تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802412385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

96 درصد از مصوبات اولين سفر استاني دولت، اجرايي شده است (1)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 96 درصد از مصوبات اولين سفر استاني دولت، اجرايي شده است (1)
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): در ادامه سفر هيات رسانه اي به استان ها ي مختلف كشور براي پيگيري مصوبات هيات دولت ، روز بيست و يكم ارديبهشت ماه يك هيات رسانه اي مركب از 21 خبرنگار، عكاس، فيلمبردار و مستند ساز به همراه مشاوران رسانه اي و مطبوعاتي رييس جمهوري به اين استان سفر كردند.


دكتر "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري و هيات دولت قرار است در دهمين سفر از دور دوم سفرهاي استاني دولت فردا (سه شنبه ) به استان چهار محال و بختياري سفر كنند.
رييس جمهوري در چهارم اسفندماه سال 1384 در هفتمين سفر استاني خود به استان چهار محال و بختياري سفر كرد كه تصويب 100 مصوبه و 76 توافقنامه در جلسه استاني هيات دولت در اين استان ، حاصل اين سفر بود.
براي اجراي اين مصوبات و توافقنامه ها مبلغي بالغ بر 150 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافت.
** ويژگيهاي استان چهار محال و بختياري
چهار محال و بختياري در جنوب غرب ايران و در ميان رشته كوههاي زاگرس مركزي قرار گرفته است و نزديك به 16 هزار و 533 هزار كيلومتر مربع وسعت دارد كه از شمال و شرق به اصفهان ، از شمال غربي به لرستان ، از غرب به خوزستان و از جنوب به كهكيلويه و بوير احمد محدود است.
بر اساس آخرين تقسيم بندي، اين استان داراي شش شهرستان، 26 شهر، 17 بخش، و 39 دهستان است كه اين شهرستان هاي شش گانه عبارتند از شهر كرد، بروجن ، فارسان، لردگان ، اردل وكوهرنگ .
بر اساس آخرين سرشماري كه سال 1385 در سراسر كشور انجام شد، جمعيت استان چهار محال و بختياري 857 هزار و 910 نفر است كه تعداد 442 هزار و 298 نفر آن شهري و مابقي روستايي هستند.
وسعت اين استان 16 هزار و 533 كيلومتر است كه 80 درصد آن كوهستاني مي باشد، چهار محال و بختياري شامل دو بخش "چهار محال" و "بختياري" است،چهار محال از چهار محله "لار ، ميزدج ، گندمان و كيا" تشكيل شده و بختياري شامل دو ايل "هفت لنگ و چهار لنگ"‌ است .
كشاورزي، دامداري ، فرشبافي و تامين آب معدني از مهمترين درآمد مردم اين استان است ، دولت در سال هاي گذشته توجه جدي به زير ساخت هاي استان در بخش هاي مختلف داشته است.
**96 درصد مصوبات دولت در اين استان اجرايي شده است
"رجبعلي صادقي"‌استاندار چهار محال و بختياري با بيان اين كه 96 درصد از مصوبات هيات دولت در اين استان اجرايي شده است، گفت : تصويب 100 مصوبه در نخستين سفر استاني هيات دولت به اين استان، تاثير شگرفي در توسعه استان بر جاي گذاشته به نحوي كه بيشتر زير ساخت ها براي توسعه استان به صورت اساسي و بنيادي شكل گرفته است .
وي تصريح كرد: خوشحالم با عنايت و توجه ويژه هيات دولت به ويژه شخص رييس جمهوري، استان گام هاي اساسي و بلندي را براي توسعه همه جانبه برداشته است.
صادقي اضافه كرد :‌طرح احداث 50 هزار هكتار باغ، يكي از مصوبات سفر هيات دولت است و براي نخستين بار از رديف اعتبارات ملي، بودجه بسيار خوبي براي آن در نظر گرفته شد.
استاندار چهار محال و بختياري تصريح كرد : از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون 38 هزار هكتار از باغات سطح استان به ثمر نشسته در حالي كه بر اساس مصوبه هيات وزيران ، 50 هزار هكتار ديگر اراضي استان زير پوشش باغات به ويژه درخت بادام قرار مي گيرد.
به گفته وي ، به ثمر نشسنن اين 50 هزار هكتار باغ ، مي تواند عامل بسيار مهمي براي اشتغال و در آمد زايي مردم منطقه باشد.
صادقي ميزان سرمايه گذاري براي هر هكتار را 600 ميليون ريال عنوان و تاكيد كرد :‌ 500 ميليارد ريال اعتبار براي اين امر لازم است كه با مشاركت مردم و منابع ملي اين كار در حال اجرا است.
استاندار چهار محال و بختياري ايجاد شهرك هاي صنعتي را يكي ديگر از مصوبات سفر دانست و گفت :‌براي نخستين بار شهرك صنعتي آب معدني در كوهرنگ احداث شد كه بالغ بر 200 ميليارد تومان با مشاركت بخش خصوصي در اين رابطه سرمايه گذاري شده است .
صادقي احداث دو واحد پتروشيمي را يكي ديگر از مصوبات اولين سفر دولت به استان دانست و اضافه كرد : اين دو واحد پتروشيمي يكي در زمينه "پولي اتيلن سنگين " و ديگري در زمينه "اوره آمونياك " با سرمايه گذاري 7 هزار ميليارد ريال در دست ساخت است .
صادقي افزود : از ديگر مصوبات سفر هيات دولت به استان چهار محال و بختياري احداث بيمارستان آيت الله كاشاني بود، با توجه به اين كه مردم اين استان براي انجام خدمات درماني تخصصي مجبور بودند، به استان اصفهان سفر كنند،احداث اين بيمارستان براي مردم منطقه بسيار با ارزش و بااهميت است .
استاندار چهار محال و بختياري ميزان پيشرفت فيزيكي اين طرح را 78 درصد اعلام كرد وگفت : تاكنون 40 ميليارد ريال براي ساخت اين بيمارستان هزينه شده است .
وي از احداث بزرگراه "مونج بي دله به خوزستان و اصفهان" را يكي ديگر از طرح هاي توسعه اي استان دانست و گفت : اين مصوبه در راستاي برون رفت استان از بن بست تصويب شده و قرار است از طريق اتصال اين محور به بزرگراه چهار محال بختياري به استان هاي خوزستان و اصفهان متصل شود.
در نخستين روز پيگيري مصوبات كه استاندار و معاونان و برخي از مديران استانداري چهار محال وبختياري هيات رسانه اي را همراهي مي كردند،هيات رسانه اي از چندين طرح عمراني و بهداشتي و آموزشي بازديد كردند و از نزديك در جريان اجراي اين مصوبات قرار گرفتند.
يكي از طرح هايي كه در روز اول مورد بازديد خبرنگاران قرار گرفت پروژه احداث جاده چهار بانده شهركرد- باغبادران بود.
"سيف الله كريمي" مدير كل راه و ترابري استان چهار محال وبختياري به هنگام بازديد خبرنگاران در خصوص اهميت اين طرح، گفت : طول كلي طرح 18 كيلومتر است كه از پليس راه شهر كرد تا روستاي كليشاه رخ در استان اصفهان ادامه دارد.
وي تصريح كرد :محور داراي تونلي به طول يك هزار و 30 متر و دو قطعه راه سازي هر كدام به طول هشت كيلومتر است كه ساخت آنها از محل اعتبارات استاني از سال 1383 شروع شده است.
كريمي اضافه كرد : روند اجراي اين طرح به كندي پيش مي رفت كه از محل اعتبارات سفر استاني هيات دولت 700 ميليون تومان اختصاص يافت و باعث شد كه اجراي طرح با شتاب بيشتري ادامه يابد.
مدير كل راه و ترابري استان چهار محال و بختياري در ادامه با بيان اين براي اتمام طرح بيش از 70 ميليارد ريال ديگر اعتبار نياز است ، تاكيد كرد : در صورتي كه اعتبارات مورد نياز به موقع تخصيص يابد، تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.
وي خاطر نشان كرد : با تكميل اين محور سرعت خودروها از 60 كيلومتر به 100 كيلومتر مي رسد.
كارخانه سيمان شهر كرد يكي ديگر از طرح هاي مصوب سفر استاني هيات دولت بود كه مورد بازديد خبرنگاران قرار گرفت .
"بيژن شيخ الاسلام " معاون كارخانه سيمان شهركرد ظرفيت اين كارخانه را يك ميليون تن در سال اعلام كرد و گفت : اين كارخانه توانايي توليد سيمان تيپ 1 تا 4 را دارد.
وي تصريح كرد : 110 ميليارد تومان براي احداث اين كارخانه هزينه شده است كه مبلغ 22 ميليون يورو آن از محل اعتبارات ارزي بوده است .
وي با بيان اين كه 85 درصد تكنولوژي اين كارخانه ساخت داخلي است ، افزود : كارخانه سيمان شهر كرد قرار است در سفر دوم رييس جمهوري و هيات دولت افتتاح و مورد بهره برداري قرار گيرد.
كارخانه فولاد چهار محال وبختياري يكي ديگر از طرح هاي مصوب سفر هيات دولت به استان است كه در زمان حاضر در دست اجرا است .
"غلامحسين محبوبيان " مدير فني كارخانه افزود : پيشرفت فيزيكي اين طرح 5/13 درصد است و كل اعتبارات مورد نياز براي اجراي اين طرح را 744 ميليارد و 885 ميليون ريال كه از اين مبلغ دو هزار و 186 ميليون يورو از محل تسهيلات ارزي است .
وي ظرفيت سالانه كارخانه فولاد چهار محال وبختياري را 800 هزار تن در سال اعلام كرد و گفت : در صورتي كه اعتبارات لازم به موقع اختصاص يابد اين كارخانه در سال 1388 به بهره برداري مي رسد.
** كارخانه ورق خودرو
"حسين مرداني"‌مدير عامل كارخانه ورق خودرو گفت :‌مطالعات ابتدايي اين كارخانه از سال 1385 در شهرستان بروجن شروع و عمليات اجرايي آن شش ماه بعد آغاز شد.
وي سهامداران اصلي اين كارخانه را شركت هاي ايران خودرو، سايپا ،توسعه و نوسازي صنايع معدني و صندوق بازنشستگان فولاد ايران ذكر كرد و افزود: ظرفيت توليد ورق خودرو در اين كارخانه 400 هزار تن در سال است كه چيزي حدود 70 درصد از نياز واردات ورق خودرو در كشور را تامين مي كند.
به گفته وي ، از اين ميزان توليد، سالانه 200 هزار تن آن به سفارش شركت سايپا و 200 هزار تن ديگر آن به سفارش شركت ايران خودرو خواهد بود.
وي ميزان پيشرفت فيزيكي كارخانه فولاد ورق خودرو را 80 درصد عنوان كرد و گفت :‌ تمام تلاش خود را به كار مي گيريم تا اين كارخانه تا پايان سال جاري به توليد برسد.
ادامه دارد...
سيام 1908 ** 1701
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 392]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن