محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845850516
ورزش در اسلام
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : ورزش در اسلام soheila 3520th September 2008, 10:02 PM1ـ تعطیل کردن ورزش به بهانه روزه داری طبیعتا برای آنهایی که در طول سال اهل هیچ رقم ورزشی نبوده اند ، پرداختن به یک ورزش سنگین بیشتر از آن مفید باشد مضر است . ولی حتی همین جماعت هم نمی توانند با در نظر گرفتن برخی ملاحظات با برخی ورزش ها کنار بیایند : پیاده روی ، دوچرخه سواری ، کوه پیمایی و شنای سبک و تفریحی . اما ورزشکاران حرفه ای ، حساب شان جداست . آنها می توانند در ماه رمضان به ورزش ادامه بدهند و حتی در مسابقات شرکت کنندد . با این شرط این که تمرینات قبل از مسابقه شان را سبک کنند و دوره ریکاوری یا بازگشت شان را طولانی تر. 2ـ ورزش کردن بلافاصله بعد از افطار نتیجه ورزش کردن بلافاصله بعد از افطار فقط خستگی نیست . چرا که این کار باعث وارد آمدن فشار بیش از حد بر دستگاه عصبی عضلانی اسکلتی و گوارشی هم می شود . بهترین وقت ورزش لااقل 3 تا 4 ساعت بعد از افطار است که معده تخلیه شده و قند کافی در اختیار اندام ها و مغز قرار گرفته است . گفته می شود که از لحاظ علمی بهترین زمان برای تمرینات و مسابقات ورزشی در این ماه سه ساعت بعداز اذان صبح است . ولی از آنجا که عملا چنین چیزی امکان پذیر نیست اکثر مسابقات بعد از افطار موکول می شود . در این حالت بهتر است شروع ورزش حدود سه ساعت بعد از افطار باشد تا غذایی که ورزشکار می خورد فرصت هضم پیدا کند . 3ـ خوردن افطاری های چرب گروهی از اهل ورزش خیال می کنند خوردن غذاهای چرب مثل کله پاچه در ماه رمضان مناسب تر است . در حالی که این غذاها نه تنها انرژی بیشتری به وزرشکار نمی دهد بلکه عمدتا به دلیل بدهضم بودن و تخلیه دیرتر از معده با احساس سیری طولانی همراهند . توصیه می شود غذای ورزشکار کم حجم و پر کالری باشد و ترجیحا زیاد چرب نباشد . همچنین به ورزشکاران توصیه می شود برای جلوگیری از کمبود آهن و کلسیم بیشتر از گوشت و لبنیات خصوصا شیر استفاده کنند و برای جلوگیری از کمبود انواع ویتامین ها نیز سراغ سبزیها و میوه های تازه بروند . 4ـ بی توجهی به تاثیر نوشیدنی ها برای ورزشکاران مصرف مایعات فراوان در طول روزهای ماه رمضان اهمیت ویژ ه ای دارد چرا که دهیدراتاسیون (کاهش سطح مایعات بدن ) ممکن است عواقب خطرناکی برای آنها داشته باشد . یکی از این عواقب خطرناک اختلالات کلیوی است که حتی میتواند به نارسایی کلیه منجر شود . به همین دلیل مصرف 500 سی سی آب معادل 2 لیوان آب به ازای هر یک ساعت فعالیت ورزشی مازاد بر مصرف معمول به ورزشکاران توصیه می شود . 5ـ افراط در غذاهای پروتئینی اگر چه ورزشکاران در ماه رمضان نیاز بیشتری به پروتئن ، قند و و یتامین ها دارند ولی افراط در مصرف پروتئین به هیچ وجه توصیه نمی شود چون سبب تولید مواد زائد در خون و ایجاد خستگی حین ورزش می شود . با آرزوی قبولی طاعات و عبادات irandokht23rd January 2009, 01:07 AMورزش در اسلام کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند امروزه ورزش در تمام كشورها و جوامع اهميت فوق العاده اى پيدا كرده است. برگزارى مسابقات گوناگون ورزشى در رشته هاى مختلف در سطوح ملى و بين المللى, نشان دهنده اين واقعيت انكارناپذير است. در سايه پروپاكاند و تبليغات بى... کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند[1].jpg امروزه ورزش در تمام كشورها و جوامع اهميت فوق العاده اى پيدا كرده است. برگزارى مسابقات گوناگون ورزشى در رشته هاى مختلف در سطوح ملى و بين المللى, نشان دهنده اين واقعيت انكارناپذير است. در سايه پروپاكاند و تبليغات بى امان دستگاه ها, سازمان ها و فدراسيون ها, مسابقات ورزشى هواداران فراوان و تماشاچيان بسيارى پيدا كرده است. از منظر عقل و دين, ورزش براى تقويت و سلامتى جسم ضرورت دارد. ملتى كه بدنى سالم, بانشاط و نيرومند ندارد از عقل و تفكر شايسته كمتر بهره مند است. مثلى است معروف كه مى گويد: (عقل سالم در بدن سالم است), زيرا تأثير متقابل جسم و جان, مسئله اى ثابت شده و مسلّم است. انسان هايى كه بر اثر تنبلى و عدم تحركات جسمى, بدنى نحيف و عليل دارند و يا بيش از حد فربه و چاق هستند, نمى توانند روحيه اى آرام و بانشاط داشته باشند. اين گونه افراد معمولاً عصبى مزاج, كم حوصله, بهانه گير و داراى روحيه اى ناهنجار و فكرى بيمار هستند و همين مسائل در جسم آنان نيز اثر سويى مى گذارد. حضرت على فرمود: من از حسودان تعجب مى كنم كه چگونه جسمى سالم دارند. حسد, بدبينى و نگرانى هاى روحى و روانى, بدن را ضعيف و بيمار مى كند. پيامبر(ص) مى فرمايد: خوشا به حال كسى كه سالم و زندگى اش در حد كفايت و قوى و نيرومند باشد. از همين رو در تاريخ اديان مى خوانيم: وقتى قوم بنى اسرائيل پادشاهى از خدا خواستند, طالوت با دو ويژگى معرفى مى شود: (خداوند طالوت را براى شما برگزيد و قدرت علمى و جسمى فزون ترى به او عطا فرمود).1 درباره قدرت موسى بن عمران قرآن مى فرمايد كه در نزاع دو قبيله (قِبطى و سِبطى) حضرت موسى تنها يك مشت به آن مرد زد و او درگذشت: (فوكزه موسى فقضى عليه2). معلوم مى شود حضرت موسى از قدرت جسمانى و مشت پولادين برخوردار بوده است. دختر حضرت شعيب هم به پدرش گفت: اى پدر, موسى را استخدام كن, زيرا آدمى نيرومند و امين است.3 قرآن درباره حضرت هود هم به قدرت جسمانى او اشاره مى كند: (وزادكم فى الخلق بَصْطَةً4). اسلام به مسئله سلامت و قدرت جسم و جان اهميت خاصى مى دهد تا آن جا كه بر اين باور است كه رهبران اسلام بايد در سلامت جسم, اعتدال خلقت و قدرت علم و معنويت سرآمد ديگران باشند. رسول گرامى اسلام(ص) مى فرمايد: به سرگرمى و بازى بپردازيد, زيرا دوست ندارم كه در دين شما خشكى و خشونت ديده شود. ائمه معصومين با اين كه تحت نظر شديد بودند ولى گاه گاهى قدرت علمى و احياناً قدرت و مهارت جسمى خود را در تيراندازى و اسب دوانى به نمايش مى گذاشتند و اعجاب و تحسين حاضران را برمى انگيختند. امام على(ع) در مسابقات كشتى, پشت تمام اقران خود را به زمين مى زد. رسول خدا(ص) نيز گاهى در مسابقات اسب سوارى و شتر دوانى شركت مى كردند. بعضى اوقات از رسول خدا(ص) تقاضا مى شد كه در يك مسابقه, داور باشند و حضرت آن را مى پذيرفتند. پيامبر گرامى اسلام(ص) دستور اكيد داده اند كه كودكان را رها سازيد تا هفت سال بازى كنند. پيامبر(ص) فرمود: هركس در كنارش كودكى باشد لازم است با او كودكى كند (با او هم زبان و هم بازى شود).چون كه با كودك سر و كارت فتادپس زبان كودكى بايد گشادورزش در اديان الهى, ريشه تاريخى دارد. برادران يوسف براى بردن او به پدر گفتند: او را با ما بفرست تا بگردد و بازى كند. در سيره پيامبر است كه با امام حسن و امام حسين(عليهم السلام) بازى مى كردند; آن ها را روى دوش خود سوار مى كردند و به كشتى گرفتن تشويقشان مى نمودند.5 در فقه اسلامى بحثى با عنوان (سَبق و رِمايه) مطرح شده است, كه يكى از مسائل آن, مسئله شرط بندى در مسابقات است. مى فرمايند: شرط بندى با پول در مسابقات اسب دوانى, تيراندازى و شمشيربازى جايز است. پيامبر(ص) فرمود: در هيچ مسابقه اى شرط بندى پولى جايز نيست مگر در تيراندازى, شمشيربازى, پرتاب نيزه, شتردوانى و حتى مسابقه با فيل و كليه حيوانات سم دار. از اين نكته نبايد غفلت كرد كه ورزش فقط منحصر در ورزش هاى رايج و معمول امروزى نيست, بلكه كشاورزى, آهنگرى, درخت كاري… نيز از ورزش هايى هستند كه به عضلات بدن استحكام مى بخشند. به واقع هركار مشروعى كه به قوت جسم و قدرت روح منتهى شود, ورزش است. هدف از ورزش چيست؟ در اسلام هدف از ورزش, جمع مال و ثروت و كسب وجهه و شهرت نيست; بلكه وسيله اى براى بهتر عبادت كردن و خدمت بهينه به خلق است. در دعاى كميل مى خوانيم: ((قوّ على خدمتك جوارحى; بار پروردگارا, اعضا و جوارحم را براى خدمت به تو نيرومند گردان) و يا در دعاى روز چهارم ماه مبارك رمضان مى خوانيم: (اللهم قوّنى فيه على اقامة امرك; خدايا, در اين روز مرا براى اقامه فرمانت نيرومند گردان). بدون ترديد تقويت جسم, بدون تمرين و ورزش ممكن نيست. در واقع ما از خدا توفيق ورزش كردن مى طلبيم. با وجود اين كه ورزش كردن داراى محاسن و امتيازات فراوانى است, اما اين نكته را نبايد از ذهن دور نگه داشت كه اگر ورزش با اخلاق و اعتدال همراه نباشد, نتيجه مطلوبى را باز پس نخواهد داد. هم چنان كه دين اسلام, دين اعتدال است, به اعتدال در همه امور نيز سفارش كرده است. ورزش كاران باستانى كار ديروز و امروز همواره در خط اعتدال قرار داشته و دارند. فرهنگ حاكم بر اين ورزش, فرهنگ علوى است. نام خدا و ياد خدا, رعايت آداب ويژه باستانى و نيز رعايت اخلاق اسلامى از ويژگى هاى بارز اين رشته ورزشى است. در اين ورزش, پيش كسوتان تقدم دارند و نوآموزان و جوانان مورد احترام مى باشند. روحيه قهرمانى در تمام حركات آنان مشهود است. آنان همواره يار مظلومان و خصم ستم گران بوده اند. داستان (پورياى ولى) نمونه اى مشهور و معروف است. وى براى كشتى گرفتن به شهرى اعزام شد. ابتدا به مسجد جامع شهر رفت و نماز اول وقت را خواند. هنگام خارج شدن از مسجد پيره زنى التماس دعا مى گويد, اما خيلى هيجان زده بود. پورياى ولى مى پرسد: مادر, خيلى نگرانى! مى گويد: بله, پسرم پهلوان اين شهر است, شنيده ام پهلوان ديگرى آمده مسابقه بگذارد; اگر در كشتى شكست بخورد من بيچاره مى شوم, زيرا از دخترى خواستگارى كرده ايم اما آنان گفته اند: به شرطى دختر مى دهيم كه پسرت در اين مسابقه پيروز شود. وانگهى تنها نان آور من است. پوريا مى گويد: مادر مطمئن باش كه پسرت پيروز مى شود. وقتى وارد گود شد پس از مدتى گلاويز شدن, تصميم مى گيرد شكست را بپذيرد و به اين طريق مادر پير را از نگرانى نجات داد. اين است منطق دين (ويؤثرون على انفسهم ولو كان بهم خصاصه). irandokht23rd January 2009, 01:12 AMاسلام، بهداشت و ورزش کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند رابطه ي ورزش با بهداشت بر کسي پوشيده نيست. اگر ورزش مي خواهد براي فرد و جامعه سلامتي و شادابي را به ارمغان آورد، بايد با بهداشت قرين بوده و از آن بيگانه نباشد. ورزش بدون رعايت موازني بهداشتي –... رابطه ي ورزش با بهداشت بر کسي پوشيده نيست. اگر ورزش مي خواهد براي فرد و جامعه سلامتي و شادابي را به ارمغان آورد، بايد با بهداشت قرين بوده و از آن بيگانه نباشد. ورزش بدون رعايت موازني بهداشتي – تا حدود زيادي – نقض غرض خواهد بود. کُتُبي که امروزه در زمينه ي ورزش تأليف و منتشر مي شوند، به طور معمول از يک سري مباحث بهداشتي خالي نمي باشند. ورزشکاران بايد بيش از ديگران به بهداشت و نظات اهميت دهند. آنها بيش از ديگران عرق مي کنند، با ورزشکاران ديگر و گاه زمين و يا تشک ورزشي در تماس نزديکند و ... . در مکتب اسلام، بيش از هر مکتب ديگري به امر بهداشت توجه شده است، به فرموده ي پيامبر گرامي اسلام صلي الله عليه وآله، اسلام بر نظافت بنا شده و جز افراد نظيف، کسي به بهشت وارد نمي شود. توجه شما را به احاديثي در اين زمينه جلب مي کنم: رسول خدا صلي الله عليه وآله مي فرمايد: «تنظّفوا بکلّ ما الستطعتم فانّ الله تعالي بني الاسلام علي النّظافة و لن يدخل الجنّة کلّ نظيفٍ(1)؛ با هر وسيله اي که مي توانيد نظافت کنيد، زيرا خداي تعالي اسلام را بر مبناي نظافت بنا کرده است، و هرگز کسي جز افراد نظيف و پاکيزه، وارد بهشت نمي شود [تنها پاکيزگان به بهشت وارد مي شوند].» امام رضا عليه السلام مي فرمايد: «من اخلاق الانبياء التّنظّف(2)؛ نظافت يکي از اخلاق پيامبران است.» رسول خدا صلي الله عليه وآله مي فرمايد: «بئس العبد القاذرون(3)؛ مردمان کثيف، بندگان بدي هستند.» رسول خدا صلي الله عليه وآله مي فرمايد: «طهّروا هذه الاجساد طهّرکم الله فانّه ليس عبدٌ يبيت طاهراً الأ بات معه ملکٌ في شعاره و لا يتقلّب ساعةً من اللّيل الأ قال: اللّهمّ اغفر لعبدک فانّه بات طاهراً(4)؛ اين بدن ها را پاکيزه کنيد، تا خدا شما را پاکيزه گرداند، زيرا هيچ بنده اي نيست که شب را در حال پاکيزگي به صبح رساند، مگر اين که فرشته اي به همراه و در لباس زيرين او شب را به صبح مي برد، و هيچ ساعتي [و زماني] از شب نمي گذرد، مگر اين که آن فرشته مي گويد: خداوندا! اين بنده ات را بيامرز، زيرا او با پاکيزگي، شب را به صبح برد.» امام باقر عليه السلام فرمود: «کنس البيوت ينفي الفقر(5)؛ جارو کردن خانه، فقر و تنگ دستي را از بين مي برد.» رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود: «هلک المتقذّرون(6)؛ مردمان کثيف هلاک شدند.» امام علي عليه السلام فرمود: «اغسلوا صبيانکم من الغمر فانّ الشّيطان يشمّ الغمر فيفرع الصّبيُّ في رقاده و يتأذّي به الکاتبان(7)؛ کودکان خود را نظيف و پاکيزه کنيد و بدين وسيله چربي دست هاي آنها را بزداييد، که اگر اين کار را نکنيد، شيطان چربي دست آنها را مي بويد و آن گاه کودک به دهشت افتاده و خوابش نمي برد، و با اين کار دو فرشته ي نويسنده اذيت مي شوند.» امام صادق عليه السلام فرمود: «غسل الاناء و کنس الفناء مجلبةٌ للرّزق(8)؛ شستن ظروف و جارو کردن پيش گاه خانه، وسيله ي جلب روزي است.» امام علي عليه السلام فرمود: «لا تؤوا التّراب خلف الباب فانّه مأوي الشيّاطين(9)؛ خاک (روبه) را پشت در جاي ندهيد زيرا آن جايگاه شيطان ها است.» رسول خدا صلي الله عليه فرمود: «بيت الشّياطين من بيوتکم بيت العنکبوت(10)؛ خانه ي شياطين در خانه ي شما، عنکبوت است.» «عن جابربن عبدالله قال: اتانا رسول الله صلي الله عليه وآله فرأي رجلاً شعثاً قد تفرّق شعره، فقال: اما کان يجد هذا ما يسکّن به شعره، و رأي رجلاً آخر [و] عليه ثيابٌ و سخةٌ فقال: اما کان هذا يجد ماءً يغسل به ثوبه! (11)؛ از جابربن عبدالله نقل شده: [روزي] پيامبر خدا صلي الله عليه وآله پيش ما آمد و مرد ژوليده مويي را ديد که موهايش پراکنده شده بود، فرمود: آيا چيزي که با آن موي خود را آرامش دهد [مرتب کند] پيدا نکرده؟ و مرد ديگري را ديد که لباس کثيفي داشت؛ فرمود: آيا او آبي پيدا نکرده که با آن جامه ي خود را بشويد؟!» آن حضرت درباره ي نظافت لباس مي فرمايد: «من اتّخذ ثوباً فلينظّفه(12)؛ هر کس لباسي اختيار کرد، بايد آن را تنظيف کند.» يا عائشة! اغسلي هذين الثّوبين! اما علمت انّ الثّوب يسبّح فاذا اتّسخ انقطع تسبيحه؟ (13)؛ اي عايشه! اين دو پيراهن را بشوي! مگر نمي داني لباس تسبيح مي گويد، و هر گاه کثيف شود، تسبيح گفتنش قطع مي شود؟» متأسفانه هنوز هم کساني هستند که گمان مي کنند خلال کردن دندان کار بدي است. مي گويند: ما دندان هايمان را خلال نمي کنيم و با مسواک نيز نمي شوييم، زيرا مي ترسيم دندان هايمان خراب شوند. و با اين طرز تفکر، با باقي گذاشتن قطعات ريز غذا در اطراف دندان هاي خود، محل مناسبي براي پرورش ميکرب ها تدارک ديده و به خرابي دندان هاي خود کمک مي کنند. «عن وهب بن عبد ربّه، قال: رأيت اباعبدالله عليه السلام يتخلّل فنظرت اليه فقال: انّ رسول الله صلي الله عليه وآله کان يتخلّل و هو يطيب الفم(14)؛ وهب بن عبدربه مي گويد: امام صادق عليه السلام را ديدم که خلال مي کرد؛ به سويش نگاه کردم، فرمود: رسول خدا صلي الله عليه وآله دندان هايش را خلال مي نمود، و خلال کردن دهان را خوش بو مي سازد.» رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود: «تخلّلوا فانّه من النّظافة و النّظافة من الايمان و الايمان مع صاحبه في الجنّة(15)؛ دندان هايتان را خلال کنيد، زيرا خلال کردن دندان از نظافت است، و نظافت از ايمان است و ايمان به همراه صاحبش در بهشت است.» رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود: «مازال جبرئيل يوصيّني بالسّواک حتّي ظننت انّه سيجعله فريضةً(16)؛ هميشه جبرئيل مرا به مسواک زدن توصيه مي کرد، تا آن جا که گمان کردم به زودي آن را واجب خواهد کرد.»رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود:«لولا ان اشقّ علي امّتي لامرتهم بالسّواک مع کلّ صلاةٍ(17)؛ اگر اين نبود که نمي خواهم بر امتم سخت بگيرم، بدون شک به آنها دستور مي دادم با هر نمازي [يعني روزي پنج بار] مسواک بزنند.» هنوز هم خيلي ها با شيوه ي صحيح مسواک زدن آشنا نيستند. رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله فرمودند:«استاکوا عرضاً و لا تستاکوا طولاً(18)؛ از عرض مسواک بزنيد و از طول مسواک مزنيد!» احايدثي نيز در زمينه ي کفشِ راحت پوشيدن وجود دارد، که ما در اين جا از ذکر آن خودداري مي کنيم. (19)؛ همچنين اسلام تا بدان جا به مسأله ي بهداشت جسمي و رواني و لزوم صحّت و سلامتي اهميت مي دهد، که صدها دستورالعمل در خصوص ازدواج و انتخاب همسر دارد، تا فرزندان آينده از هر جهت سالم و شاداب باشند. ما در اين جا تنها به ذکر يک حديث در اين مورد اکتفا مي کنيم: «عن محمدبن مسلم، عن ابي جعفر عليه السلام، قال: ساله بعض اصحابنا عن الرّجل المسلم تعجبه المرأة الحسناء، ايصلح له ان يتزوّجها وي مجنونة؟ قال: لا ولکن اِن کانت عنده امةٌ مجنونةٌ فلا بأس بان يطأها و لا يطلب ولدها(20)؛محمدبن مسلم مي گويد: از امام باقر عليه السلام در باره ي زن زيبايي که ديوانه است و مرد مسلمان از او خوشش آمده، سؤال شد که آيا شايسته است با او ازدواج کند؟ حضرت فرمودند: نه، ولي اگر آن مرد، کنيز ديوانه اي داشته باشد، مي تواند با او مقاربت کند، ولي از آن زن بچه نطلبد [بچه دار نشود].» پي نوشتها: 1. ميزان الحکمه، حديث 20027 (نقل از: علاء الدين علي، کنز العمّال، حديث 260002). 2. همان، حديث 20030(نقل از: بحار الانوار، ح 78، ص 335). 3. همان، ج 10، ص 92 (نقل از: فروع کافي، ج 6، ص 439). 4. همان، حديث 20016 (نقل از: کنزالعمّال، حديث 26003). 5. وسائل الشيعه، ج 3، ص 571. 6. ميزان الحکمه، ج 10، ص 92 (نقل از: کنز العمّال، حديث 7422). 7. تربيت کودک، ج 2، ص 143 (نقل از: خصال صدوق (مترجّم)، ص 426). 8. وسائل الشيعه، ج 3، ص 571. 9. همان، ص 574. 10. ميزان الحکمه، حديث 20019 (نقل از: سنن ابي داود، ج 4، ص 51). 11. همان، حديث 20032 (نقل از: فروع کافي، ج 6، ص 441). 12. حديث 20033 (نقل از کنزالعمال، حديث 26009). 13. صحيح الکافي، ج 3، ص 191. 14. بحارالانوار، ج 62، ص 291. 15. ميزان الحکمه، ج 4، ص 597. 16. همان جا. 17. همان، ص 599. 18. ر.ک: صحيح الکافي، ج 3، ص 211. 19. وسائل الشيعه، ج 14، ص 57. رسيدگي به جسم naeemeh12325th February 2010, 03:41 PMبله . ورزش در اسلام خیلی سفارش شده است . همانطور که پیامبر اکرم (ص) فرمودند : به فرزندان خود تیراندازی و شنا بیاموزید . سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 410]
صفحات پیشنهادی
ورزش در اسلام
View Full Version : ورزش در اسلام soheila 3520th September 2008, 10:02 PM1ـ تعطیل کردن ورزش به بهانه روزه داری طبیعتا برای آنهایی که در طول سال اهل هیچ رقم ...
View Full Version : ورزش در اسلام soheila 3520th September 2008, 10:02 PM1ـ تعطیل کردن ورزش به بهانه روزه داری طبیعتا برای آنهایی که در طول سال اهل هیچ رقم ...
ورزش از دیدگاه اسلام
ورزش از دیدگاه اسلام 1- بحث های عمومی اهمیت ورزش ورزش از دیدگاه اندیشمندان اسلامی و غیر اسلامی ورزش در قرآن ورزش وکسالت بازی و سرگرمی ورزش کودکان مسابقه ...
ورزش از دیدگاه اسلام 1- بحث های عمومی اهمیت ورزش ورزش از دیدگاه اندیشمندان اسلامی و غیر اسلامی ورزش در قرآن ورزش وکسالت بازی و سرگرمی ورزش کودکان مسابقه ...
صفتهاي پهلواني روي پيشخوان كتاب «ورزش در اسلام و ايران ...
صفتهاي پهلواني روي پيشخوان كتاب «ورزش در اسلام و ايران» منتشر شد كتاب «ورزش در اسلام و ايران» به قلم غلامرضا امامي و به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامي منتشر شد.
صفتهاي پهلواني روي پيشخوان كتاب «ورزش در اسلام و ايران» منتشر شد كتاب «ورزش در اسلام و ايران» به قلم غلامرضا امامي و به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامي منتشر شد.
ورزش در اسلام 1
ورزش در اسلام 1-ورزش در قرآن قرآن كتاب آسمانى اسلام ، بزرگترين سرمشق و راه گشاى زندگى انسانها در همه شئون و امور، تا روز قيامت است . در اين كتاب بزرگ و بى نقص ...
ورزش در اسلام 1-ورزش در قرآن قرآن كتاب آسمانى اسلام ، بزرگترين سرمشق و راه گشاى زندگى انسانها در همه شئون و امور، تا روز قيامت است . در اين كتاب بزرگ و بى نقص ...
ورزش در اسلام و ايران
ورزش در اسلام و ايران نويسنده: غلامرضا امامي ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامي چاپ اول: 1387 67 ص، 700تومان ورزش را از جنبههاي مختلف ميتوان تقسيمبندي كرد.
ورزش در اسلام و ايران نويسنده: غلامرضا امامي ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامي چاپ اول: 1387 67 ص، 700تومان ورزش را از جنبههاي مختلف ميتوان تقسيمبندي كرد.
صفتهاي پهلواني روي پيشخوان كتاب -ورزش در اسلام و ايران ...
صفتهاي پهلواني روي پيشخوان كتاب -ورزش در اسلام و ايران gt; منتشر شد فرهنگي. كتاب. ورزش در اسلام و ايران كتاب -ورزش در اسلام و ايران gt; به قلم غلامرضا امامي و به همت ...
صفتهاي پهلواني روي پيشخوان كتاب -ورزش در اسلام و ايران gt; منتشر شد فرهنگي. كتاب. ورزش در اسلام و ايران كتاب -ورزش در اسلام و ايران gt; به قلم غلامرضا امامي و به همت ...
«ورزش در اسلام و ايران» منتشر شد
«ورزش در اسلام و ايران» منتشر شد گروه ادب: «ورزش در اسلام و ايران» به قلم «غلامرضا امامي» از سوي «دفتر نشر فرهنگاسلامي» منشر شد. به گزارش خبرگزاري قرآني ايران ...
«ورزش در اسلام و ايران» منتشر شد گروه ادب: «ورزش در اسلام و ايران» به قلم «غلامرضا امامي» از سوي «دفتر نشر فرهنگاسلامي» منشر شد. به گزارش خبرگزاري قرآني ايران ...
ورزش در اسلام و ايران كتاب شد
ورزش در اسلام و ايران كتاب شد كتاب ورزش در اسلام و ايران نوشته غلامرضا امامي توسط انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامي منتشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، در اين كتاب ...
ورزش در اسلام و ايران كتاب شد كتاب ورزش در اسلام و ايران نوشته غلامرضا امامي توسط انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامي منتشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، در اين كتاب ...
ورزش در اسلام
لیست کتابهای جدید روز 12 شهریور88 به شرح ذیل می باشد: نه، خورشید نخواهد هرگز پریشید(قسمت اول) نه، خورشید نخواهد هرگز پریشید(قسمت دوم) نه، خورشید نخواهد هرگز ...
لیست کتابهای جدید روز 12 شهریور88 به شرح ذیل می باشد: نه، خورشید نخواهد هرگز پریشید(قسمت اول) نه، خورشید نخواهد هرگز پریشید(قسمت دوم) نه، خورشید نخواهد هرگز ...
« بهترین تیم جهان اسلام» لقبی جدید برای ورزش با استفاده از ...
« بهترین تیم جهان اسلام» لقبی جدید برای ورزش با استفاده از علم آمار و البته فراموشی تاریخ!-ورزش gt; مدیریت ورزش - لقب « بهترین تیم جهان اسلام» چگونه به القاب ...
« بهترین تیم جهان اسلام» لقبی جدید برای ورزش با استفاده از علم آمار و البته فراموشی تاریخ!-ورزش gt; مدیریت ورزش - لقب « بهترین تیم جهان اسلام» چگونه به القاب ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها