تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803949551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بوربور خبر داد:بيش از 28 هزار مدرسه دو نوبته در كل كشور وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بوربور خبر داد:بيش از 28 هزار مدرسه دو نوبته در كل كشور وجود دارد
رئيس سازمان نوسازي و توسعه تجهيز مدارس كل كشور گفت: بيش از 28 هزار مدرسه دو نوبته و 5 هزار مدرسه استيجاري در كل كشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر حبيب الله بوربور در نشست خبري كه صبح امروز در سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس برگزار شد با بيان اينكه 15 هزار باب از اين مدارس مربوط به مناطق شهري و بيش از 10 هزار مدرسه ديگر در مناطق روستايي مستقر هستند، افزود: پنج هزار و 754 مدرسه استيجاري در كل كشور وجود دارد كه بيشترين آن مربوط به شهر تهران با 600 مدرسه و بعد از آن براي استان سيستان و بلوچستان است.

وي از كاهش دو هزار و 800 مدرسه دو نوبته طي سال جاري خبر داد و اظهار داشت: بيشترين مدارس دو نوبته متعلق به تهران و كمترين آن براي استان سمنان است.

رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور ضمن تشكر از مجلس هفتم به خاطر همكاري با اين سازمان افزود: از نمايندگان مردم در مجلس هشتم شوراي اسلامي انتظار داريم كه ضمن تداوم همكاريهاي خود اشتباه لغو 4 تبصره ماده 18 قانون شوراهاي عالي آموزش و پرورش را اصلاح كند.

وي ادامه داد: لغو اين 4 تبصره باعث مشكل در برنامه ريزي ساخت وساز مدارس شده است و به طور مثال در يكي از شهركها كه 30 هزار خانوار امسال سكونت پيدا مي كنند بايد براي 60 هزار دانش آموز ساكن در آنجا مدرسه ساخت، درحالي كه وزارت مسكن و استانداري مي دانند كه اعتباري دراين زمينه در نظر گرفته نشده است.

رئيس سازمان نوسازي وتوسعه تجهيز مدارس كل كشور اظهار داشت: اگر انبوه سازان در گذشته مدرسه نمي ساختند و به وظيفه خود عمل نمي كردند اين موضوع بر دوش ديگري نمي افتد ولي در حال حاضر قانون دست اين افراد را باز گذاشته و آنها با عدم تعهد خود در ساخت فضاهاي آموزشي باعث دو نوبته شدن مدارس شده است.

بوربور با پيشنهاد اين كه انبوه سازان مي توانند هزينه ساخت مدارس را از مشتريان خود دريافت كنند ، اظهار داشت: اگر انبوه سازان از هر خريدار خانه دو ميليون تومان كه هزينه يك سال سرويس مدارس فرزندانشان مي شود، دريافت كنند مدارس كنار شهركها ساخته مي شود.

وي از ساخت 200 مدرسه توسط انبوه سازان طي سالهاي گذشته خبرداد و افزود: دو برابر تعداد مدارس ساخته شده پرونده انبوه سازان در دادگاهها جريان داشت كه با لغو 4 تبصره از ماده 18 قانون شوراهاي آموزش و پرورش رسيدگي به آنها متوقف شده است.

بيش از يك هزار و 505 ميليارد تومان سهم نوسازي مدارس در سال 87

رئيس سازمان نوسازي وتوسعه تجهيز مدارس كل كشور درادامه سخنان خود به اعتبار سازمان نوسازي اشاره كرد و گفت: يك هزار و 505 ميليارد و 650 ميليون تومان از سهم كل اعتبارات عمراني كشور كه بيش از 24 هزار 140 ميليارد تومان است براي سازمان نوسازي اختصاص يافته كه 24/6 درصد از كل اعتبارات است در حاليكه اين رقم در سال 85 ، 28/7 و سال گذشته 82/7 بوده است.

بوربور تاكيد كرد: اگر امسال با كاهش تحويل مدارس در كشور روبرو شديم بايد ريشه آن را در اين كسر اعتبار جستجو كرد.

وي به كمك خيرين مدرسه ساز در سالهاي اخير اشاره كرد و گفت: با توجه به مشكلاتي كه در بخش انبوه سازان بوجود آمد اين تفكر براي مجلس و دولت نبايد بوجود آيد كه اعتبارات نوسازي مدارس را با درنظر گرفتن كمك خيرين به نسبت بودجه عمراني كل كشوركاهش دهند.

كمك 600 ميليارد توماني خيرين براي ساخت مدارس در سال جاري

رئيس سازمان نوسازي وتوسعه تجهيز مدارس كل كشور در ادامه به اعتبارات در نظر گرفته شده از سوي خيرين مدرسه ساز اشاره كرد و گفت: اعتبارات مردمي در اولين جشنواره خيرين مدرسه ساز كه در سال 77 برگزار شد، تنها 17 ميليارد تومان بوده كه در سال جاري اين تعهدات به 600 ميليارد تومان مي رسد كه 137 ميليارد تومان آن مربوط به زمين و ساختمان و 460 ميليارد تومان ديگر تعهد براي ساخت و سازمدارس است.

بوربوربا بيان اينكه در 10 سال گذشته 8 هزار مدرسه با 40 هزار كلاس درس با همكاري خيرين و مشاركت دولت ساخته و تحويل داده شده است، گفت: البته 15 هزار مدرسه توسط دولت طي سالهاي گذشته ساخته شده است.

وي از برگزاري جشنواره خيرين مدرسه ساز در 227 نقطه از ايران اشاره كرد و گفت: اگر بتوانيم اين مراسم را در 716 منطقه آموزشي كشور برگزار كنيم با رشد كمكهاي مردمي مواجه خواهيم بود.

تحويل 6 هزار مدرسه در سال 87

رئيس سازمان نوسازي وتوسعه تجهيز مدارس كل كشور با بيان اينكه سازمان نوسازي پيش بيني مي كند در مهرماه سال جاري6 هزار مدرسه با 60 هزار كلاس درس به آموزش و پرورش تحويل دهد، اظهار داشت: البته امسال براي اولين بار اعتبارات اين سازمان با كل آموزش و پرورش يك جا در نظر گرفته شده و ما به مقداري كه اعتبار براي ساخت فضاهاي آموزشي اختصاص دهند، متعهد به ساخت مدرسه مي شويم.

بوربور در خصوص مقاوم سازي مدارس گفت: بر اساس آخرين آمار 113 مشاور با مدرك مقاوم سازي در كل كشور وجود دارد كه تنها توانسته اند 27 مدسه را طي دو سال گذشته در كل كشور مقاوم سازي كند.

وي ادامه داد: اين مشاوران قرارداد مطالعه در خصوص دو هزار مدرسه را با سازمان نوسازي تا ارديبهشت امال بسته بودند كه اين امر صورت نگرفت و در حال حاضر با فشارهايي كه براي تحويل پروژه به آنها كرده ايم قرار است تابستان امسال 319 مدرسه را مقاوم سازي كنند كه معادل نيم ميليون متر مربع است.

بوربور تاكيد كرد: مقاوم سازي مدارس موضوع حساس و مهمي است كه نياز به عزم ملي دارد و بايد در اين زمينه فرهنگ سازي شود تا مشكل زباله هاي ساختماني كه آسيب زيادي به محيط زيست وارد مي كند نيز حل شود.

معاون وزير آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: بايد دانشگاه ها با راه اندازي رشته هاي مربوط به مقاوم سازي از ساخت و سازهاي بي رويه كه باعث توليد زباله هاي ساختماني مي شود جلوگيري كنند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن