تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816277100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به وضعيت بازار دستگاه هاي خودكار فروشنده در ژاپن


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به وضعيت بازار دستگاه هاي خودكار فروشنده در ژاپن
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): توكيو- ژاپن كه در عرصه الكترونيك حرف نخست را در جهان مي زند،در حال حركت بسوي مسيري است كه درآن استفاده از نيروي انساني كمتر شده و بسياري از كارها به طور خودكار توسط دستگاه و يا روبات انجام شود.


يكي از روشن ترين نمونه هاي اين موضوع در ژاپن ، وجود شمار زيادي دستگاه هاي خودكار فروشنده نوشابه و ديگر نوشيدني ها دراين كشور است كه در گوشه و كنار هر شهر و روستايي به چشم مي خورند.
در ژاپن باوجود كيفيت آب آشاميدني شهري در اين كشور در مقاسه با بسياري از كشورهاي جهان ،اما شهروندان ژاپني به طوركلي چندان به نوشيدن آب آشاميدني تمايلي نشان نمي دهند.
اين موضوع شايد به دليل گستردگي و متنوع بودن بازار نوشابه در ژاپن باشد كه از طريق دستگاه هاي خودكار نوشابه فروشي به آساني هر نوع نوشابه براي هر ذائقه اي در هر نقطه اي از اين كشور در دسترس مشتري قرار مي گيرد.
آب معدني ، چاي سبز و قرمز، قهوه ، شير كاكائو ، نوشابه هاي گازدار همچون كوكاكولا و انواع مختلف آب ميوه ، از نمونه نوشابه هايي هستند كه در قوطي و يا شيشه هاي پلاستيكي در دستگاه هاي خودكار نوشابه فروشي به طور سرد و گرم در ژاپن براي مشتريان عرضه مي شود.
آمارهاي منتشر شده در رسانه هاي ژاپني نشان مي دهد،در ژاپن حدود دو ميليون و 260 هزاردستگاه نوشابه فروشي وجود دارد كه بيشتر آنها در كنار پياده روها، ايستگاه هاي قطار و مراكز خريد كار گذاشته شده اند.
اين آمار بيانگر آن است كه شمار دستگاه هاي خودكار نوشابه فروشي در ژاپن در طول پنج سال گذشته حدود پنج درصد افزايش يافته است .
در بسياري از كشورهاي پيشرفته صنعتي نيز دستگاه هاي خودكار نوشابه فروشي وجود دارد، اما به دليل مسايل امنيتي بسياري از آنها نه در كنار خيابانها، بلكه در داخل و يا كنار فروشگاه ها نصب شده اند.
دستگاه هاي خودكار نوشابه فروشي در ژاپن بر پايه تقاضايي كه وجود دارد، در فصل تابستان نوشابه هاي سرد و در فصل زمستان نوشابه هاي گرم به مشتريان خود عرضه مي كنند.
آمارهاي منتشر شده نشان مي دهد ، در سال گذشته ميلادي (2007) در ژاپن به ميزان دوتريليون و 422 ميليون ين نوشابه در دستگاه هاي خودكار نوشابه فروشي اين كشور به فروش رسيد كه نسبت به سال قبل از آن چهار درصد بيشتر شده است .
بهاي نوشابه در دستگاه هاي خودكار در ژاپن بنابر نوع و اندازه قيمت گذاري شده اند و معمولا بين 120 تا 150 ين است .
براي نمونه بهاي يك قوطي آلومينيومي 350 ميلي گرمي نوشابه كوكاكولا در دستگاه هاي خودفروش در ژاپن 120 ين است كه تقريبا در طول حدود 15 سال گذشته تغيير نكرده است .
دركنار دستگاه هاي خودكار نوشابه فروشي در ژاپن سطلهاي زباله اي قرار داده شده تا خريدار پس از استفاده از نوشابه ، ظرف آن را در اين زسطلها بياندازد.
اين موضوع علاوه بر كمك كردن به پاكيزه نگه داشتن شهر، ظروف آلومينيومي و پلاستيك نوشابه ها را مستقيما راهي مراكز بازيافت مي كند.
در ژاپن با رشد زيرساخت هاي مربوط به فناوري اطلاعاتي ، خريد از دستگاه هاي خودكار بدون استفاده از پول نقد امكان پذير است .
خريد غيرنقدي از دستگاه خودفروش در ژاپن بااستفاده از كارت هاي الكترونيكي قابل شارژ پولي و تلفن هاي همراه امكان پذير است .
در ژاپن برپايه قانون دستگاه هاي خودفروش بايد در مكان هايي قرار بگيرد كه وارد حريم عمومي و مزاحم رفت و آمد مردم در پياده روها نشود و اگر بخشي از اين دستگاه هاي خودكار از زمين مالك در كنار پياده رو به حريم عمومي تجاوز كند، مالك مشمول جريمه مي شود.
يادآوري مي شود، در ژاپن بسياري از مردمي كه در زمين خود در كنار خيابان داراي جاي اضافه هستند به شركت هاي مالك دستگاه فروشنده خودكار اجازه مي دهند كه دستگاه خود را در زمين شخصي آنها قرار دهند.
اين افراد در برابر دادن اين مجوز به شركت هاي مالك دستگاه فروشنده ، از آنها ماهانه چند درصد از درآمد فروش را دريافت مي كنند.
درژاپن علاوه بر دستگاه هاي خودكار نوشابه فروشي ،دستگاه هاي خودكار فروشنده سيگار، بستني ، نشريه ، غذاهاي آماده و حتي دستگاه هاي شلتوك گيري برنج در كنار مزارع نيز وجود دارد.
شايد بتوان گفت كه در ژاپن پس از دستگاه هاي خودكار فروشنده نوشابه ، دستگاه فروشنده سيگار بيشترين آمار دستگاه هاي خودكار در اين كشور را به خود اختصاص مي دهند.
در ژاپن استعمال سيگار بايد از پس از سن قانوني بلوغ كه 20 سالگي است ، شروع شود و به همين دليل در فروشگاه ها براي اطمينان از سن نوجواناني كه درخواست خريد سيگار مي كنند، مدرك معتبر براي شناسايي سن خواسته مي شود.
صنعتگران ژاپني براي اين كه بتوانند از پس اين مشكل در مورد دستگاه هاي خودفروش سيگار نيز برآيند، اقدام به ساخت سيستمي كردند كه در آن يك چشم الكترونيكي نامرئي سن خريدار را در برابر دستگاه شناسايي مي كند.
در حافظه اين چشم نامرئي از پيش اطلاعات مربوط به چين و چروك افراد با سنين مختلف به ثبت رسيده و دستگاه با مقايسه كردن ويژگي هاي چهره خريدار با اطلاعات موجود در خود، كار شناسايي را انجام مي دهد.
اين دستگاه شناسايي طوري برنامه ريزي شده است كه اگر نتواند به درستي سن بلوغ خريدار را شناسايي كند،از مشتري مي خواهد كه گواهينامه خود را در جلوي دستگاه نمايشگر قرار دهد.
به نظر مي رسد، با پيشرفت صنايع فناوري اطلاعاتي در ژاپن ، جامعه اين كشور بسويي مي رود كه در آينده در كار خريد با پول نقد و يا فرد فروشنده نيازي نباشد و دستگاه ها و روبات ها اين كار را انجام دهند.
آساق **2110**280**1366
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 526]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن