تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815316865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسكن سه بعدي بدن به امنيت فرودگاه كمك مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اسكن سه بعدي بدن به امنيت فرودگاه كمك مي كند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): گروهي از دانشمندان روسي سرگرم فعاليت روي روش جديدي هستند كه مي تواند بدون نياز به بازرسي فردي، افراد و اشياء را از طريق ويژگي هاي فيزيكي آنها شناسايي كند.


به گزارش پايگاه اينترنتي "روسيه امروز"، درصورت موفقيت اين روش، "سيستم فناوري بيومتريك" در بازرسي هاي امنيتي فرودگاه ها، موزه ها و استوديوهاي فيلم سازي بطور گسترده مورد استفاده قرار مي گيرد.
سيستم ابداعي اين محققان مي تواند فردي را كه در حال عبور از كنترل ايمني ورودي يك فرودگاه يا يك ساختمان است ، شناسايي كند اما تفاوت آن با فناوري هايي كه از پيش مورد استفاده قرار گرفته اند اين است كه به مردم اجازه مي دهد سريع از مرحله كنترل ايمني بگذارند و تحت بازرسي هاي فردي قرار نگيرند.
اين سيستم از اشياء تصاوير سه بعدي ارائه مي دهد و موزه ها مي توانند از آن براي قرار دادن تصاوير اشياء خود در وب سايتشان استفاده كنند.
همچنين باستان شناسان مي توانند از اين سيستم براي ذخيره اطلاعات در خصوص اشيائي كه به آساني خراب مي شوند، استفاده كنند.
اين فناوري همچنين روش ديگري براي ابداع روبات هاي سه بعدي در اختيار استوديوهاي فيلم سازي قرار مي دهد.
استفاده از سيستم هاي اسكن 3 بعدي به زودي در مراكز ورزشي سراسر پايتخت روسيه آغاز مي شود.
اين سيستم به مردم اجازه مي دهد تا ابعاد بدن خود را اندازه بگيرند و چگونگي تغيير اندازه هايشان در نتيجه برنامه هاي ورزشي را زير نظر داشته باشند.
در ضمن يكي از اين سيستم ها از پيش براي تهيه عكس گذرنامه هاي بيومتريك مورد استفاده قرار گرفته است. گذرنامه هاي بيومتريك كه از فناوري تشخيص عنبيه استفاده مي كنند نه تنها ايمن تر هستند بلكه سفر را نيز راحت تر مي كنند.
اين گذرنامه ها امكان انجام سفر بدون رواديد را يك گام جلوتر مي برند و مي توانند روش تازه اي براي مبارزه با تروريسم باشند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 383]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن