تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802404052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور: * كتاب‌هاي تاليفي مربيان را پيش‌خريد مي‌كنيم * 40 درصد آموزش‌ديدگان طرح هجرت جذب بازار كار شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور: * كتاب‌هاي تاليفي مربيان را پيش‌خريد مي‌كنيم * 40 درصد آموزش‌ديدگان طرح هجرت جذب بازار كار شده‌اند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كار و اشتغال

رييس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور در نخستين نشست خبري خود از طرح هجرت، واگذاري كارها به بخش خصوصي و اعطاي وام براي تاسيس مراكز مهارت‌هاي پيشرفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد مرتضي شريف النسبي با تصريح سياست‌هاي اين سازمان از آموزش رايگان نيروي كار براي بنگاه‌هاي زودبازده خبر داد.

او با بيان اينكه دو نوع خدمت آموزشي رايگان براي بنگاه‌هاي زودبازده در نظر گرفته شده است، گفت: در درجه اول براي مدير و اعضاي هيات مديره اين بنگاه‌ها آموزش‌هاي مديريتي و كارآفريني در نظر گرفته شده و در حال حاضر بسياري از بانك‌ها و كارگروه‌هاي اعطاي وام‌هاي زودبازده دريافت تسهيلات را منوط به ارائه گواهي‌نامه‌هاي كارآفريني كرده‌اند.

وي ادامه داد: براي نيروهاي جذب شده، توسط اين بنگاه‌ها هم آموزش‌هاي رايگان در نظر گرفته مي‌شود تا اين افراد هم از مهارت‌هاي لازم برخوردار شوند.

او با بيان اينكه كشور در برخي از زمينه‌ها با كمبود مهارت مواجه است، گفت: بسياري از اين مهارت‌ها در اختيار بخش خصوصي است كه سازمان فني‌و حرفه‌اي خدمات آموزشي بخش خصوصي را خريداري مي‌كند.

وي ادامه داد: خريد اين نوع خدمات در بخش‌هاي تخصصي از اولويت‌هاي سياست سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور است.

او با بيان اينكه قصد جدايي مسوولان كه از مهارت آموزان آزمون مي‌گيرند و مربيان داريم گفت: با اجراي اين طرح از دو متخصص در هر صنف و صنعت از طريق اتحاديه يا انجمن صنفي آن تخصص دعوت مي‌كنيم تا در پايان دوره از مهارت‌آموزان آزمون فني بگيرند تا اعتبار آزمون‌هاي سازمان بالاتر برود.

وي تاكيد كرد: با اين كار اعتبار آزمون‌ها در كشور بسيار بالا مي‌رود چون امكان اعمال هر گونه سليقه شخصي از بين مي‌رود.

* استفاده آموزش و پرورش و آموزش عالي از امكانات سازمان

او به قرارداد اين سازمان با دانشگاه علمي ـ كاربردي اشاره كرد و گفت: 25 درصد از ظرفيت امكانات و تجهيزات سازمان از قبيل آزمايشگاه‌هاي متاترونيك، ابزاردقيق و CNC در اختيار دانشجويان دانشگاه علمي ـ كاربردي است كه براي آموزش دروس تخصصي اين دانشجويان استفاده مي‌شود.

او تصريح كرد: علاوه بر اين سالانه 500 هزار نفر دانش‌آموزان هنرستان‌هاي كار و دانش هم از اين كارگاه‌ها استفاده مي‌كنند كه البته آزمون‌هاي آن‌ها و استانداردسازي آموزشي آن‌ها هم بر عهده سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور است.

* هويت بخشي به مدارك سازمان

او با اشاره به اينكه در حال حاضر در كشور بيش از اينكه به دانش نياز داشته باشيم به مهارت نيازمنديم،‌ گفت: قصد داريم از مسيرهاي متفاوت اقشار مختلف جامعه را جذب مهارت آموزي كرده و آن‌ها را به مدارج بالاي علمي برسانيم.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر سازمان فني‌ و حرفه‌اي مدرك علمي و كلاسيك به مهارت آموزان اعطاء نمي‌كنند بلكه با درجه‌بندي مهارت آن‌ها نوع فعاليت حرفه‌اي آن‌ها را تعيين مي‌كند.

او گفت: سعي داريم كه اين مدارك كه در حال حاضر هم از اعتبار بالايي در داخل و خارج كشور برخوردارند هويت مستقل خود را داشته باشند و تا سال آينده مدارك مهارتي كه به مهارت آموزان اعطا مي‌شود از فرصت علمي مورد قبول در كشور برخوردار باشد.

* آموزش در روستا‌ها به طرح هجرت محدود نيست

او با ارائه آماري از اجراي طرح هجرت در سال گذشته گفت: 73 هزار و 489 نفر در اين طرح در سه هزار كارگاهي كه ايجاد شده بود آموزش ديدند كه 32 هزار و 800 هزار نفر آن‌ها مرد و 49 هزار و 900 نفر زن بوده‌اند كه البته آماري از اينكه چه تعدادي از آن‌ها جذب كار شده‌اند نداريم.

او گفت: برنامه امسال ما آموزش 30 ميليون نفرساعت است كه 13 ميليون و هشت هزار نفرساعت توسط بخش دولتي و 17 ميليون و 200 هزار نفرساعت توسط خريد خدمت از بخش خصوصي انجام مي‌شود.

وي تاكيد كرد: طبق آمار 40 درصد از آموزش‌ديدگان طرح هجرت جذب بازار كار شده‌اند كه البته افراد خود اشتغال در اين آمار به حساب نيامده‌اند.

او ادامه داد: علاوه بر طرح هجرت كه آموزش از طريق كانكس‌هاي سازمان انجام مي‌شود با بسيج سازندگي، وزارت جهاد كشاورزي و آموزشگاه‌هاي آزادي كه توان انجام آموزش در روستاها را دارند همكاري گسترده‌اي داريم و طرح هجرت يكي از بازوان آموزش در روستاهاست.

او گفت: آموزش در روستاها بايد انعطاف‌پذير باشد و پس از آموزش افرادي محدود در يك منطقه امكانات آموزشي به منطقه ديگري منتقل شود.

* دو نوع آموزش در روستاها

شريف‌النسبي درباره انواع آموزش در روستاها گفت: در روستاها دو نوع آموزش انجام مي‌شود كه يكي مربوط به آموزش‌هاي مرتبط با كشاورزي و دامداري است و نوع دوم آن مربوط به آموزش خدمات عمومي هر روستاست چون هر روستا پهنه وسيعي از نيازهاي مختلف است كه شامل آموزش‌هاي فني و صنايع دستي است.

او اضافه كرد: در بخش آموز‌ش‌هاي كشاورزي همكاري نزديكي با وزارت جهاد كشاورزي داريم. در دهستان‌ها يك پايگاه فني ايجاد شده كه البته انعطاف‌پذير است و مطابق نياز هر منطقه طي يك مدت زماني خاص آموزش‌ها داده مي‌شود و سپس همان آموزش به منطقه ديگري منتقل مي‌شود.

وي ادامه داد: روستاييان برخي روستاهاي نزديك به شهر هم براي آموزش در خوابگاه‌ها مستقر مي‌شوند و پس از آن به روستاي خود مراجعه مي‌كنند.

* كتاب‌هاي تاليفي توسط مربيان را پيش‌خريد مي‌كنيم

او گفت: در برخي از رسته‌هاي آموزشي خلاء نبود كتاب‌هاي آموزشي احساس مي‌شود كه برخي از آن‌ها تدوين شده و برخي ديگر هم در مرحله چاپ است.

به گفته وي مربي هاي با تجربه فني و حرفه‌اي كه توان تاليف كتاب با استفاده از كتب داخلي و خارجي را داشته باشند توسط اين سازمان حمايت و كتب آن‌ها پيش‌خريد مي‌شود.

* اعتبار 70 ميليارد توماني براي به روز كردن دستگاه‌ها

او با بيان اينكه بانك اطلاعاتي كاملي از تجهيزات موجود در مراكز فني و حرفه‌اي استان وجود دارد، گفت: براي تامين كسري و همچنين مدرن كردن دستگاه ها نياز به 70 ميليارد تومان بودجه است كه بخشي از آن امسال و بخش ديگري در سال‌هاي بعد تامين خواهد شد.

* وام 150 ميليون دلاري بانك جهاني براي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در ايران

وي به ادامه مذاكرات براي اختصاص 150 ميليون دلار وام از طريق بانك جهاني براي گسترش آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در كشور اشاره كرد و گفت: هيات بانك جهاني به تازگي به ايران سفر كرده بودند تا شرايط پرداخت وام به ايران را بررسي كنند.

او گفت: البته كار ما نياز فوري به اين وام ندارد ولي اگر دريافت آن محقق شود مفيد خواهد بود.

وي همچنين از استانداردشدن آموزش‌هاي فني تحت سيستم استاندارد ISO خبر دا و درباره آموزش مهارت‌هاي پيشرفته سخن گفت.

هاي تك، مهارت مديريتي

وي به نياز كشور براي آموزش مهارت‌هاي پيشرفته مثل اپتيك، ليزر،‌ بيوتكنولوژي اشاره كرد و گفت: براي اين آموزش‌ها بايد نيروهاي فوق‌ديپلم به بالا آموزش داده شوند و براي كساني كه چنين كارگاه‌هاي آموزشي داير كنند از محل صندوق مهررضا (ع) وام با بهره چهار درصد در نظر گرفته مي‌شود و صندلي آموزشگاه آنان تا سه سال پيش‌خريد مي‌شود.

وي مهارت‌هاي پيشرفته مديريتي براي مديران را هم يكي ديگر از بخش‌هاي آموزش مهارت‌هاي پيشرفته عنوان كرد و گفت: مديران امروز با توجه به ضرورت تعامل با بازارهاي جهاني بايد فنون مديريتي جديد و پيچيده را فرا بگيرند.

وي آموزش مهارت‌هاي پيشرفته را نسل سوم آموزش‌هاي اين سازمان پس از آموزش‌هاي فني و آي‌تي عنوان كرد.

* مسابقات ملي مهارت در حال انجام است

رييس سازمان فني و حرفه‌اي كشور درباره مسابقات جهاني مهارت گفت: كشورمان در اولين دوره حضور خود در اين مسابقات از بين 46 كشور حائز رتبه 21 شد و در حال حاضر در حال آماده‌سازي براي شركت در دوره بعدي اين مسابقات در كاناداست كه هر دو سال يك‌بار انجام مي‌شود هستيم.

وي ادامه داد: مسابقات ملي مهارت هم در حال حاضر در استان‌هاي مختلف كشور در حال انجام است كه در مردادماه از برگزيدگان تقدير مي‌شود.

* منابع آموزش كارگران ساختماني تامين شود

وي با بيان اينكه اگر منابع مالي آموزش كارگران ساختماني تامين شود قادر به آموزش‌ آن‌ها خواهيم بود، گفت: تا يكي دو هفته آينده با وزارت مسكن به تفاهمي در اين زمينه مي‌رسيم و در صورت تامين مالي قادر خواهيم بود تا پنج سال آينده 5/2 ميليون كارگر ساختماني را آموزش دهيم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 461]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن