تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818849505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورود تمام اقلام و محصولات پتروشيمي به بورس


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ورود تمام اقلام و محصولات پتروشيمي به بورس


اخبار‌ بورس- همشهري آنلاين:
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي گفت: طبق برنامه‌ها و مصوبات شركت ملي صنايع پتروشيمي، تمام اقلام و محصولات پتروشيمي براي معاملات آينده خود وارد بورس مي‌شوند.

غلامحسين نجابت - معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي - در گفت‌وگو با شانا در باره واگذاري شركت‌هاي پتروشيمي به بخش خصوصي گفت: سازمان خصوصي‌سازي در اين باره بر اساس برنامه از پيش تعيين شده عمل مي‌كند و به موازات آن شركت ملي صنايع پتروشيمي نيز در حال برنامه‌ريزي است كه تمام پتروشيمي‌ها را به صورت يكجا به بخش خصوصي واگذار كند.

وي گفت: در نظر داريم شركت‌هاي پتروشيمي را به صورت يكجا به بخش خصوصي واگذار و تمام محصولات پتروشيمي را نيز وارد بورس كنيم.

وي افزود: هر دو اين برنامه‌ها به موازات هم پيش مي‌روند و از شرايط مطلوبي برخوردارند.

نجابت در اين باره توضيح داد: با همراهي رئيس هيات عامل سازمان خصوصي‌سازي، مسئول اجراي اصل 44 در وزارت نفت و شركت ملي صنايع پتروشيمي در حال بررسي شرايط و چگونگي واگذاري شركت‌هاي پتروشيمي به بخش خصوصي هستيم تا به نتيجه‌اي سنجيده برسيم.

مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي با تاكيد بر اين كه تمام خريداران داخلي و خارجي در خريد شركت‌هاي پتروشيمي آزاد هستند، افزود: در شرايط يكسان براي شركت‌هاي داخلي و خارجي، هيچ اولويتي براي هيچ يك از اين شركت‌ها قائل نيستيم و همه براي حضور در اين خريد و فروش‌ها آزادند.

وي افزود: از زماني كه شوراي عالي واگذاري تصويب مي‌كند كه شركت يا سازماني به بخش خصوصي واگذار شود، شركت در اختيار سازمان خصوصي‌سازي قرار مي‌گيرد و مي‌تواند براي آن تصميم‌گيري كند و تمام واگذاري‌هاي آن شركت را انجام دهد.

نجابت با بيان اين كه از برنامه‌هاي آتي شركت ملي صنايع پتروشيمي، ورود شركت‌هاي پتروشيمي به بورس است، اظهار داشت: شوراي عالي واگذاري تعدادي از شركت‌هاي پتروشيمي را براي ورود به بورس در نظر گرفته است كه اين شركت‌ها در حال فراهم آوردن مدارك لازم براي ورود به بورس هستند.

وي در اين باره توضيح داد: پتروشيمي فن آوران و شيميايي رازي وارد اين بازار شده اند، ولي شركت‌هاي ديگر هنوز در حال آماده‌سازي مدارك خود هستند.

وي همچنين افزود: محصولاتي همانند PET از پتروشيمي شهيد تندگويان، LLDPE از پتروشيمي‌هاي تبريز و بندر امام و پلي اتيلن از پتروشيمي اميركبير و انواع ديگر محصولات وارد بورس خواهند شد.

وي افزود: چنانچه شركت بورس كالا بتواند معاملات ارزي را به درستي انجام دهد و آمادگي لازم را داشته باشد، در آينده محصولات پتروشيمي در رينگ صادراتي محصولات پايين دستي نفت و پتروشيمي معامله خواهد شد.

تاريخ درج: 6 خرداد 1387 ساعت 09:40 تاريخ تاييد: 6 خرداد 1387 ساعت 09:58 تاريخ به روز رساني: 6 خرداد 1387 ساعت 09:58
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن