تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798945966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پارلمان لبنان رئيس جمهوري جديد را انتخاب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: پارلمان لبنان رئيس جمهوري جديد را انتخاب كرد


سرويس خارجي ---- خبرگزاري‌ها:

مناطق مختلف لبنان طي ساعات گذشته صحنه جشن و شادماني مردم و گروههاي سياسي بود. از يك سو رئيس جمهوري جديد لبنان پس از حدود 6 ماه، روز گذشته انتخاب شد و از سوي ديگر حزب‌الله لبنان هشتمين سالروز اخراج اشغالگران صهيونيست از اين كشور را جشن مي‌گيرد كه به همين مناسبت سيدحسن نصرالله امروز سخنان مبسوطي ايراد مي‌كند. در عين حال حضور بسياري از شخصيت‌هاي سياسي جهان و همچنين بالغ بر 700 خبرنگار در مراسم انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهوري جديد لبنان، در نوع خود امري بي‌سابقه بود. از سوي ديگر فواد سنيوره نخست‌وزير لبنان نيز با انتخاب سليمان در مقام رياست جمهوري، از مقام خود كناره‌گيري كرد و گفته مي‌شود جناح اكثريت در پارلمان، سعد حريري را به عنوان گزينه موردنظر خود براي نخست‌وزيري جديد اين كشور انتخاب مي‌كند.‌

پارلمان لبنان فرمانده ارتش، ژنرال ميشل سليمان را با اكثريت 118 راي از مجموع 127 راي به رياست جمهوري لبنان انتخاب كرد. در شمارش آرا 6 برگه سفيد وجود داشت و 3 برگه نيز اسامي ديگري را ذكر كرده بود كه نامزد رياست جمهوري نبودند.‌

در آغاز جلسه تعدادي از نمايندگان طي سخناني ضمن تأييد انتخاب ميشل سليمان اظهارنظر كردند كه راهكار موجود براي انتخاب وي خلاف قانون اساسي است. آنها پيشنهاد كردند كه قبل از راي‌گيري نسبت به تعديل ماده 49 قانون اساسي اقدام شود زيرا طبق اين ماده، فرمانده ارتش مي‌بايست از دو سال پيش استعفا مي‌داده تا بتواند نامزد رياست جمهوري شود.

اما نبيه‌‌بري، رئيس پارلمان اين ديدگاه را نپذيرفت.

در اين جلسه عده زيادي از ميهمانان خارجي از جمله هيأت اتحاديه عرب به رياست نخست وزير قطر، به اضافه 6 وزير خارجه عضو هيأت، همچنين امير قطر، منوچهر متكي وزير خارجه ايران، وليد المعلم، وزير خارجه سوريه، سعودالفيصل، وزير خارجه عربستان سعودي، احمدالغيط، وزير خارجه مصر، رجب اردوغان، نخست وزير تركيه، خاوير سولانا، نماينده اروپا، برنار كوشنر، وزير خارجه فرانسه، موراتينوس،‌ وزير خارجه اسپانيا و جمع كثيري از سفرا و نمايندگان خارجي حضور داشتند.

پس از پايان جلسه ر‌اي‌گيري و اعلام تنفس، نبيه‌بري، رئيس پارلمان به محل اقامت ميشل سليمان رفت و همراه وي وارد جلسه پارلمان شد و مراسم سوگند رياست جمهوري بلافاصله انجام گرفت.

سخنان سليمان و بري‌

ميشل سليمان رئيس‌جمهور جديد لبنان در اولين سخنراني در مقام رئيس‌جمهور خواستار برقراري روابط دوستانه و ديپلماتيك بين لبنان و سوريه شد. سليمان همچنين گفت كه خوشحالي مردم لبنان براي انتخاب رئيس‌جمهوري نعمتي از جانب خداوند است. وي گفت: از حمايت كشورهاي عرب و جامعه جهاني براي تحقق مصالح مردم لبنان استفاده مي‌كنم.

از سوي ديگر، رئيس مجلس لبنان در آيين اداي سوگند رئيس‌جمهوري جديد اين كشور از سوي خود و ملت لبنان به ميشل سليمان رئيس‌جمهوري جديد تبريك گفت و تأكيد كرد اكنون زماني تاريخي در لبنان است. ‌

نبيه بري نشست ديروز مجلس لبنان را، نشست وفاق ملي توصيف و از تلاش‌هاي جمهوري اسلامي ايران، كشورهاي اروپايي و عربي به ويژه قطر و امير آن براي به نتيجه رسيدن توافق لبناني‌ها تشكر كرد.

رئيس‌مجلس لبنان همزمان بودن نشست انتخاب رئيس‌جمهوري با سالگرد پيروزي مقاومت در بيرون راندن رژيم صهيونيستي از لبنان و پيروزي ارتش بر تروريست‌هاي گروه سلفي فتح‌الاسلام در اردوگاه نهرالبارد را به فال نيك گرفت و گفت: امروز روز عيد وحدت ملي و پيروزي لبنان و لبناني‌ها عليه هرج و مرج و ترس و نگراني است.

رئيس مجلس لبنان همچنين از سياست آمريكا در خاورميانه به شدت انتقاد كرد و گفت كشورش زمين‌ بازي براي سياست واشنگتن در منطقه نيست.

بري گفت: فكر مي‌كنم آمريكا به هيچ‌وجه متقاعد نشده باشد كه لبنان مكاني مناسب براي اجراي طرح‌هاي آمريكايي به منظور تشكيل خاورميانه بزرگ در منطقه نيست.

قدرداني از ايران‌

نخست‌وزير و وزير امور خارجه قطر از نقش سازنده و مثبت جمهوري اسلامي ايران در حل بحران لبنان قدرداني كرد.

در ديدار با منوچهر متكي وزير خارجه ايران در بيروت افزود: قطر قدردان تلاش‌هاي پيگير و مستمر جمهوري اسلامي ايران و نقش سازنده و مثبت تهران در حل بحران لبنان است. وزير خارجه قطر ابراز اميدواري كرد در آينده نزديك با سفر به تهران مراتب قدرداني امير و دولت قطر را به دولت ايران ابلاغ كند. وي با اشاره به نقش منفي و تحريك‌آميز برخي قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي براي مخدوش كردن روابط صميمانه كشورهاي منطقه با ايران گفت بارها به اين قدرت‌ها اعلام كرده‌ايم جمهوري اسلامي ايران براي منطقه هيچگونه تهديد و نگراني نيست و ما خواستار تقويت همكاري‌هاي خود در همه سطوح با ايران هستيم.

ديدار متكي و فيصل ‌

در حاشيه مراسم انتخاب رئيس جمهوري لبنان، آقايان منوچهر متكي و سعودالفيصل، وزيران امور خارجه ايران و عربستان سعودي در يكي از سالن‌هاي پارلمان لبنان با يكديگر ملاقات و مذاكره كردند. گفته مي‌شود كه فضاي اين مذاكرات گرم و دوستانه بوده است.‌

دولت مستعفي‌

كاخ رياست‌جمهوري لبنان در نخستين اقدام پس از انتخاب ميشل سليمان به سمت رياست‌جمهوري، كابينه سنيوره را در حكم مستعفي دانست. كاخ رياست‌جمهوري در بيانيه‌اي همچنين اعلام كرد از كابينه سنيوره خواسته شده است تا اطلاع بعدي و تا تصميم‌گيري براي تشكيل كابينه جديد، به اداره امور دولت تنها در حد اجراي تصيم‌هاي قبلي و نه تصميم‌گيري جديد ادامه دهد.

استقبال بين‌المللي‌

بشار اسد رئيس‌جمهوري سوريه در تماسي تلفني با ميشل سليمان انتخاب وي را به عنوان رئيس‌جمهوري جديد لبنان تبريك گفت و بر حمايت كامل دمشق از توافقات لبناني‌ها تأكيد كرد. همچنين بان‌كي‌مون دبيركل سازمان ملل، جرج‌بوش رئيس‌جموري آمريكا، نيكلا ساركوزي رئيس‌جمهوري فرانسه، گوردون براون و ديويد ميليبند نخست‌وزير و وزير خارجه انگليس، هورست كهلر رئيس‌جمهوري آلمان، محمد ششم پادشاه مغرب، عبدالله دوم پادشاه اردن، شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر و عبدالعزيز بوتفليقه رئيس‌جمهوري الجزاير از جمله رهبراني بودند كه به ميشل سليمان تبريك گفتند. ‌

‌پايان جنگ‌

نماينده حزب‌الله در پارلمان لبنان تاكيد كرد، جنگ رژيم صهيونيستي با حزب‌الله لبنان در تابستان 2006 پايان نيافت بلكه اكنون با توافق گروه‌هاي سياسي لبنان و شكست طرح‌هاي سياسي آمريكا به پايان رسيد.

‌به گزارش رسيده از لبنان،حزب‌الله و اهالي شهر لبنان مراسم و آزادسازي جنوب لبنان از چنگ اشغالگران صهيونيست را همزمان با پيروزي گروه‌هاي سياسي اين كشور در حل اختلافات في‌مابين جشن گرفتند.

حسن فضل‌الله با رد نقش سياسي سلاح مقاومت تاكيد كرد، اختلافات سياسي تنها بايد با گفت‌وگو حل شود.

نماينده حزب‌الله گفت: ما در جنبش حزب‌الله و جنبش امل عليرغم هر ساختار قانون انتخابات، پايدار ايستاده‌ايم.

جشن‌هاي مقاومت‌

فعاليتهاي هشتمين سالروز به مناسبت آزادسازي جنوب لبنان از اشغال رژيم صهيونيستي در سال 2000، از صبح روز گذشته در بيروت و ساير شهرهاي لبنان آغازشد.

به همين مناسبت، جشنهايي در بيروت، حومه جنوبي آن و ساير مناطق لبنان برپا شد. عضو شوراي حزب‌الله در آيين گراميداشت مقاومت و آزادسازي كه در شهر بعلبك در شرق لبنان برگزار شد، تأكيد كرد: مقاومت بر وعده خود در حمايت از لبنان و لبناني‌ها در برابر خطر رژيم صهيونيستي و آمريكا و حمايت از وحدت ملي، حاكميت و عزت لبنان باقي خواهد ماند.‌

مراسم اصلي بزرگداشت پيروزي مقاومت، عصر امروز (دوشنبه) در حومه جنوبي بيروت با حضور انبوه مردم برگزار مي‌شود و قرار است سيدحسن نصرالله، دبير كل حزب‌الله لبنان سخنراني مهمي در اين مراسم ايراد كند.




 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 335]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن