تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816408621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غرش بيليچ


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: غرش بيليچ


فوتبال- مزدك ميرزايي:
فوتبال كرواسي با طراوت‌ترين فوتبال شرق اروپا است.

آنها صاحب تكنيكي‌ترين و مستعدترين بازيكنان اروپاي‌شرقي هستند. بعد از فروپاشي يوگسلاوي سابق در سال 90 و شكل‌گيري كرواسي مستقل، آنها خيلي زود اراده و پشتوانه فوتبالشان را به نمايش گذاشتند.

اولين نسل فوتبال كرواسي در ميانه دهه‌90 به اوج رسيد. يارني، بوبان، پروزينچكي و شوكر، بازيكناني كه قبلا در جام‌جهاني جوانان درخشيده بودند، زيرنظر توميسلا ايويچ به تيمي منسجم تبديل شدند. آنها ابتدا در يورو 96 ظهور خود را اعلام كردند و دو سال بعد در جام جهاني 98 با مربيگري بلاژويچ تا نيمه نهايي جلو رفتند و عنوان سوم را با شايستگي به دست آوردند.

بعد از اين سال‌هاي رويايي فوتبال كرواسي ديگر نتوانست در ميادين بزرگ حرفي براي گفتن داشته باشد. كروات‌ها گرچه جواز حضور در هر دو دوره جام جهاني گذشته را به دست آوردند، خيلي زود در مرحله مقدماتي حذف شدند. در جام ملت‌هاي اروپا، شرايط از اين هم بدتر است. آنها در سال 2000 حتي نتوانستند به مرحله نهايي برسند و در سال 2004 بدون برد، در دور مقدماتي با بازي‌ها خداحافظي كردند.

پس از حذف نااميدكننده از جام جهاني 2006، كروات‌ها چاره را در تغيير مربي ديدند و از اسلوان بيليچ استفاده كردند كه قبلا در رده سني جوانان خوب جواب داده بود و چند بازيكن آينده‌دار تحويل فوتبال كرواسي داده بود. در واقع مي‌توان گفت آنها نيز همچون آلمان، هلند و ايتاليا تحت تاثير موج نوي مربيان جوان قرار گرفتند و به بيليچ اطمينان كردند. كرواسي براي رسيدن به مرحله پاياني رقابت‌ها، مجبور بود با روسيه، انگلستان، رژيم اشغالگر قدس، مقدونيه، استوني و آندورا مبارزه كند. يكي از بهترين بازي‌هاي كرواسي، پيروزي دو بر صفر برابر انگلستان در زاگرب بود كه با شايستگي به دست آمد. تنها شكست كرواسي در دور انتخابي برابر مقدونيه با نتيجه دو بر صفر رقم خورد. رويايي‌ترين بازي سال‌هاي اخير كرواسي، پيروزي 2-3 آنها در ومبلي مقابل انگلستان بود كه موجب حذف تيم پرمدعاي جزيره و صعود روسيه شد.

كرواسي بيليچ، با روش 2-4-4 بازي مي‌كند. آنها پلتيكاسا را در دروازه دارند كه يك دروازه‌بان متوسط اما با تجربه است. در سمت راست دفاع، ودران كورلوكا جاي داريو شيميچ ركورددار بازي در تيم ملي كرواسي را گرفته و در سمت چپ دانيل پرانجيچ بازي مي‌كند. پرانجيچ مي‌تواند در خط مياني هم بازي كند. در مركز خط دفاع دو مدافع قديمي بازي مي‌كنند: رابرت كوواچ و يوزيپ سيمونيچ. آنها هر دو دوران اوجشان را پشت‌سر گذاشته‌اند ولي زوج ضعيفي به شمار نمي‌روند. در ميانه زمين لوكامودريچ پديده جديد كرواسي حرف اول و آخر را مي‌زند.
او بازي‌ساز و مهره كليدي كرواسي است. در كنار او نيكوكواچ كاپيتان 37 ساله اين تيم وظايف دفاعي را به عهده دارد. اشكال كار نيكوكواچ عصبانيت ذاتي اوست كه معمولا به صورت خشونت بروز مي‌كند و باعث دريافت كارت‌هاي رنگي مي‌شود. البته نيكوكواچ اين اواخر كمي آرام‌تر شده است.

در دو سمت خط مياني بيليچ مهره‌هاي خوبي در اختيار دارد. در سمت راست داريو سرنا بازي مي‌كند كه سانترهاي فوق‌العاده‌اي دارد و به سبك ماسيمو اودو بازي مي‌كند. او ضمنا استاد ضربه‌هاي آزاد است. در سمت چپ هم نيكوكرانيكار به ميدان مي‌رود كه در فصل گذشته زيرنظر هري ردنپ در پورتس‌موث پيشرفتش را نشان داد.

او فرزند زليكو كرانيكار سرمربي سابق كرواسي است و حالا برخلاف دو سال پيش اگر در تركيب كرواسي به زمين برود، به او تهمت نمي‌زنند كه به خاطر پدرش وارد تيم شده است!
خط حمله كرواسي هنوز داغ از دست دادن ادواردو داسيلوا را از ياد نبرده است. ادواردو سه ماه پيش به شدت به وسيله مارتين تيلر مدافع بيرمنگام مورد هدف قرار گرفت و با پايي در گچ بايد يك‌سال دور از ميادين باشد. اين بازيكن برزيلي‌الاصل با زدن 10 گل بعد از ديويد هيلي بازيكن گلزن تيم ايرلند شمالي، دومين گلزن برتر دور انتخابي رقابت‌ها بود.

در غياب ادواردو داسيلوا، ملادن پتريچ و ايويتسا اوليچ زوج خط حمله كرواسي خواهند بود. پتريچ در بوروسيا دورتموند فصل خوبي را پشت‌سر گذاشت و اوليچ هم در هامبورگ بازيكن شناخته شده‌اي است. از طرفي ايوان كلاسنيچ كه سرانجام ناراحتي كليه‌اش برطرف شد، آماده بازگشت به تيم ملي است، ولي احتمالا مثل تيم باشگاهيش وردربرمن بايد از روي نيمكت بازي‌ها را آغاز كند.

تيم ملي كرواسي اخيرا در ديداري دوستانه در خانه با سه گل مغلوب هلند شد و باعث نگراني مردم كرواسي شد. برنامه بازي‌هاي كرواسي، مطلوب آنها است. آنها ابتدا بايد با ميزبان ضعيفشان اتريش، رو در رو شوند. سپس با تعدادي از بازيكنان حاضر در بوندس‌ليگا، به اين اميد برابر آلمان قرار مي‌گيرند كه آن پيروزي به يادماندني سه بر صفر جام جهاني 98 فرانسه را به نوعي تكرار كنند و در آخرين ديدار برابر لهستان قرار مي‌گيرند.

سبك فوتبال كرواسي مخلوطي است از تكنيك لاتيني و تاكتيك‌هاي پيشرفته‌اي كه بيليچ به تيمش تزريق كرده است. تاكتيكي كه باعث منكوب شدن انگليسي‌ها شد، نمونه‌اي از توانايي‌هاي بيليچ و شاگردانش بود. آيا آنها قادر به تكرار شب به يادماندني ومبلي خواهند شد؟

ستاره، لوكامودريچ

روز نهم سپتامبر 1985 در زادار كرواسي به دنيا آمد كه در آن زمان جزء يوگسلاوي سابق بود. در 16سالگي به ديناموزاگرب، سرشناس‌ترين تيم كرواسي پيوست.

تنها يك فصل بعد از حضور در تيم جوانان ديناموزاگرب به تيم زيرلينسكي‌موستار بوسني قرض داده شد تا حضور در بازي‌هاي رسمي را تجربه كند. در همان سال او بهترين بازيكن ليگ بوسني شد. يك سال بعد، به‌طور قرضي به تيم اينتر زاپرسيچ رفت و با اين تيم نايب‌قهرمان ليگ شد و در همان سال به عنوان اميد آينده فوتبال كرواسي جايزه گرفت.

درخشش فوق‌العاده او از ديد مسئولان ديناموزاگرب پنهان نماند. آنها دوباره ستاره بازي‌ساز و جوانشان را فراخواندند و در سال 2005 با كاري عجيب و غيرقابل باور تا 2015 با مودريچ قرارداد بستند. مودريچ در سال 2007 بهترين بازيكن ليگ كرواسي شد.

بازي‌هاي فوق‌العاده اين بازيكن خلاق در تركيب كرواسي و ديناموزاگرب، خصوصا درخشش اخيرش در بازي با انگلستان باعث شد تيم تاتنهام به سراغش بيايد و در روز بيست‌و‌ششم آوريل 2008 او با عقد يك قرارداد 5/16‌ميليون پوندي به اين تيم لندني منتقل شد. اين بازيكن تكنيكي را از فصل آينده با پيراهن تاتنهام خواهيم ديد.

تاريخ درج: 6 خرداد 1387 ساعت 13:30 تاريخ تاييد: 6 خرداد 1387 ساعت 15:46 تاريخ به روز رساني: 6 خرداد 1387 ساعت 15:36
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن