تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816426033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژاپن خواستار جبهه متحدي در مذاكرات پيرامون خلع سلاح هسته‌يي كره شمالي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ژاپن خواستار جبهه متحدي در مذاكرات پيرامون خلع سلاح هسته‌يي كره شمالي شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

وزير امور خارجه ژاپن در ديدار با نمايندگان هسته‌يي ارشد كره جنوبي و آمريكا تاكيد كرد كه هر سه كشور بايد در تشويق كره شمالي به ارايه اظهاريه هسته‌يي خود را به زودي ارايه كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ ماساهيكو كومورا، وزير امور خارجه ژاپن روز پنج‌شنبه گفت كه توكيو آماده است از سرگيري مذاكرات شش‌جانبه را پيش از آن كه پيونگ‌يانگ اظهاريه مربوط به همه برنامه‌هاي هسته‌يي خود را ارايه كند بپذيرد، اما گفت كه هر سه كشور بايد هماهنگ با يكديگر عمل كنند.

به گزارش خبرگزاري آلمان،‌ كومورا گفت كه هفته‌ آينده از كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا در ژاپن مي‌خواهد تا زماني كه كره شمالي مساله ربودن چند ژاپني در دهه‌هاي 70 و 80 ميلادي را حل نكرده است، پيونگ‌يانگ را در فهرست كشورهاي حامي تروريست نگاه دارد.

وزير امور خارجه ژاپن در كنفرانسي خبري گفت: مساله اصلي اين است كه ما چگونه مي‌توانيم از مساله فهرست تروريستي به عنوان برگ چانه‌زني استفاده كنيم.

كومورا با بيان اين كه ژاپن خواستار اين است كه برنامه هسته‌يي تسليحاتي كره شمالي از ميان برداشته شود، اظهار كرد: اين ديدگاه وجود دارد كه بهتر است از اين بن‌بست به وجود آمده خارج شويم و به سمت خلع سلاح حركت كنيم، حتي اگر لازمه اين كار كاهش شدت برخي شروط باشد. بنابراين ما به مذاكرات ادامه مي‌دهيم تا ببينيم كدام مسير براي دستيابي به هدف نهايي‌مان مناسب‌تر است.

كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا روز چهارشنبه در سخنراني در واشنگتن گفت كه كره‌ شمالي به زودي اظهاريه مربوط به همه‌ي برنامه‌هاي هسته‌يي خود را به چين ارائه خواهد كرد و در ازاي آن آمريكا نيز به طور رسمي براي حذف كره‌ شمالي از فهرست گروه‌هاي تروريستي آمريكا اقدام خواهد كرد. وي در عين حال اذعان كرد كه راستي‌آزمايي تعهدات كره‌ شمالي با دشواري‌هايي همراه است.

وزير امور خارجه آمريكا گفت: راستي‌آزمايي توافق با كره‌شمالي يك چالش جدي خواهد بود. كره‌شمالي يكي از پنهان‌كارترين كشورهاي جهان است.

تام كيسي، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از اظهار نظر درباره دليل اعلام اين خبر توسط رايس خودداري كرد، اما فضاي كلي مساله خلع سلاح هسته‌يي كره شمالي را اميدوار كننده خواند.

كره‌ شمالي كه در اكتبر سال 2006 دست به يك آزمايش هسته‌يي زد، بر اساس توافقي كه با ساير كشورهاي دخيل در مذاكرات شش جانبه (آمريكا، چين، ژاپن، روسيه و كره‌جنوبي) انجام گرفت در حال تعطيل كردن راكتور توليد كننده پلوتونيوم خود و ساير نيروگاه‌هاي هسته‌يي‌اش است؛ اما مناقشات بر سر تاخير ارائه اظهاريه هسته‌يي پيونگ‌يانگ كه قرار بود در 31 دسامبر سال گذشته ارائه شود مانع آغاز فاز نهايي روند خلع سلاح كره‌شمالي يعني از كار انداختن دائمي نيروگاه‌ها و تحويل همه مواد هسته‌يي آن شده است.

پيونگ‌يانگ در ازاي رها كردن برنامه‌هاي هسته‌يي‌اش كمك‌هايي در زمينه‌ي انرژي، حذف تحريم‌هاي آمريكا،‌ برقراري روابط ديپلماتيك با واشنگتن، و يك معاهده رسمي صلح را دريافت خواهد كرد.

پس از آنكه كره ‌شمالي در ماه گذشته يك سند چندين هزار صفحه‌اي از سوابق توليدي مربوط به راكتور پنج مگاواتي و راكتور بازفرآوري خود در يونگ‌بيون را ارائه كرد اميد به اين كه اين كشور اظهاريه هسته‌يي خود را نيز ارائه خواهد كرد افزايش يافت.

انتهاي پيام
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن