تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815417781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشگاه آزاد مشمول نظارت سازمان بازرسي است


واضح آرشیو وب فارسی:الف: دانشگاه آزاد مشمول نظارت سازمان بازرسي است
معاون امور فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي در گفت‌وگويي تفصيلي با خبرنگار ايسنا، با تشريح وظايف اين معاونت، به بيان آخرين اقدامات سازمان بازرسي و گزارش‌هاي تهيه شده در حوزه‌هاي فرهنگي و وزارتخانه‌هاي آموزش و پروش، علوم، بهداشت، فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين سازمان‌هاي تربيت بدني و حج و زيارت پرداخت.

حجت‌الاسلام درويشيان در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين‌كه اهميت نظارت به عنوان يكي از اركان وعوامل مهم مديريت صحيح در كنار برنامه‌ي مدون و داشتن مجريان خوب بر هيچ‌كس پوشيده نيست، اظهار داشت: لازمه‌ي ارتقا و شكوفايي استعدادهاي كشور و اجراي برنامه‌ها، نظارت به‌موقع، صحيح و كارآمد است.

وي با بيان اين‌كه بر اساس اصل 174 قانون اساسي وظيفه اين سازمان، نظارت بر حسن جريان امور و اجراي صحيح قوانين در تمام دستگاه‌هاي اداري كشور است، سازمان بازرسي را بالاترين نهاد نظارتي عنوان كرد و گفت: همه‌ي نهادها، حتي نهادهاي نظارتي مشمول نظارت سازمان بازرسي مي‌شوند.

درويشيان همچنين با اشاره به برخي از رويكردهاي سازمان از جمله پرداختن و بررسي مسايل اصلي و كلان دستگاه‌هاي مشمول بازرسي، نظارت بر مناقصه‌ها و مزايده‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي را از جمله اقدام‌هاي پيشگيرانه دانست.

وي افزود: نمايندگان سازمان در جلسات مناقصه و مزايده شركت كرده و در صورت مشاهده اشكال در جريان برگزاري، تذكرات لازم را جهت اصلاح ارايه مي‌كنند.

تعامل سازنده با هدف كمك به مديريت اجرايي كشور از جمله رويكردهاي جدي ماست

درويشيان، تعامل سازنده با هدف كمك به مديريت اجرايي كشور را از جمله رويكردهاي جدي سازمان بازرسي دانست و ادامه داد: ديگر رويكرد سازمان بازرسي، ديدن نقاط قوت و اقدامات مثبت دستگاه اجرايي در كنار نقاط ضعف و نارسايي‌ها عنوان و تصريح كرد: سازمان بازرسي به هيچ‌وجه دنبال عيب‌جويي نيست بلكه سازماني عيب‌ياب است. همچنين اين سازمان در كنار دستگاه‌ها، با آنها و نتيجه كارش نيز براي آنهاست.

معاون امورفرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي خاطر نشان كرد: وزارتخانه‌هاي بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش، علوم تحقيقات‌و فناوري، كار و امور اجتماعي، رفاه و تامين اجتماعي و سازمان‌هاي متعددي به دليل صبغه‌ي فرهنگي – اجتماعي از جمله سازمان‌هاي صدا و سيما، تربيت بدني، ميراث فرهنگي، گردشگري، صنايع دستي، تبليغات اسلامي، فرهنگ و ارتباطات اسلامي، حج و زيارت، اوقاف و امور خيريه، بهزيستي، انتقال خون، جمعيت هلال احمر در حوزه‌ي نظارتي اين معاونت قرار دارند.

وي با اشاره به اين‌كه مسايل فرهنگي هميشه مورد تاكيد مسوولان عالي كشور به‌ويژه مقام معظم رهبري بوده است، اظهار داشت: اخيرا نيز ايشان تاكيد فراواني نسبت به توجه بيشتر به مقوله‌ي فرهنگ و افزايش اعتبارات مالي در اين زمينه داشتند.

درويشيان با تاكيد بر اينكه اساس همه‌ي پيشرفت‌ها توجه به مسايل فرهنگي و حل معضلات فرهنگي است، ادامه داد: شاخص ما در بررسي عملكرد دستگاه‌ها، قوانين و مقررات است كه از جمله آنها مي‌توان سند قانون برنامه چهارم توسعه، قوانين مربوط به وظايف دستگاه‌هاي فرهنگي و اجتماعي اشاره كرد. در حقيقت وظيفه‌ي سازمان بازرسي، بررسي وضعيت موجود و مقايسه‌ي آن با وضعيت مطلوب پيش‌بيني شده در قانون و اظهارنظر در مورد فاصله‌ي ميان وضع موجود و مطلوب است.

اعتبارات محدود و امكانات كم، پاسخگوي نياز دستگاه‌هاي فرهنگي نخواهد بود

وي با تاكيد بر اينكه متاسفانه اعتبارات و امكانات بخش فرهنگي در كشور بسيار كم است، افزود: ميزان سرانه امور فرهنگي نسبت به ساير بخش‌ها اندك است و طبيعتا اعتبارات محدود و امكانات كم، پاسخگوي نياز دستگاه‌هاي فرهنگي و محقق كننده اهداف عاليه فرهنگي كشور نخواهد بود. همه‌ي مسوولان نيز نسبت به اين مساله اذعان دارند.

معاون فرهنگي و اجتماعي با اشاره به اينكه معاونت متبوعش، داراي چهار اداره كل نظارت و بازرسي امور آموزشي و پژوهشي، امور فرهنگي و رسانه‌ها، امور كار و رفاه و تربيت بدني و امور بهداشت و درمان است، اظهار داشت: در سال گذشته 267 مورد گزارش به دستگاه‌هاي مشمول نظارت از سوي اين معاونت ارسال شد.

درويشيان تصريح كرد: از 267 گزارش، 62 مورد مربوط به اداره كل آموزش و پژوهشي، 44 مورد مربوط به اداره كل امور فرهنگي و رسانه‌ها، 54 مورد مربوط به اداره كل كار، رفاه و تربيت بدني و 107 مورد مربوط به اداره كل بهداشت و درمان است.

وي خاطرنشان كرد: در سال گذشته، هزار و 804 پيشنهاد اصلاحي ارايه شده و فقط 60 نفر پيشنهاد معرفي به تخلفات اداري و7 نفر پيشنهاد معرفي به دادگاه داشتيم، لازم به يادآوري است كه تعداد 480 پيشنهاد از 1804 پيشنهاد با پي‌گيري‌هاي سازمان اجرا و بقيه نيز در حال پيگيري براي اجراست.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به سه نوع بازرسي مستمر، فوق‌العاده و موردي كه از سوي اين سازمان صورت مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: بخش قابل توجهي از فعاليت اين سازمان در طول سال، بازرسي‌هاي مستمر است. به عبارت ديگر حدود 70 درصد فعاليت سازمان در هر معاونتي، بازرسي‌هاي مستمر و برنامه‌اي است. از 267 فقره گزارش، 102 فقره مربوط به بازرسي مستمر بوده است. در سال‌جاري (1387)، نيز 96 بازرسي مستمر در برنامه معاونت امور فرهنگي و اجتماعي پيش‌بيني شده كه براي تعدادي از آنها ابلاغ بازرسي صادر شده و هيات‌هاي بازرسي در دستگاه‌هاي مربوط مستقر شده‌اند.

در اين معاونت با دستگاهي كه به گزارش‌هاي سازمان توجهي نكرده باشد مواجه نبوديم

درويشيان با بيان اين‌كه در اين معاونت با دستگاهي كه به گزارش‌ها يا پيشنهادات سازمان اصلا توجهي نكرده باشد مواجه نبوديم، گفت: سعي ما اين است كه موارد اشكال در دستگاه‌ها حتي در حين بازرسي به مسوولان مربوطه تذكر داده شود و حتي‌الامكان اصلاح لازم صورت گيرد كه نتايج بسيار خوبي هم داشته است.

وي با اشاره به نظارت معاونت متبوعش بر برگزاري مزايده‌ها و مناقصه‌ها اظهار داشت: نمايندگان معاونت فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور در 621 مورد مناقصه و مزايده حضور يافته و بر برگزاري آنها نظارت كردند.

درويشيان خاطرنشان كرد: در حوزه‌ي بهداشت و درمان 324 مورد نظارت صورت گرفت، 59 مورد تذكر و 28 مورد پيشنهاد ابطال مزايده يا مناقصه داده شد. در حوزه‌ي كار، رفاه و تربيت بدني در نتيجه نظارت بر 120 مناقصه يا مزايده 37 مورد تذكر، 10 مورد پيشنهاد ابطال داده شد. در حوزه‌ي آموزشي و پژوهشي نيز 49 مورد نظارت صورت گرفت كه 23 مورد تذكر و 6 مورد پيشنهاد ابطال داده شد. همچنين در حوزه‌ي فرهنگي و رسانه‌ها 128 مورد نظارت انجام و 3 مورد پيشنهاد ابطال داده شد.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور اظهار داشت: يكي از اقداماتي كه سازمان در جهت كمك به دستگاه‌هاي اجرايي انجام مي‌دهد، شناسايي آسيب‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي است. به‌همين دليل علاوه بر كارشناسان با تجربه و متخصص سازمان، از كارشناسان مجرب و خبره خارج از سازمان نيز استفاده مي‌كند.

سازمان بازرسي مقوله «طرح جامع ورزش كشور» را مورد بررسي قرار مي‌دهد

وي با بيان اين‌كه در سال جاري سازمان بازرسي مقوله‌ي «طرح جامع ورزش كشور» را مورد بررسي قرار مي‌دهد، گفت: در اين رابطه هياتي در سازمان تربيت بدني مستقر شده است. اگر طرح جامع ورزش در كشور اجرايي شود بسياري از معضلات در حوزه‌ي ورزش برطرف خواهد شد. در اين بازرسي، موانع اجرايي كامل طرح مذكور توسط سازمان بازرسي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

دربرخي دستگاه‌ها موضوع ممنوعيت دارا بودن چند شغل دولتي وجود دارد

عضويت كارمند دولت در هيات مديره يك شركت خصوصي ممنوع است

درويشيان درباره‌ي گزارش سازمان بازرسي كل كشور درباره ممنوعيت دارا بودن چند شغل دولتي، با بيان اين‌كه اين موضوع منحصر به تربيت بدني نيست، به خبرنگار ايسنا گفت: در برخي از دستگاه‌هاي كشور كم و بيش اين موضوع به دليل عدم اطلاع و آگاهي بعضي از كاركنان دولت يا بي‌توجهي به قانون منع تصدي بيش از يك شغل وجود دارد. اصل 141 قانون اساسي و ماده واحده مصوبه مجلس شوراي اسلامي، تصريح دارد كسي كه داراي يك شغل دولتي است از شغل دوم ممنوع است كه يكي از موارد آن ممنوعيت، عضويت كاركنان دولت در هيات مديره شركت‌هاي خصوصي است و اين جرم محسوب مي‌شود حتي اگر حقوق هم نگيرند؛ زيرا عضويت كارمند دولت در هيات مديره يك شركت خصوصي ممنوع است.

معاون فرهنگي و اجتماعي با اشاره به قانون منع مداخله كاركنان دولت در معاملات دولتي تصريح كرد: متاسفانه گاهي قراردادهايي توسط بعضي كاركنان با دستگاه‌هايي دولتي و بعضا دستگاه‌هايي كه خود در آن مسووليت دارند، منعقد مي‌شود كه خلاف قانون است و نوعا ناشي از بي‌توجهي و عدم آگاهي نسبت به قوانين است.

عدم اطلاع، عذر قانوني و پذيرفته نبوده و رافع مسووليت نيست

درويشيان با بيان اين‌كه عدم اطلاع، عذر قانوني و پذيرفته نبوده و رافع مسووليت نيست ادامه داد: به طور قطع اين اعمال تخلف است و ما پس از احراز تخلف اقدامات قانوني لازم را تا حصول نتيجه انجام مي‌دهيم.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور تاكيد كرد: طبق ماده 10 قانون سازمان، دستگاه‌ها پس از ارايه‌ي گزارش از سوي سازمان بازرسي، بايد نسبت به اجراي پيشنهادها اقدام لازم را انجام دهند.

وي با اشاره به نظارت سازمان بر عملكرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: تمام حوزه‌هاي مربوط به اين وزارتخانه از جمله كتاب، موسيقي، تئاتر و سينما شامل نظارت اين معاونت مي‌شود. اين معاونت هر سال با اعزام هياتي بر برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب و جشنواره بين‌المللي فيلم فجر نظارت مي‌كند.

سال گذشته براي جمع‌آوري تعدادي كتاب از نمايشگاه بين‌المللي تذكر داديم

درويشيان با بيان اين‌كه نظارت سازمان بازرسي بر نحوه‌ي برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب هم از نظر شكلي و هم از نظر محتوايي است، تصريح كرد: در بخش محتوايي، در سال گذشته براي جمع‌آوري تعدادي كتاب از نمايشگاه بين‌المللي كتاب، تذكرات لازم ارايه شد و مسوولان نمايشگاه اقدامات لازم را انجام دادند؛ البته بايد توجه داشت كه اغلب اين كتاب‌ها به دليل بين‌المللي بودن نمايشگاه، از كتاب‌هاي خارجي بوده است.

وي با بيان اينكه نمايشگاه بين‌المللي كتاب در سال 86 (از نظر كيفي و كمي) درمجموع نسبت به سال 85 بهتر بوده است، ادامه داد: امسال بر اساس گزارش‌هاي ارايه شده از سوي هيات اعزامي، نمايشگاه وضعيت بهتري داشته است.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور در پاسخ به اين سووال كه آيا مجوز‌هاي صادره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درخصوص خبرگزاري‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرد، اظهار داشت: سازمان، تمام وظايف و فعاليت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را مي‌تواند بررسي و مورد بازرسي قرار دهد كه از جمله آنها مجوزهاي صادره است. همچنين سازمان مي‌تواند نسبت به وظايف نظارتي دستگاه‌ها نظارت كند كه يكي از وظايف نظارتي وزارت ياد شده نظارت بر فعاليت خبرگزاري‌ها در چارچوب مقررات است.

دريافت وجه اجباري درهنگام ثبت‌نام درمدارس دولتي خلاف قانون و قابل تعقيب است

درويشيان با اشاره به دريافت هزينه براي ثبت‌نام در مدارس دولتي در ابتداي سال تحصيلي اظهار داشت: اين مساله يك معضل هر ساله مدارس دولتي در زمان ثبت نام است. قطعا دريافت وجه به صورت اجباري از مردم خلاف قانون است و اگر ثابت شود قابل تعقيب است.

پيشنهاد حذف دوره‌ي پيش‌دانشگاهي را ارايه كرده و به دنبال اجراي آن هستيم

وي با اشاره به بررسي سازمان بازرسي درباره‌ي نظام آموزشي، با بيان اين‌كه دوره‌هاي مختلف آموزشي مورد بررسي سازمان گرفته است، خاطرنشان كرد: به عنوان مثال دوره‌ي پيش‌دانشگاهي مورد بررسي قرار گرفت و بر اساس بررسي‌هاي كارشناسي اين دوره در نظام آموزشي بسيار كم اثر است لذا پيشنهاد حذف آن را ارايه كرديم و به دنبال اجراي اين پيشنهاد هستيم.

بايد در ساختار آموزش و پرورش تحول ايجاد شود

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان با بيان اين‌كه گزار‌هاي مناسبي در رابطه با ساختار و آسيب‌هاي موجود اين وزارتخانه تهيه شده، به ايسنا گفت: به اعتقاد ما بايد در ساختار آموزش و پرورش تحول ايجاد شود كه وزير محترم آموزش‌و پرورش نيز به اين موضوع اذعان نموده و به دنبال آن است، به عنوان نمونه مي‌توان به كمتر كاربردي بودن محتواي آموزشي و درسي كتب و تكيه بر حفظيات به جاي معلومات، سنگين بودن محتواي كتب درسي و ناهماهنگي آن‌ها با توانايي دانش‌آموزان اشاره كرد و موارد ديگري كه از حوصله اين مصاحبه خارج است.

ارسال گزارش عملكرد سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي در سال 86 به وزير

درويشيان اضافه كرد: عملكرد سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي را در سال 86 مورد بررسي و بازرسي قرار داديم و گزارش آن نيز به وزير محترم ارسال شده است.

اگر گزارش تخلفي از جمله لو رفتن سوالات آزمون‌ها دريافت شود، رسيدگي مي‌كنيم

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي درمورد نظارت سازمان در آزمون‌هاي برگزار شده از سوي سازمان سنجش گفت: در هر زمينه‌اي از جمله برگزاري آزمون اگر شكايتي از سازمان سنجش ارايه شود، سازمان بررسي مي‌كند. لازم به ذكر است كه سازمان نمي‌تواند دخالتي در نحوه‌ي اجرا و برگزاري آزمون داشته باشد. اگر گزارشي از تخلف از جمله لو رفتن سوالات دريافت شود، مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.

دانشگاه آزاد اسلامي نيز مشمول نظارت سازمان بازرسي قرار مي‌گيرد

گزارش آيين‌نامه نقل‌وانتقالات دانشجويان دانشگاه آزاد به زودي نهايي مي‌شود

درويشيان با بيان اين‌كه دانشگاه آزاد اسلامي نيز مشمول نظارت سازمان بازرسي قرار مي‌گيرد، ادامه داد: بخش‌هاي آموزشي و پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي از سوي سازمان در سال‌هاي گذشته بررسي و بازرسي شده و نيز گزارش‌هايي در اين زمينه تهيه و به مسوولان ذيربط ارايه شده و آيين‌نامه نقل و انتقالات دانشجويان دانشگاه آزاد نيز مورد بررسي قرار گرفته كه گزارش آن به زودي نهايي مي‌شود.

وي همچنين درمورد برخي از آسيب‌هاي مربوط به دانشگاه‌ها كه حاكي از مسووليت زياد و حساس مسوولان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است اشاره كرد و افزود: از جمله‌ي آنها ضرورت توجه به برنامه‌ريزي مناسب‌تر جهت تطبيق آموزش دانشگاه‌ها با نيازهاي كشور، عنايت بيشتر به كيفيت آموزش‌هاي محتوايي، تفكرمدار و پرسش‌محور، كاربردي‌تر كردن پايان‌نامه‌هاي دوره‌ي تحصيلات تكميلي، ارزيابي مراكز پژوهشي و فناوري بر اساس شاخص‌هاي بين‌المللي است. همچنين به ضرورت ساماندهي اوقات فراغت دانشجويان، تلاش مضاعف جهت رفع كمبود خوابگاه‌هاي دانشجويي، هماهنگي و انسجام بيشتر بين بخش‌هاي آموزشي، فرهنگي، پژوهشي و فناوري اشاره كرد.

با دريافت شكايت‌هايي درمورد عتبات و نابساماني دراعزام، بررسي موضوع احساس شد

درويشيان با اشاره به مستقر شدن هيات بازرسي در سازمان حج و زيارت اظهار داشت: هيات تعيين شده اكنون مشغول به كار است و به طور طبيعي پس از اتمام مدت زمان بازرسي، گزارش ارايه خواهد شد. در پي دريافت شكايت‌هايي در مورد عتبات و نابساماني در اعزام زائران به عتبات به‌خصوص به كربلا به‌ويژه در ايام عيد، احساس كرديم براي شناسايي آسيب‌هاي اين موضوع، بررسي نياز است.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور با تاكيد بر اينكه سازمان حج و زيارت به تنهايي متولي اين امر نيست و تمام مشكلات موجود در اين مساله متوجه سازمان حج و زيارت نيست بلكه دستگاه‌هاي متعددي در اين امر دخيل هستند، ادامه داد: ضرورت هماهنگي بيشتر بين دستگاه‌هاي ذي‌ربط از جمله وزارت امور خارجه، كشور و سازمان حج و زيارت و... احساس مي‌شود و چنانچه مانند حج تمتع و عمره يك متولي داشته باشد، برخي از مشكلات موجود از بين مي‌رود. به‌دنبال اقدام سازمان، معاون محترم اجرايي رييس‌جمهور از سوي دولت مامور پي‌گيري اين مساله شد. اميدواريم برآيند اين اقدامات، ساماندهي مناسبي در زمينه‌ي سفر به عتبات باشد.

بازرسي‌هايي ازنمايندگي‌هاي خبرگزاري خارج ازكشور انجام شده يا دربرنامه سالجاري قرار دارد

درويشيان با بيان اين‌كه نظارت سازمان بازرسي شامل بخش‌ها و نهادهاي مرتبط با دستگاه‌هاي اجرايي خارج از كشور نيز مي‌شود، افزود: بازرسي‌هايي از نمايندگي‌هاي خبرگزاري، رايزني‌هاي فرهنگي، مدارس خارج از كشور و دانشجويان بورسيه انجام شده يا در برنامه بازرسي سالجاري سازمان قرار دارد.

عدم هماهنگي لازم بين نهادهاي فرهنگي از آسيب‌هاي جدي اين حوزه است

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور با تاكيد بر رفع موازي‌كاري در حوزه‌ي فرهنگي و اجتماعي اظهار كرد: متاسفانه يكي از آسيب‌هاي جدي حوزه‌ي فرهنگي عدم هماهنگي لازم و كافي بين نهادهاي متولي امور فرهنگي است و اين باعث شده هر نهاد فرهنگي برنامه‌اي براي خود حتي در حوزه‌هاي مشترك طراحي و اجرا كند.

معاون امور فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور به برخي از آسيب‌ها و مشكلات بهداشت و درمان اشاره كرد و كم بودن سهم سرانه سلامت از درآمد نا خالص ملي را اصلي‌ترين آسيب در اين حوزه خواند.

طرح ساماندهي اورژانس‌هاي كشورهنوز به نتيجه مطلوبي نرسيده است

مشكل اصلي مردم در حوزه درمان، هزينه‌هاي زياد و فراتر از تعرفه‌هاست

همچنين وي به عدم اجراي كامل طرح ساماندهي اورژانس‌هاي كشور اشاره كرد و افزود: اين طرح هنوز به نتيجه مطلوبي نرسيده است، به همين دليل مشكلات زيادي هنوز در بيمارستان‌ها و اورژانس‌ها وجود دارد و نيز عدم نظارت كامل بر مراكز درماني خصوصي و خيريه از ديگر آسيب‌ها در حوزه درمان است و اين موارد از وظايف وزارت بهداشت به شمار مي‌رود.

درويشيان گفت: مشكل اصلي مردم در حوزه‌ي درمان، هزينه‌هاي زياد و فراتر از تعرفه‌ها است كه خوشبختانه دولت به طور جدي پيگير اين موضوع است.

گزارش قاچاق دارو تهيه شده است

وي قاچاق دارو را از ديگر مشكلات در حوزه‌ي دارو برشمرد و تصريح كرد: قيمت دارو در ايران نسبت به كشورهاي ديگر بسيار پايين است؛ البته هزينه‌ي درمان در كشورهاي ديگر بالاست اما آنها مشكل را از طريق بيمه حل كرده‌اند. در كشور ما به دليل عدم پوشش بيمه كامل، قيمت دارو پايين‌تر است. به همين دليل يكي از معضلات، قاچاق دارو به كشورهاي همسايه است.

درويشيان ادامه داد: در زمينه‌ي قاچاق دارو گزارش‌ تهيه و پيشنهادهايي ارايه شده است؛ از جمله تقويت نظارت وزارت بهداشت بر توليد و توزيع دارو، ارائه آموزش‌هاي لازم و كافي در مورد مصرف بهينه دارو، تقويت و گسترش پوشش بيمه‌اي به ويژه درمورد بعضي از اقلام دارويي خصوصا براي بيماري‌هاي خاص.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 373]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن