تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815981905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامعه - طرح جامع تهران به دستگاه‌هاي حوزه مديريت شهري ابلاغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جامعه - طرح جامع تهران به دستگاه‌هاي حوزه مديريت شهري ابلاغ شد


جامعه - طرح جامع تهران به دستگاه‌هاي حوزه مديريت شهري ابلاغ شد

معصومه ايماني: تهران پس از 50 سال صاحب طرح جامع شد. روز گذشته طرح جامع تهران كه تدوين آن سال 1383 آغاز شده بود به دستگاه‌هاي حوزه مديريت شهري ابلاغ شد.به گزارش خبرنگار كارگزاران، روز گذشته نمايندگان بيش از 60 دستگاه اجرايي در سالن اجتماعات طبقه اول شوراي شهر جمع شدند تا ضمن آگاهي از روند تدوين طرح جامع و اهم موضوعات آن، طرح جامع شهر تهران كه حدود 3 سال وقت براي تدوين آن صرف شده، به آنان ابلاغ شود. مهندس مهدي چمران در سومين نشست راهبردي نهاد مديريت و برنامه‌ريزي طرح‌هاي توسعه شهر تهران گفت: شورا در مدت 3 سال توانست كه روند برنامه‌ريزي شهري و تدوين طرح جامع هماهنگي ايجاد كند. وي تهران را به‌زعم ديگران به عنوان ابرشهري هشت ميليوني ناميد و گفت: شهرك‌ها‌ و شهرهاي اطراف تهران متاسفانه اين مشكلات را اضافه كرده است. چمران با اشاره به تصويب طرح تدقيق تهران و مشخص شدن محدوده شهري افزود: مشكلات فراواني با اطراف محدوده شهر تهران وجود دارد.

رئيس شوراي شهر تهران به هماهنگي‌هاي صورت‌گرفته با وزارت مسكن، كشور و رياست‌جمهوري اشاره كرد و يادآور شد: اين جلسات هماهنگي براي سريع‌تر حل شدن مشكلات حريم شهر تهران برگزار مي‌شود. وي با اشاره به تهيه طرح جامع شهر تهران و تدقيق محدوده شهر تهران كه در شوراي عالي شهرسازي و معماري به تصويب رسيده است، گفت: شهر تهران مشكلات زيادي دارد و ما اميدواريم با همكاري و توجه رئيس‌جمهور، بحث محدوده شهر تهران را حل كنيم، چرا كه اين مسئله مشكلات فاجعه‌باري را به همراه داشته است. رئيس شوراي عالي استان گفت: براي برطرف شدن مشكلات محدوده شهر تهران نياز به همكاري صميمانه و هماهنگي در برنامه‌ريزي وجود دارد و شورا وظيفه دارد با توجه به اينكه هنوز مديريت واحد شهري محقق نشده، هماهنگي بين دستگاه‌ها را تثبيت كند.
وي با تاكيد بر اينكه به هماهنگي در برنامه‌ريزي شهري نياز داريم، گفت: اگر هر سازماني، بدون توجه به چشم‌انداز 20 ساله و طرح جامع شهر تهران اقدام به اجراي طرح‌هاي خود كند، همه اقدامات ناهماهنگ با هم خواهد بود و مشخص است كه اين اقدامات نتيجه‌اي جز خنثي كردن اثرات يكديگر ندارد. چمران به آماري درباره تهيه و تصويب طرح جامع اشاره كرد و گفت: 37 جلسه در شورا به تصويب طرح جامع اختصاص يافت و 13 ماه هم اين طرح مراحل تصويب را در شوراي عالي شهرسازي و معماري گذراند.
رئيس‌ شوراي شهر تهران گفت: شهر تهران بالاخره صاحب طرح جامع شد و هر چه كه هست، خوب يا بد و يا با اشكالات و نواقص، بايد به‌خوبي اجرا شود. وي خاطرنشان كرد: نبود برنامه، مهم‌ترين مشكل شهر تهران است كه اين مشكل با تصميم‌گيري‌هاي عجولانه و اختلافات بين شهرداري و وزارتخانه‌هاي كشور و مسكن همراه بوده كه اين امر نتايج نامطلوبي مثل آلودگي هوا، ترافيك، گراني و كمبود مسكن را براي پايتخت به همراه داشته است. چمران با اشاره به اينكه نداشتن برنامه مهم‌ترين ضربه بر پيكر تهران بود، گفت: همكاري بين وزارت مسكن، شهرداري و شوراي شهر تهران مثلثي بود كه از زمان فعاليت شهر‌دار سابق تهران شكل گرفت و تشكيل نهاد دائمي برنامه‌ريزي براي شهر تهران مي‌تواند در نظارت بر اجرا و به روز كردن طرح جامع، فعاليت مفيدي داشته است و اين نهاد مي‌تواند وظيفه ايجاد تغييرات علمي و به روز كردن اين طرح را داشته باشد تا طرح جامع از زمان عقب نماند و همواره پويا باشد.
چمران خاطرنشان كرد: طرح جامع شهر تهران از زمان ابلاغ، جنبه اجرايي پيدا مي‌كند و دوره آزمايشي ندارد و در حال حاضر نيز در برخي از مناطق نظير يك و دو، نشانه‌‌هاي شهرداري گذاشته شده و حريم شهر مشخص است، در عين حال با همكاري شهرداري، وزارت مسكن، نيروي انتظامي، وزارت كشور و با حمايت مسوولان نظام تلاش مي‌شود كه هيچ ساخت و سازي در حريم صورت نگيرد و اگر ساخته شده، تخريب مي‌شود و بناهايي كه قبلا احداث شده‌اند، قطعا در حريم شهر تهران قرار نگرفته و پروانه پايان كار به آنها داده نمي‌شود.
همچنين رسول خادم، رئيس كميسيون برنامه‌ و بودجه شوراي شهر تهران ‌در اين جلسه تاكيد كرد: دستگاه‌هاي اجرايي تا شهريورماه مكلف به ارائه برنامه‌هاي عملياتي خود منطبق بر طرح جامع شهر تهران هستند.
وي تصريح كرد: سازمان‌ها تا شهريور 87 مكلف هستند تا برنامه‌هاي عملياتي خود را منطبق با طرح جامع شهر تهران تهيه و به نهاد هماهنگي و نظام برنامه‌ريزي طرح‌هاي توسعه شهر تهران ارائه دهند. وي با اشاره به تعدد برنامه‌ها در حوزه مديريت شهري ادامه داد: «60 دستگاه اجرايي بايد براي تحقق اهداف طرح جامع شهر تهران به عنوان سند فرادستي برنامه‌ها و سياست‌هاي راهبردي شهر تهران با يكديگر هماهنگ باشند. به همين دليل برنامه‌هاي عملياتي خود را نيز براساس آن تهيه و اجرا كنند.» خادم خاطرنشان كرد: «برخي از دستگاه‌ها همچون شركت آب و فاضلاب شهر تهران برنامه‌هاي عملياتي خود را براساس طرح جامع به نهاد مذكور ارائه كرده‌اند.»
در ادامه اين جلسه عليرضا عندليب، رئيس نهاد مديريت و برنامه‌ريزي طرح‌هاي توسعه شهر تهران خواستار اجراي طرح جامع توسط دستگاه‌هاي اجرايي فارغ از نگرش سياسي و بخشي شد. وي در تشريح طرح جامع و ضرورت تبعيت سازمان‌ها از آن تصريح كرد: با توجه به حاكميت نگاه بخشي و سازماني نسبت به مسائل شهر، كنار گذاشته شدن اين نگاه و انجام برنامه‌ريزي‌ها مطابق با طرح جامع به عنوان يك سند فرادستي بسيار ضروري است. وي با اشاره به نقش نظارتي نهاد مديريت و برنامه‌ريزي طرح‌هاي توسعه شهر تهران براي اجراي طرح جامع تهران خاطرنشان كرد: تهيه طرح‌هاي توسعه شهري، تكميل طرح‌هاي تفصيلي، طرح‌هاي موضعي و موضوعي متناسب با طرح جامع اقدامات سه‌گانه اساسي است كه بايد انجام گيرد. عندليب يادآور شد: وجود اين سند دستگاه‌هاي شهر تهران را به سمت برنامه‌محوري، پرهيز از كار سليقه‌اي و مديريت مقطعي هدايت مي‌كند، بنابراين بايد تمام برنامه‌ها براساس طرح جامع باشد. وي تاكيد كرد: وجود طرح جامع براي تهران گوهري است كه نبايد با آن برخورد منفي شود.
به گفته عندليب، برخي از وظايف شهرداري و وزارت مسكن در نهاد مديريت و برنامه‌ريزي طرح‌هاي توسعه شهر تهران جمع شده و وظايف به صورت يكپارچه عمل مي‌شود و اين نهاد محصول مشترك همكاري اين سه دستگاه است. رئيس نهاد مديريت و برنامه‌ريزي طرح‌هاي توسعه شهر تهران تاكيد كرد: از كليه دوستان مي‌خواهم از هر ديدگاه سياسي هم كه برخوردارند، در اجراي طرح از سياست‌زدگي اجتناب كنند و طرح جامع را فارغ از نگرش سياسي و در راستاي مصالح شهر و مردم اجرا كنند. فرجامي، دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري شهر تهران نيز در سخناني گفت: طرح جامع شهر تهران جزء معدود اسنادي است كه همه 11 عضو شوراي عالي شهر‌سازي آن را امضا كرده‌اند و حضور رئيس‌جمهور و وزراي مرتبط در سه جلسه از بررسي طرح جامع حاكي از اهميت اين طرح است و همه بايد قرار بگذاريم كه به اجراي اين طرح مقيد باشيم.
دبير شوراي عالي شهر‌سازي و معماري طرح جامع را سندي راهبردي – ساختاري براي تهران دانست و تهيه اسناد راهبردي براي هريك از مناطق بيست‌ودوگانه شهر تهران براساس طرح جامع را اقدامي بسيار مثبت دانست.
طرح‌هاي تفصيلي مناطق بيست‌ودو‌گانه شهر تهران بر پايه طرح جامع شهر تدوين مي‌شوند كه بنا به گفته عندليب، اين طرح‌ها هنوز كامل نشده و در مرحله تهيه است. براساس اخبار موجود، طرح‌هاي تفصيلي مناطق مهرماه به طور كامل تدوين شده و با ابلاغ آن به مناطق شهرداري، ساخت‌ و ساز در تهران براساس اين طرح‌ها صورت مي‌گيرد. تهيه طرح جامع شهر تهران با افق 1404 از سال 83 با هماهنگي ميان وزارت مسكن و شهرسازي، شورا و شهرداري تهران آغاز شد و بعد از تصويب در ارديبهشت 86 در شوراي شهر دوم سرانجام در آذر 86 به تصويب شوراي عالي معماري و شهرسازي شهر تهران نيز رسيد و طي روزهاي اخير به شوراي شهر و دستگاه‌هاي مرتبط ابلاغ شد.
چشم‌انداز توسعه شهر تهران، راهبردهاي توسعه شهر، تعيين وضعيت محدوده شهر و حريم، سازمان فضايي و پهنه‌بندي شهر، ضوابط و مقررات ساخت‌ و ساز‌ و نحوه استفاده از اراضي، طرح‌هاي موضعي و موضوعي توسعه و عمران شهر، شرايط تحقق‌پذيري طرح و سازوكارهاي اجرايي سرفصل‌هاي طرح جامع شهر تهران است كه بايد مفاد مرتبط با هر بخش تا پايان سال 1404 اجرايي شود.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 445]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن