تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803699220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشپيگل: تحريمها عليه ايران را به كنار بگذاريد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اشپيگل: تحريمها عليه ايران را به كنار بگذاريد
سياسي. انرژي هسته اي
روزنامه آلماني اشپيگل به آمريكا و شركاي غربيش توصيه كرد كه در سياستهاي كنوني شان در قبال ايران تجديد نظر كرده، به تحريمها پايان دهند و راه گفت و گو را در پيش گيرند.

به گزارش روز دوشنبه گروه صوتي - تصويري ايرنا، كريستف برترام در تحليلي در اين روزنامه
نخست با نوشتن اينكه در شش سال گذشته سياست برخورد و تحريمها نه تنها نتوانسته ايران را از پيگيري برنامه هسته‌اي خود بازدارد، بلكه به آن سرعت داده پيش بيني كرد: اگر غرب بخواهد به سياست كنوني ادامه دهد، در پايان در منطقه‌اي بسيار مهم براي امنيت و اقتصاد غرب، ايران كه مهمترين كشور است به دشمني هميشگي تبديل مي‌شود.

برترام با نوشتن اينكه منطقه خاورميانه، از كابل تا بيروت، در اوج بحران است و چون هميشه ايران در اين منطقه تاثيرگذار اصلي است، افزود:
سياستمداران غربي به جاي بازگشت از اين راه پر خطر، در انديش؟ برقراري تحريمهاي جديد ضد ايران هستند، با اين حال انتظار نمي‌رود كه ايران كوتاه بيايد.

آيت الله خامنه اي، رهبر جمهوري اسلامي، گفته است كه ايران با اين تهديدها جا نمي‌زند و تنها بهر؟ تحريمهاي جديد كاهش اقتدار سازمان ملل خواهد بود.

وي در بخش ديگري از تحليل خود افزود: بهتر است دولتمردان غربي به جاي پيگيري سياست كنوني و ادامه تهديدها و تحريمهاي ناكارآمد، كمي دست نگاه دارند و در سياست خود در قبال ايران باز انديشي كنند.

برترام به اين كشورها توصيه كرد: به واقعيتها توجه كنيد و نه حدس و گمانها (و آن اينكه) هنوز به هيچ رو مشخص نيست كه ايران دنبال دستيابي به سلاح اتمي است.

وي در ادامه تحليل خود نوشت: در گزارش سالانه سازمانهاي اطلاعاتي آمريكا كه در دسامبر ‪ ۲۰۰۷‬انتشار يافت، آمده كه ايران برنامه هسته‌اي خود را در سال ‪ ۲۰۰۳‬متوقف كرده و دست كم تا ميانه سال ‪ ۲۰۰۷‬از سر نگرفته است.

تحليلگر اشپيگل دوباره خطاب به آمريكا و غرب تاكيد كرد: به تحريمها پايان دهيد. تاكنون نه محدوديتهاي اقتصادي كه آمريكا از ‪ ۳۰‬سال پيش يك جانبه برقرار كرده و نه تحريمهاي شوراي امنيت سازمان ملل كه از دو سال پيش اجرا مي‌شوند، نتوانسته‌اند ايران را به پذيرش خواست غرب وادارند.

وي در ادامه افزود: كشوري كه از نظر داشتن نفت و گاز جايگاه دوم را در جهان دارد، با اين فعاليتها دستان خود را بالا نمي‌برد و تسليم نمي‌شود، آن هم حالا كه قيمت نفت به ‪ ۱۲۵‬دلار در بشكه رسيده است. تحريمها نشان؟ سردرگمي غرب است.

البته گفت و گوهاي كنوني نخواهد توانست ايران را وادارد غني‌سازي اورانيوم را، كه بعنوان كشور امضاكننده قرار داد منع توليد سلاح اتمي مجاز به انجام آن است، كنار بگذارد.

دولت ايران پيوسته مي‌گويد كه مي‌خواهد از انرژي هسته‌اي تنها براي هدفهاي صلح آميز استفاده كند و اين برنامه تبديل به نماد اقتدار و غرور ملي ايرانيان شده است.

برترام با بيان نوشتن اينكه گفت وگوهاي فعلي و گذشته، افزون بر تاثير مثبت در كاهش تشنج، دست بالا مي‌توانند به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اختيارات بيشتري براي نظارت بدهند تاكيد كرد: در مقابل جهان بايد بپذيرد كه ايران براي هدفهاي صلح آميز اجازه غني‌سازي اورانيوم دارد و به هر حال همين هم پيشرفتي خواهد بود.

وي افزود: سياست تشنج زدايي با ايران بايد دو پايه داشته باشد: از يك سو بايد حق ايران را در غني‌سازي اورانيوم براي كاربرد صلح آميز به رسميت شناخت و از سوي ديگر بايد براي همه مسائل و نه فقط مساله هسته‌اي راه حل منصفانه‌اي يافت.

برترام با درخواست از ايالات متحده براي در پيش گرفتن راه گفت و گو، ادامه داد: دست كم باراك اوباما، نامزد احتمالي حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، طرفدار گفت وگوهاي بدون پيش شرط است.

وي توصيه كرد: دولت آلمان و شركاي اروپايي اين كشور نيز به جاي آنكه دنباله روي سياست سخت گيرانه دولت بوش باشند، از اين كار حمايت كنند.

برترام در پايان در يادآوري اهميت و برتريهاي ايران كه ضرورت چنين اقدامي را از سوي غرب ناگزير مي‌سازد، گفت: ايران نه تنها دومين كشور صاحب نفت و گاز است، بلكه اگر از زاويه همكاري اين كشور با لبنان و غزه نگاه شود، نمي‌توان از نقشش در ايجاد صلحي پايدار در خاورميانه و برقراري ثبات دائمي در افغانستان چشم پوشي كرد.

به علاوه ايران پر جمعيتترين كشور خليج فارس است، مردم آن در مقايسه با كشورهاي همسايه سطح آموزش بالاتري بهره مي‌برند و با وجود همه فشارها، جامعه مدني پوياتري دارند و بيشتر با غرب در تماسند.

همچنين ايران و غرب در آرامش منطقه و ثبات افغانسنان منافع مشترك دارند و اين نكته نيز بايد زمينه‌اي براي همكاري درازمدت باشد.

وي مخاطب پيشنهادهاي خود را كساني عنوان كرد كه در كشورهاي غربي مسوول تنظيم سياستها در قبال ايران هستند.

---> ايرنا
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن