تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813069420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فقط كارهاي جديد پذيرفته مي‌شوند بيست‌وچهارمين جشنواره‌ي موسيقي فجر فراخوان داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فقط كارهاي جديد پذيرفته مي‌شوند بيست‌وچهارمين جشنواره‌ي موسيقي فجر فراخوان داد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي

بيست‌وچهارمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر براي برگزاري از 19 تا 27 آذرماه سال‌جاري، به اهالي موسيقي تا پايان شهريور فرصت حضور داده است.

به گزارش بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي امروز دوشنبه - ششم خرداد - اين فراخوان را منتشر كرده است.

اين دور از جشنواره با دبيري كامبيز روشن‌روان برگزار مي‌شود و اعلام شده است كه به‌مناسبت تقارن سي‌امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران با سال نوآوري و شكوفايي به برجسته‌ترين اثر توليدي جديدي كه در اين‌باره و در راستاي تكريم اين تقارن معنوي به دبيرخانه جشنواره ارايه شود، جايزه‌ي نفيسي تعلق خواهد گرفت.

بر اساس اين فراخوان، بخش رقابتي بيست‌وچهارمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر، با شرايط و مقررات ذيل و در شاخه‌هاي موسيقي سنتي - براساس رديف دستگاهي موسيقي سنتي-، كلاسيك غيرايراني، پاپ، اركسترال، آواز جمعي و آهنگ‌سازي برگزار مي‌شود.

در بخش موسيقي سنتي، تعداد اعضاي گروه - متشكل از نوازندگان و خواننده - نبايد بيشتر از 9 نفر و ترجيحا از هر ساز يك نوازنده باشند. در اين شاخه ضرورت دارد كليه آثار جديد بوده، در هيچ كنسرتي اجرا نشده و به‌صورت نوار يا CD منتشر نشده باشد.

در بخش موسيقي كلاسيك غيرايراني هم تك‌نوازان و گروه‌هاي موسيقي تا حداكثر 8 نفر در هر گروه مي‌توانند شركت كنند و كليه آثار موسيقي در اين شاخه نبايد از دي‌ماه 1386 به بعد - توسط گروه متقاضي شركت در جشنواره - اجرا شده باشند.

اما در بخش موسيقي پاپ، توصيه ‌شده است كه آثار ارايه‌شده، منطبق بر فرهنگ و ادبيات غني ايران باشد. در اين شاخه، تعداد اعضاي گروه - متشكل از نوازندگان و خواننده - نبايد بيشتر از هشت نفر اعلام شده و ضروري است كليه‌ي آثار اجراشده توسط گروه جديد بوده، در كنسرت‌ها اجرا نشده و به‌صورت نوار يا CD منتشر نشده باشند.

با بر اين فراخوان در بخش موسيقي اركسترال و آواز جمعي، تعداد اعضاي اركستر و يا هم‌خوانان،‌ نبايد از 9 نفر كم‌تر است. در اين شاخه، هرگونه تركيبي از سازها و آوازها در انواع موسيقي كلاسيك، سنتي، پاپ و تلفيقي مي‌تواند ارايه شود و قطعات اجراشده در اين شاخه نيز نبايد از دي‌ماه 1386 به بعد توسط همان اركستر و يا گروه هم‌خوان در كنسرت‌ها اجرا شده و يا به صورت نوار و CD منتشر شده باشد.

برگزاركنندگان دور بيست‌وچهارم جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر به كليه سرپرستان گروه‌ها و اركسترها توصيه كرده‌اند كه از نوازندگان و خوانندگاني كه هم‌زمان در گروه‌ها و اركسترهاي ديگر به‌كار مشغولند استفاده نكنند، زيرا تداخل نوازندگان و خوانندگان گروه‌ها با يكديگر موجب اختلال برنامه‌ريزي جشنواره شده و ممكن است منجر به حذف گروه يا گروه‌هايي شود كه اعضاي مشترك داشته باشند.

بررسي نمونه‌ي آثار ارسالي از هفته اول مهرماه در شاخه‌هاي مختلف آغاز و اسامي گروه‌هاي پذيرفته‌شده در بخش رقابتي جشنواره حداكثر تا بيستم مهرماه سال جاري از طريق پايگاه رسمي جشنواره و روزنامه‌هاي كثيرالانتشار، اعلام خواهد شد.

گروه‌هاي پذيرفته‌شده در بخش رقابتي هم ضروري است آمادگي اجراي دست‌كم 45 دقيقه موسيقي صحنه‌يي را در طول جشنواره داشته باشند.

همچنين به گروه‌هايي كه امكان ضبط مناسب صوتي – تصويري ندارند، فرصت داده شده است كه تقاضاي اجراي حضوري كرده كه در اين حالت، كليه هزينه‌هاي متربط برعهده گروه است.

به گروه‌هاي برتر هريك از شاخه‌هاي بخش رقابتي در پايان جشنواره جوايز نفيسي اهدا خواهد شد و ستاد جشنواره تاكيد كرده است كه هيچ‌گونه هزينه‌اي را به‌عنوان دستمزد، اياب و ذهاب و... براي گروه‌هاي شركت‌كننده تقبل نخواهد كرد.

دبيرخانه جشنواره در تهران، خيابان حافظ، خيابان استاد شهريار، معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دفتر موسيقي، طبقه هفتم واقع است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن