدار جداگانه با شيخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثاني، وزير خارجه‌ي قطر و عمرو موسي، دبير كل اتحاديه‌ي عرب در دمشق به بررسي اوضاع لبنان پرداخت.

در ديدار اسد و وزير خارجه‌ي قطر اوضاع كنوني منطقه، لزوم افزايش تلاش‌ها در راستاي حل مشكلات عربي به ويژه با توجه به رياست سوريه بر نشست سران عرب و راههاي تحكيم همكاري ميان دو كشور قطر و سوريه بررسي شد.

شيخ حمد بعد از اين ديدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما از بشار اسد در خصوص نقش اين كشور در دستيابي به حل بحران لبنان قدرداني كرديم.

وي بيان داشت: توافق كامل عربي ايجاد شده و كشورهاي عربي قادر به حل هر گونه مشكل به طور مثبت و سريع هستند اما مهم اين است كه اعراب در اين زمينه كه راه حلي براي مشكلات وجود دارد به توافق برسند.

وزيرخارجه قطر تصريح كرد: زماني كه در خصوص تشكيل كميته‌ي بررسي حل بحران لبنان توافق ايجاد شد، تمام كشورهاي فعال در دستيابي به راه حل لبنان كمك كردند و ما به راه حل مسالمت‌آميز دست يافتيم.

اين مسوول قطري شيوه‌ي حل بحران لبنان را نمونه دستيابي به راه حل هر مشكل عربي به ويژه مشكل فلسطين سومالي و دارفور توصيف كرد.

وزير امور خارجه‌ي قطر عنوان داشت: مسايل عديده‌ي عربي بايد از طريق اعراب حل شود و اعراب بايد بر سر اين راه حل‌ها توافق كنند.

اين مقام قطري پيام شيخ حمد بن خليفه آل ثاني در زمينه‌ي قدرداني از نقش سوريه در حل بحران لبنان را تقديم اسد كرد.

وي نسبت به انتخاب رييس‌جمهور توافقي لبنان و لزوم ياري به لبنان در برقراري امنيت و ثبات ابراز اميدواري كرد.

عمرو موسي تصريح كرد: در ديدار با اسد به بررسي تحكيم روابط كشورهاي عربي، راههاي حفظ همبستگي عربي و حفظ وحدت ملي فلسطيني‌ها پرداختيم.

دبيركل اتحاديه عرب اظهار داشت: نقش سوريه حل بحران لبنان در نشست دوحه بسيار مهم و جدي بود.

وي خاطرنشان كرد: حل بحران لبنان نشان داد كه همكاري عربي وجود دارد و اعراب طرح معيني كه همان طرح اتحاديه‌ي عرب است را در اختيار دارند و ما اميدواريم تمام بندهاي آن اجرا شود.

دبير كل اتحاديه‌ي عرب ادامه داد: تلاش عربي هم‌چنان وجود دارد و هيچ گونه دخالت و نفوذ خارجي نمي‌تواند بر اين همكاري تاثير بگذارد.

عمروموسي افزود: توجه به ايجاد طرح عربي براي حل اختلافات كشورهاي عربي با يكديگر يكي از مسايل اصلي مورد بحث ما با اسد بود.

وي افزود: موفقيت در حل بحران لبنان به اتحاديه‌ي عرب اجازه‌ي موفقيت در حل بحران‌هاي عربي را به دور از هر گونه بين‌المللي سازي مي‌دهد.

وليد معلم، وزير امور خارجه‌ي سوريه نيز گفت: تمام گروه‌ها در لبنان خطر را درك كردند و درصدد دستيابي به توافق برآمدند.

وي ابراز اميدواري كرد كه لبنان امنيت و آرامش خود را بازيابد و بتواند در زمينه‌ي اقتصادي نيز پيشرفت كند.

وزير امور خارجه‌ي سوريه از نقش وزير خارجه‌ي قطر تقدير كرد و گفت: وي نقش مهمي را ايفا كرد. قطر همواره با تمام گروه‌ها رابطه‌ي يكساني داشته است و با تمام كشورها نظير ايران، سوريه، مصر، عربستان و آمريكا رابطه‌ي خوبي دارد.

وي خاطرنشان كرد: قطر فرصت را از دست نداد و زمينه را براي توافق تمام گروه‌ها فراهم كرد.

از سوي ديگر منابع آگاه اظهار داشتند در مذاكرات ميان اسد و عمروموسي مساله‌ي مذاكرات غير مستقيم ميان سوريه و اسراييل نيز بررسي شد و سوريه تاكيد كرد كه دمشق هرگز در جهت تضييع حقوق فلسطيني‌ها گامي بر نخواهد داشت.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن