تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815603928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاص بودجه 8 ميليارد دلاري براي واردات بنزين و گازوئيل


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: اختصاص بودجه 8 ميليارد دلاري براي واردات بنزين و گازوئيل
فريد عامري گفت : ميانگين واردات بنزين سال گذشته 19 ميليون ليتر در روز بوده است كه پيش بيني مي كنيم امسال به 18 ميليون و 500 هزار ليتر در روز برسد.
مدير تامين و توزيع شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت : با احتساب نرخهاي بين المللي،8 ميليارد دلار بودجه براي واردات بنزين و نفت گاز در امسال پيش بيني شده است .
فريد عامري افزود: ميانگين واردات بنزين سال گذشته 19 ميليون ليتر در روز بوده است كه پيش بيني مي كنيم امسال به 18 ميليون و 500 هزار ليتر در روز برسد.
وي افزود: همچنين در سال گذشته روزانه 8 ميليون ليتر نفت گاز وارد كرديم كه اين ميزان امسال با توجه به افزايش مصرف در بخشهاي عمراني ،همچنين كسري موازنه توليد و مصرف گاز طبيعي در فصل زمستان به 17 ميليون ليتر در روز مي رسد.
عامري با بيان اينكه متوسط مصرف بنزين كشور امسال 64 ميليون ليتر در روز خواهد بود يادآوري كرد: روند مصرف بنزين امسال نسبت به اواخر سال گذشته روزانه 4 ميليون ليتر رشد داشته است كه پيش بيني مي شود تا پايان مرداد با انجام سفرهاي تابستاني همچنان افزايش و از دهه دوم شهريور با آغاز ماه رمضان كاهش يابد.
وي با اشاره به صرفه جويي روزانه 20 ميليون ليتر بنزين پس از اعمال طرح سهميه بندي تاكيدكرد:ميزان فروش بنزين در سال گذشته پيش از اعمال طرح سهميه بندي 78 ميليون ليتر در روز بوده كه پس از آن به 59 ميليون و 800 هزار ليتر رسيده است ، بنابراين متوسط فروش بنزين درسال گذشته 64 ميليون و 500 هزار ليتر بوده كه اگر سهميه بندي اجرا نمي شد به 80 ميليون ليتر در روز مي رسيد.
مدير تامين و توزيع شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران درباره ميزان فروش و مصرف نفت گاز نيز يادآورشد: متوسط فروش اين فرآورده در سال گذشته 89 ميليون و 500 هزار ليتر بوده است كه نسبت به سال 85 نزديك به 3 ميليون ليتر در روز افزايش داشته است .
به گفته وي قرار است با اجراي طرح كارت هوشمند سوخت خودروهاي گازوئيلي (ديزلي ) عرضه نفت گاز دركشور مديريت شود و چون كارتي شدن فرآيند سوختگيري گازوئيل به معناي سهميه بندي آن نيست؛ بنابراين انتظار كاهش مصرف آن را امسال نداريم .
وي ميزان يارانه اعطا شده در بخش عرضه فرآورده هاي نفتي در سالهاي اخير را 45 ميليارد دلار برشمرد و افزود: اين يارانه بابت مصرف همه فرآورده هاي نفتي اعم از نفت گاز، نفت كوره، نفت سفيد و بنزين به جزگاز طبيعي بوده است .
عامري گفت :ركورد فروش فرآورده هاي نفتي با متوسط 270 ميليون ليتر در روز در بهمن سال گذشته شكسته شدكه اين ميزان شامل روزانه 42 ميليون و 300 هزار ليتر نفت سفيد و 137 ميليون ليتر نفت گاز در روز است .
وي يادآور شد: با قطع واردات گاز در دي سال گذشته اين شركت با توزيع 88 ميليون ليتر نفت سفيد، 11 هزار تن گاز مايع و 140 ميليون ليتر نفت گاز به تامين سوخت مورد نياز خانوارهاي مصرف كننده گاز طبيعي اقدام كرده است .
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن