تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815341454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري لرستان: براي حفاظت از آثار تاريخي بايد از دوست‌داران ميراث فرهنگي كمك بگيريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري لرستان: براي حفاظت از آثار تاريخي بايد از دوست‌داران ميراث فرهنگي كمك بگيريم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ميراث و گردشگري

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان لرستان گفت: براي حفاظت از بناها و آثار تاريخي بايد از نهادهاي مردمي، تشكل‌هاي غيردولتي و دوست‌داران ميراث فرهنگي و گردشگري كمك بگيريم.

محمد عزيزي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه تورهاي گردشگري كم‌ترين آسيب را به آثار و بناهاي تاريخي رسانده‌اند، اظهار كرد: استفاده‌كنندگان از تورهاي گردشگري معمولا با پيش‌زمينه‌هاي قبلي و آمادگي، به ديدن آثار و بناهاي تاريخي مي‌روند و به‌مراتب، از مسؤولان و متوليان نسبت به آثار و بناهاي تاريخي حساس‌ترند.

وي ادامه داد: بنابر آمار و اطلاعات، بيشترين آسيب‌ها به آثار تاريخي و بناها از طريق كساني كه سازمان‌داده‌نشده از بناها ديدن مي‌كنند، وارد مي‌شوند.

به گفته‌ي او، فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني درباره‌ي نحوه‌ي بازديد از بناها و آثار تاريخي را بايد از آموزش و پرورش و مدارس آغاز كرد. همچنين انتخاب افرادي به‌عنوان رابط ميان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني درباره‌ي‌ صنعت گردشگري و بخش‌هاي مختلف آن مي‌تواند مؤثر باشد.

عزيزي نقش صداوسيما و رسانه‌هاي گروهي را در فرهنگ‌سازي براي توسعه‌ي گردشگري و حفاظت از آثار تاريخي ضروري دانست و بيان كرد: در اين حوزه، نه‌تنها بناهاي تاريخي و فرهنگي، ارزش و اهميت دارند، بلكه جاذبه‌هاي گردشگري و طبيعي نيز از همين حساسيت‌ها برخوردارند.

وي ادامه داد: جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي جزو مواريت طبيعي ما هستند كه تكرارنشدني‌اند و آسيب وارد كردن به آن‌ها خسارت‌هاي جبران‌ناپذيري را همراه دارد.

او تأكيد كرد: اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي در حوزه‌ي طبيعت‌گردي، بويژه براي افرادي كه خارج از تورهاي سازمان يافته‌شده به ديدن مناطق طبيعي مي‌روند، بسيار ضروري است.

وي فلك‌الافلاك را مهم‌ترين بناي تاريخي استان لرستان با تعداد بازديدكننده‌ي زياد دانست و گفت: بسياري از بناهاي تاريخي استان هنوز باجه‌ي بليت‌فروشي ندارند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن