تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798011625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارمغان کتاب خوان هاي الکترونيکي براي کتابخوان هاي حرفه اي


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
ارمغان کتاب خوان هاي الکترونيکي براي کتابخوان هاي حرفه اي
ارمغان کتاب خوان هاي الکترونيکي براي کتابخوان هاي حرفه اي     کتاب هاي الکترونيکي يا EBookها در حال تبديل شدن به جايگزين متداولي براي کتاب هاي سنگين هستند. ما در اين مقاله تمام چيزهايي را که بايد در مورد اين پر فروش هاي پرتابل بدانيد، تشريح خواهيم کرد. اين روزها ناديده گرفتن هياهوي به پا شده در مورد iPad کمپاني Apple دشوار است. بسياري از افراد، از مدت ها قبل در مورد چگونگي استفاده از آن براي خواندن کتاب ها و روزنامه ها صحبت کرده اند، اما استفاده از اين وسيله، اولين و تنها راه دسترسي الکترونيکي به کتاب ها نيست. مدت ها است که تعداد زيادي از فروشگاه هاي آن لاين، نسخه هاي الکترونيکي کتاب ها و کتاب خوان هاي الکترونيکي گوناگون (ابزارهاي شيک و باريکي به اندازه ي کتاب که براي مطالعه eBookها مورد استفاده قرار مي گيرند) را به فروش مي رسانند. در اين مقاله ما تمام چيزهايي را که بايد در مورد کتاب هاي الکترونيکي يا eBookها بدانيد (شامل مزايا و معايب آن ها، جايي که مي توانيد آن ها را تهيه کنيد و چگونگي استفاده از آن ها) براي تان شرح خواهيم داد. کوچک، سبک و قدرتمند   وقتي شما کتابي را مطالعه مي کنيد ممکن است در تخت خواب، يک صندلي راحتي، کنار ساحل، در قطار يا هر جاي ديگري باشيد. حالا به خواندن کتاب بر روي کامپيوتر فکر کنيد. خواندن يک رمان بر روي يک لپ تاپ که آن را بر روي پاي تان گذاشته ايد کار بسيار دشواري است، اين طور فکر نمي کنيد؟ خصوصاً اگر مجبور باشيد هر چند ساعت يک بار آن را شارژ کنيد. بنابراين براي هرچه بيش تر جذاب شدن eBookها، آن ها بايد بيش تر شبيه کتاب ها شوند. اين به معناي کوچک شدن، تسهيل در حمل و نقل، سادگي استفاده و توانايي ادامه کار طولاني مدت بدون نياز به شارژ يا اتصال به منبع انرژي بيروني است. و نکته دقيقاً در همين جا است: اين هدف يک eBook reader است. يک eBook reader در قلب خود يک کامپيوتر کوچک با يک صفحه نمايش است که سايز آن در حد يک کتاب معمولي است و از فضاي لازم براي نگهداري فايل هايي که کتاب ها را مي سازند و دکمه هايي که شما را قادر مي کنند از يک صفحه به صفحه ي ديگر برويد برخوردار است. البته اگر اين تمام کاري بود که اين دستگاه ها انجام مي دادند، حق داشتيد بپرسيد اين همه سر و صدا براي چيست. اما کتاب هاي الکترونيکي و کتاب خوان ها کارهاي بيش تري انجام مي دهند. براي شروع بايد اشاره کنيم شما هيچ مشکلي براي ايجاد يک bookmark يا رفتن به گوشه صفحه (در حاليکه کتاب خوان قادر است جايي را که شما ترک کرده ايد تشخيص دهد) وجود ندارد. و زماني که پاصفحه يا ارجاعاتي وجود داشته باشد معمولاً مي توانيد دکمه اي را فشار دهيد تا به آن برويد و سپس به ادامه ي متن برگرديد. برخي از کتاب خوان ها شامل يک ديکشنري هم هستند بنابراين شما مي توانيد کلمات مورد نظرتان را با استفاده از آن پيدا کنيد و يک keypad يا صفحه لمسي هم براي annotationها (حاشيه نويسي) يا جست و جو وجود دارد. از آنجائيکه فايل هاي کتاب الکترونيکي از نظر سايز بسيار کوچک هستند، کتاب خوان ها مي توانند به جاي ديسک سخت از حافظه که فضاي کافي براي ذخيره کردن صدها کتاب به طور همزمان را دارد، استفاده کنند. شما همچنين مي توانيد هر تعداد bookmarkي که مي خواهيد ايجاد کنيد که اين کار براي يافتن پاساژهاي کليدي در يک کتاب سودمند خواهد بود.
ارمغان کتاب خوان هاي الکترونيکي براي کتابخوان هاي حرفه اي
مطالعه   در حال حاضر ناشران و خرده فروشان حجم عظيمي از کاتالوگ هاي خود را به صورت کتاب الکترونيکي منتشر مي کنند بنابراين هميشه گزينه هاي زيادي در پيش روي شما قرار دارد؛ گرچه انتخاب شما مي تواند به واسطه ي نوع کتاب خواني که انتخاب مي کنيد، محدود شود. بهترين بخش قضيه اين است که تعدادي از کتاب ها به صورت رايگان عرضه مي شوند. به عنوان مثال به سايت www.waterstones.com برويد و بر روي لينک eBook کليک کنيد تا کتاب هاي متعددي از پر فروش ها، هم در زمينه ي تخيلي و هم غير تخيلي را پيدا کنيد. همچنين کتاب هاي مرجعي وجود دارد که مي توانيد آن ها را از طريق ناشران مشهوري چون O`Reilly(www.oreilly.com) تهيه کنيد. اکثر کتاب خوان هاي الکترونيکي سياه و سفيد هستند اما شما هنوز هم مي توانيد برخي از کتاب هاي کمدي و تشريحي را پيدا کنيد و ممکن است نمايش گر رنگي iPad جديد Apple نيز مجلات زيادي را که ويدئو و عکس هاي رنگي در صفحات آن گنجانده شده است، به خود جلب کند. در ضمن، شما الزاماً محدود به اسنادي که به شکل کتاب الکترونيکي منتشر مي شوند، نيستيد. به عنوان مثال، برنامه ي عالي و رايگان Calibre Ebook در آدرس www.calibre-ebook.com داراي مجموعه اي از recipes است که امکان گرفتن تمام اخبار از سايت هاي وب مورد علاقه شما و تبديل آن ها به يک کتاب الکترونيکي که بعداً مي تواند به کتاب خوان شما منتقل شود را فراهم مي کند. کافي است هر روز صبح آن را وصل کنيد، بر روي تعدادي دکمه کليک کنيد تا يک روزنامه ي شخصي شده و سفارشي را براي مطالعه در اختيار بگيريد. اين وسيله چگونه کار مي کند؟   حال که مي دانيد چه نوع کتاب الکترونيکي را مي توانيد بخوانيد، چگونه بايد آن ها را به دست آوريد و شروع به خواندن شان کنيد؟ اگر توانستيد کتاب هاي الکترونيکي رايگان را به صورت آن لاين پيدا کنيد دانلود کردن آن ها به سادگي هر نوع فايل ديگري است. اگر قصد داريد کتاب هاي الکترونيکي را از منابعي مثل Waterstones خريداري کنيد خريدتان مثل هر خريد عادي ديگري بر روي اينترنت است و زماني که پول آن را پرداخت کرديد يک دکمه ي Download براي هر عنوان در اختيارتان قرار مي گيرد. بر روي آن دکمه ي کليک کنيد تا يک فايل کوچک دانلود شود. وقتي فايل را باز مي کنيد Adobe Digital Editions بر روي PC شما راه اندازي مي شود و خود کتاب را از سرور دريافت مي کند. سپس، کافي است با استفاده از يک کابل USB کتاب خوان خود را به کامپيوترتان متصل کنيد و از Digital Editions براي کپي کردن کتاب به کتاب خوان استفاده کنيد. برخي از کتاب خوان ها به همراه برنامه هاي مخصوص به خودشان عرضه مي شوند در غير اين صورت شما مي توانيد کتاب را با کپي آن به درون کارت حافظه و سپس اتصال آن به کتاب خوان منتقل کنيد. در خصوص کتاب خوان جديد آمازون يعني Kindle و iPad کمپاني Apple، شما حتي مي توانيد مستقيماً و از طريق خود آن ها به فروشگاه هاي اختصاصي شان دسترسي يابيد و کتاب مورد نظر را به شکل بي سيم به کتاب خوان منتقل کنيد. اين يک ايده ي عالي است خصوصاً اگر بخواهيد يک کتاب را به سرعت خريداري کنيد اما همانگونه که خواهيم ديد، کتاب هايي که از طريق Kindle و iPad فروخته مي شوند لزوماً نمي توانند در جاي ديگري مورد استفاده قرار گيرند.
ارمغان کتاب خوان هاي الکترونيکي براي کتابخوان هاي حرفه اي
همه ي آن ها مثل هم نيستند   شايد فکر کنيد کتاب هاي الکترونيکي و کتاب خوان ها ايده ي فوق العاده اي هستند. ممکن است حق با شما باشد اما هرگز قابليت کمپاني ها براي ايجاد سردرگمي را دست کم نگيريد. در دنياي کتاب هاي الکترونيکي، شما بايد مراقبل فرمت هاي گوناگون و يا انواع مختلف فايل هاي کتاب الکترونيکي که استفاده مي کنيد، باشيد. براي کتاب هاي الکترونيکي از دو نوع فرمت عمده استفاده مي شود: Kindle AZW و epub. فرمت AZW بر روي Kindle آمازون استفاده مي شود. براي iPhone و iPad يک برنامه کاربردي وجود دارد بنابراين شما مي توانيد کتاب هاي Kindle خود را بر روي اين ابزار نيز بخوانيد. بسياري از کتاب خوان هاي ديگر شامل مدل هاي سوني از فرمت استاندارد epub استفاده مي کنند. اين بدان معنا است که شما مي توانيد کتاب ها را از هر فروشگاهي که از epub استفاده مي کند نظير Waterstones، Fictionwise، WH Smith و خيلي از فروشگاه هاي ديگر بخريد و آن ها را بر روي هر دستگاهي مطالعه کنيد. و اگر در آينده به هر کتاب خوان جديد سازگار با epub شيفت کنيد مي توانيد کتاب هاي خريداري شده را بر روي آن کپي کنيد. گرچه حتي اگر اين همه داستان نباشد. بسياري از کتاب هاي الکترونيکي توسط يک تکنولوژي به نام مديريت حقوق ديجيتال يا DRM(Digital Rights Management) که خريداران را از کپي کردن يک فايل و ارسال آن به يک دوست يا به اشتراک گذاشتن آن بر حذر مي دارد محافظت مي شوند. اغلب فروشگاه ها و ابزاري که از فرمت epub استفاده مي کنند از يک استاندارد DRM مشابه به نام Adobe Digital Edition Adept يا فقط Digital Editions بهره برداري مي کنند. تا زماني که يک کتاب خوان از اين استاندارد پشتيباني کند، با کتاب هاي epub خريداري شده ي آن لاين يا کتاب هايي که از کتاب خانه هايي که از Digital Editions استفاده مي کنند، کار مي نمايند. اغلب کتاب خوان هايي که با EPUB سازگار هستند با سيستم Adobe DRM نيز سازگار هستند، گرچه برخي از مدل هاي ارزان تر اين چنين نيستند بنابراين قبل از خريد از اين موضوع اطمينان حاصل کنيد. Apple سر و صداي بسيار زيادي در مورد استفاده iPad از epub به راه انداخته است. چيزي که اين کمپاني به صراحت اعلام نکرده اين است که از DRM کمپاني Adobe استفاده نخواهد کرد و به جاي آن از مديريت محتواي ديجيتال خودش بهره برداري مي نمايد. اين بدان معنا است که اگر شما کتابي را از iBookstore بر روي iPad خريداري کنيد، فقط مي توانيد آن را بر روي iPad بخوانيد حتي اگر کتاب خوان ديگري داشته باشيد که با کتاب هاي epub سازگار باشد. و اگر شما از قبل بر روي کتاب هاي epub مثلاً يک کتاب خوان سوني سرمايه گذاري کرده باشيد و تصميم بگيريد بر روي iPad از آن استفاده کنيد قادر نخواهيد بود هر کتابي را که از Digital Editions استفاده مي کند بر روي iPad بخوانيد. شما مي توانيد سايت هاي وب زيادي را که چگونگي حذف DRM را از فايل هاي epub تشريح مي کنند (اما قانون اين کار را غير قانوني مي داند) پيدا کنيد. بدين ترتيب ما نمي توانيم چنين کاري را انجام دهيم اما فکر مي کنيم اين کار اپل که براي مشتريان بالقوه نوعي سر درگمي غير ضروري ايجاد مي کند، احمقانه است. گذشته از اين دو فرمت رايج و پرطرف دار، چند فرمت ديگر نيز وجود دارد. بسياري از کتاب خوان ها به شما اجازه مي دهند فايل هاي PDF را بخوانيد بنابراين آن ها براي چيزهايي مثل دستورالعملهاي فني مناسب هستند در حاليکه تعداد اندکي از HTML پشتيباني مي کنند و مي توانند Microsoft Word يا فايل هاي واژه پرداز RTF را بخوانند. Mobipocket يکي از اولين فرمت هاي کتاب الکترونيکي بود و برنامه هاي کتاب خواني براي سازمان دهنده هاي الکترونيکي، تلفن هاي سيار و کامپيوترهاي دسک تاپ نيز وجود دارد. هرچند، از آنجائيکه Mobipocket توسط Amazon خريداري شده بود و از آن به عنوان پايه اي براي Kindle استفاده مي کرد، خيلي از افراد فکر مي کنند اين چيزي فرعي است. به همين شکل، کتاب الکترونيکي LRF سوني ديگر وجود ندارد زيرا تمام Sony Reader هاي جديد و فروشگاه کتاب الکترونيکي اين کمپاني از epub در کنار Adobe DRM استفاده مي کنند. دارندگان اولين مدل سوني، PRS-500 مجبور هستند آن ها را براي ارتقاء به سوني بفرستند بنابراين اگر با قيمت هاي خيلي کمي بر روي سايتي مثل Ebay مواجه شديد، مراقب اين موضوع باشيد.
ارمغان کتاب خوان هاي الکترونيکي براي کتابخوان هاي حرفه اي
چه چيزي بايد بخريد   اگر ايده ي کتاب هاي الکترونيکي شما را جذب کرده است، ما توصيه مي کنيم خودتان به دنبال آن باشيد (فروشگاه هايي مثل John Lewis يا Waterstones مجبور هستند آن ها را در برخي از شعبات به نمايش بگذارند). اما متأسفانه آن ها هنوز هم ارزان نيستند. قيمت ارزان ترين کتاب خوان حدود 130 پوند است و بايد اضافه کنيم که قيمت خيلي از کتاب هاي الکترونيکي هنوز هم به اندازه کتاب هاي چاپي و گاهي اوقات بيش تر از آن ها است، بنابراين به فکر صرفه جويي نباشيد. مهم ترين عامل، گذشته از فرمت هاي سازگار، سايز صفحه نمايش و اين است که آيا وقتي کتاب خوان را به دست مي گيرد احساس راحتي مي کنيد يا نه. شما همچنين بايد ببينيد آيا ويژگي اضافي سودمندي مثل سايزهاي مختلف براي متن، و قابليت اضافه کردن يادداشت وجود دارد يا خير. کيفيت واقعي صفحه ي نمايش بر روي بسياري از مدل ها بسيار شبيه هم است و اکثر آن ها از سيستم جوهر الکترونيکي (e-ink) استفاده مي کنند. از نظر حافظه، يک رمان 800 صفحه اي از حدود 1 مگابايت RAM استفاده مي کند بنابراين يک کتاب خوان با 256 مگابايت RAM آنقدر در خود کتاب ذخيره مي کند که براي ماه ها کافي باشد. در آدرس www.mobileread.com، مجموعه ي ارزشمندي از اطلاعات در مورد کتاب هاي الکترونيکي و کتاب خوان ها شامل توصيه ها، کتاب هاي رايگان و حتي يک کلوپ کتاب الکترونيکي وجود دارد که ممکن است به شما در انتخاب بهترين کتاب خوان منطبق با نيازهاي تان کمک کند. همچنين در سايت www.snipca.com/x1484 يک جدول عمده از مدل هاي مختلف وجود دارد، گرچه برخي از آن ها فقط در ساير کشورها يا مستقيماً از طريق توليد کنندگان آن ها در دسترس قرار مي گيرند. در حال حاضر، توصيه ي ما به شما اين است که اطمينان يابيد کتاب خواني خريداري مي کنيد که از epub و Adobe DRM پشتيباني نمايد. iPad کمپاني Apple خيلي شيک و زيبا به نظر مي رسد و صفحه ي نمايش رنگي آن براي خيلي ها جذابيت دارد اما برخلاف ساير نمايش گرهايي که از جوهر الکترونيکي استفاده مي کنند با چشمان شما مهربان نيست. کاهش آزار چشم ها با استفاده از جوهر الکترونيکي   اغلب کامپيوترها از يک نمايش گر LCD، نوعي نمايش گر تخت که بر روي لپ تاپ ها يا تلفن هاي سيار استفاده مي شود، بهره مي گيرند اما آن ها بر روي خيلي از کتاب خوان ها يافت نمي شوند. اين بدان خاطر است که بسياري از افراد با به کارگيري نمايش گر براق براي خواندن کتاب راحت نيستند. اغلب کتاب خوان ها از يک تکنولوژي به نام e-ink (جوهر الکترونيکي) که براي اين که خيلي شبيه به کاغذ به نظر برسد، طراحي شده است استفاده مي کنند. هر نقطه بر روي صفحه، يک کپسول شامل مخلوطي از اجزاي سياه و سفيد که داراي بار الکتريکي متضاد هستند است. با اعمال جريان به اين کپسول، اجزاء از يک طرف به طرف ديگر کشيده مي شوند و يک سمت را سفيد و سمت ديگر را سياه مي کنند. از همه ي اين ها بهتر، اين اجزاء همان جا که هستند باقي مي مانند بنابراين نمايش گري که از جوهر الکترونيکي استفاده مي کند به غير از زماني که شما چيزهايي که بر روي آن نمايش داده مي شود را تغيير مي دهيد از انرژي باطري بهره برداري نمي کند. حتي يک ساعت مطالعه ي روزانه مي تواند با چندين هفته شارژ بسياري از کتاب خوان ها را حفظ کند. منبع:ماهنامه ي کامپيوتري بزرگراه رايانه، شماره ي 131. /ج  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن