تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815363515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده هسته‌يي ارشد آمريكا در مذاكرات شش جانبه به پكن و مسكو سفر مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده هسته‌يي ارشد آمريكا در مذاكرات شش جانبه به پكن و مسكو سفر مي‌كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

نماينده هسته‌يي ارشد آمريكا در مذاكرات شش جانبه براي گفت‌وگو با همتاهاي چيني و روس خود درباره پيشبرد روند متوقف شده مذاكرات پيرامون خلع سلاح هسته‌يي كره شمالي اين هفته به پكن و مسكو سفر خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته مقامات آمريكايي، كريستوفر هيل، نماينده هسته‌يي ارشد آمريكا در مذاكرات شش جانبه پيرامون خلع سلاح هسته‌يي كره شمالي ممكن است در سفر به چين، ميزبان گفت‌وگوهاي شش جانبه، با همتاي كره شمالي خود ديدار كند.

به گزارش راديو آمريكا، سفر هيل به چين و روسيه كه به دنبال ديدار وي با نمايندگان ژاپن و كره جنوبي در واشنگتن انجام خواهد گرفت نشان دهنده افزايش سرعت مذاكرات شش جانبه است.

توافق شش كشور دخيل در مذاكرات شش جانبه (آمريكا، ژاپن، كره جنوبي، كره شمالي، روسيه و چين) كه براساس آن كره شمالي بايد در ازاي دريافت كمك و مزاياي ديپلماتيك برنامه هسته‌يي خود را كنار بگذارد پس از آنكه پيونگ يانگ بيانيه هسته‌يي خود درباره همه فعاليت‌هاي هسته‌يي‌اش را طبق قرار تا دسامبر سال ميلادي گذشته ارايه نكرد با بن بست مواجه شد.

اما كره شمالي اوايل ماه ميلادي در اقدامي براي نشان دادن حسن نيتش يك سند چند هزار صفحه‌اي مربوط به توليد پلوتونيوم در نيروگاه هسته‌يي يونگ بيون را كه اكنون تعطيل شده است، به مقامات آمريكايي ارايه كرد.

بيانيه هسته‌يي كره شمالي كه هيل گفته است احتمالا به زودي ارايه خواهد شد راه را براي اجراي فاز نهايي توافق انجام شده كه مي‌تواند به عادل سازي روابط كره شمالي با آمريكا و ژاپن و اقدامات امنيتي منطقه‌اي جديدي منجر شود، باز خواهد كرد.

تام كيسي، معاون سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت كه هيل در حال حاضر طبق برنامه تنها با همتاهاي روس و چين خود در پكن و مسكو ديدار خواهد كرد، اما از آنجا كه هيل چند بار در پايتخت چين با كيم كاي گوان، نماينده هسته‌يي ارشد كره شمالي در مذاكرات شش جانبه ديدار داشته آماده انجام اين كار است.

كيسي گفت: در اين زمينه كه آيا وي با كاي گوان ديدار خواهد كرد يا خير قوانين قبلي حاكم هستند. هيچ برنامه‌ريزي انجام نشده است.

اما كره شمالي مي داند كه وي قصد سفر دارد و من مطمئنم اگر اين به نفعشان باشد يا ميلي به انجام اين كار داشته باشند اقدام خواهند كرد.

كره شمالي علاوه بر آشكار كردن ذخاير پلوتونيوم خود و تعداد تسليحات توليد شده است بايد درباره پروژه غني سازي اورانيومي كه مقامات آمريكايي پيونگ يانگ را به داشتن آن متهم مي كنند و نيز هر گونه فعاليتي در زمينه اشاعه هسته‌يي توضيح دهد.

مقامات آمريكايي مدعي‌اند كه كره شمالي در ساخت يك نيروگاه هسته‌يي در سوريه كه سال گذشته به واسطه حمله هوايي رژيم صهيونيستي نابود شد، دخالت داشته است.

كره شمالي و سوريه هر دو اين اتهامات را رد كرده‌اند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 350]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن