تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801705529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دعوت ميشل سليمان از احمدي‌نژاد براي سفر به لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دعوت ميشل سليمان از احمدي‌نژاد براي سفر به لبنان


سياست‌خارجي- گروه سياسي:
ميشل سليمان در جريان اولين ديدار رسمي خود به‌عنوان رئيس‌جمهوري لبنان با يك مقام خارجي پس از گفت‌وگو با وزير امور خارجه ايران از محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهوري براي سفر به لبنان دعوت كرد.

سليمان كه ساعاتي پس از اداي مراسم تحليف خود به‌عنوان دوازدهمين رئيس‌جمهوري لبنان با منوچهر متكي ديدار مي‌كرد، با تشكر از سفر وزير امور خارجه و هيأت همراه به لبنان به‌منظور شركت در مراسم انتخاب رئيس‌جمهوري جديد اين كشور، از تلاش‌هاي خيرخواهانه ايران در جريان تحولات لبنان به ويژه رويكرد و نقش مثبت ايران در توافق اخير ميان گروه‌هاي لبناني قدرداني كرد.

به گزارش مهر، منوچهر متكي نيز در اين ديدار به‌طور متقابل از جانب محمود احمدي‌نژاد از رئيس‌جمهوري جديد لبنان براي سفر به ايران دعوت به عمل آورد.

ادامه رايزني‌هاي متكي

از سوي ديگر، وزير امور خارجه در جريان سفر به بيروت علاوه بر ديدار با رئيس‌جمهوري جديد لبنان، رايزني‌هاي گسترده‌اي با مقام‌هاي مختلف اين كشور و همچنين دولتمردان ديگر كشورهايي كه براي حضور در مراسم تحليف رئيس‌جمهوري لبنان به بيروت آمده بودند نيز انجام داد.

متكي پس از انتخاب ميشل سليمان به‌عنوان رئيس‌جمهوري لبنان در نشستي مشترك با احمد ابوالغيط، وزير امور خارجه و فتحي سرور، رئيس مجلس مصر به همراه سعود الفيصل، همتاي عربستاني خود مسائل لبنان را مورد بررسي قرار دادند.

وزير امور خارجه همچنين با فؤاد سنيوره، نخست‌وزير پيشين لبنان، نبيه بري، رئيس مجلس اين كشور، ميشل عون، رهبر ماروني‌هاي لبنان، اميل لحود، رئيس‌جمهوري پيشين و سعد حريري، رئيس فراكسيون المستقبل در پارلمان لبنان ديدار و گفت‌وگو كرد.

متكي همچنين پس از ديدار و گفت‌وگو با امير قطر در بيروت، در كنفرانسي خبري تأكيد كرد: ثبات در لبنان، ثبات كشورهاي منطقه اعم از كشورهاي عربي و اسلامي را در پي خواهد داشت.

ديدار سولانا و متكي

هماهنگ‌كننده سياست خارجي اتحاديه اروپا ضمن ابراز اميدواري نسبت به اينكه بتواند هرچه زودتر براي ارائه بسته مشوق‌هاي پيشنهادي كشورهاي عضو گروه ۱+۵ به تهران بيايد، خاطرنشان كرد كه روز يكشنبه در لبنان با منوچهر متكي، وزير امور خارجه ديدار كرده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، خاوير سولانا در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروكسل تصريح كرد كه هنوز زمان سفرش به تهران قطعي نشده اما بسيار علاقه‌مند است كه اين پيشنهادها را به ايران ارائه كند.

تاريخ درج: 6 خرداد 1387 ساعت 21:30 تاريخ تاييد: 6 خرداد 1387 ساعت 23:25 تاريخ به روز رساني: 6 خرداد 1387 ساعت 23:21
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن