تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815186045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/رسانه و ورزش همگاني/ حميد آقاعلي‌نژاد: تفكر غلط است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /رسانه و ورزش همگاني/ حميد آقاعلي‌نژاد: "تفكر" غلط است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس گفت: رسانه بايد از اهميت پرداختن به ورزش همگاني آگاه شود. بايد در رسانه‌ها فرهنگ توجه به همه‌ي ابعاد ورزش را ايجاد كنيم.

حميد آقاعلي‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در رابطه با نقش رسانه‌ها در توسعه‌ي ورزش همگاني بيان كرد: ورزش دو بعد دارد كه تفكيك ناپذيرند و نمونه‌ي عيني آن را مي‌توان در جوامعي كه قهرمان بيشتري دارند ديد كه در بخش همگاني هم بسيار فعال‌اند. در جامعه‌اي كه ورزش همگاني جا افتاده است قهرمانان از همين جا شناسايي شده و به سمت مدال‌آوري پيش مي‌روند.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر در دنيا رسانه نقش اصلي را در تمامي فرايندهاي اجتماعي بازي مي‌كند، ورزش هم يك فرآيند اجتماعي بوده، پس نقش رسانه در توسعه آن كليدي است. دنيا، دنياي تبليغات است، اگر رسانه‌ها بتوانند نقش واقعي ورزش از بعد اجتماعي، روانشناسي، سلامتي و ... را به جامعه معرفي كنند جامعه به پرداختن به ورزش هدايت مي‌شود، تبليغ مي‌تواند مردم را به خريد يك كالا جذب كند، ورزش هم كالاست، اگر رسانه درست عمل كند مردم بيشتر ورزش مي‌كنند و اين پيش نياز ورزش قهرماني است.

وي افزود: علي‌رغم اين، در راديو و تلويزيون و روزنامه‌ها توجه جدي به هدايت مردم به سمت ورزش نمي‌شود، روزنامه‌ها فقط اخبار رقابت را منتشر مي‌كنند و هيچ كس در راستاي توسعه‌ي ورزش براي سلامتي گام برنمي‌دارد.

آقا علي‌نژاد درباره علت اين امر گفت: رسانه درگير مسايل تجاري است و از آنجا كه ورزش قهرماني درآمد بيشتري دارد كمتر به سمت ورزش همگاني مي‌رود، در حالي كه اين يك تفكر غلط است. در بخش همگاني هم به روش‌هاي مختلف مي‌توان درآمدزايي كرد. بايد در بعد رسانه فرهنگ‌سازي شود، رسانه‌ها بايد اول خودشان اهميت موضوع را درك كنند، اين امر به يك كار گروهي نياز دارد، يك طرفه نمي‌شود اقدام كرد. آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، سازمان‌هاي ورزشي و وزارت ارشاد بايد فرهنگ پرداختن به ورزش همگاني را در رسانه‌ها ايجاد كنند.

عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس در ارتباط با عملكرد رسانه‌ها در بخش ورزش قهرماني نيز گفت: رسانه به سمت ورزش‌هايي مي‌رود كه منافع بيشتري عايدش كند. رسانه بايد بداند كه اگر به سمت معرفي ورزشي‌ برود كه در حال حاضر جايگاهي در جامعه ندارد با فرهنگ سازي و تبليغ درست در نهايت موجب توسعه‌ي آن خواهد شد.

وي افزود: ارباب رسانه بيشتر به مسايل حاشيه‌اي مي‌پردازند كه ارزشي براي ورزش ندارند. اگر ذهن‌ها را به حواشي ببريم از اصل قضيه يعني توسعه‌ي ورزش باز مي‌مانيم.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 574]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن