تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816411604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان: با انتخاب لاريجاني تغييري در رويكرد كلي مجلس ايجاد نمي‌شود تعامل سازنده‌اي بين قواي مقننه و مجريه به وجود مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دبير كل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان: با انتخاب لاريجاني تغييري در رويكرد كلي مجلس ايجاد نمي‌شود تعامل سازنده‌اي بين قواي مقننه و مجريه به وجود مي‌آيد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبير كل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با اشاره به انتخاب علي لاريجاني به عنوان رييس پيشنهادي فراكسيون اصولگرايان، براي مجلس هشتم گفت: در صورت تكرار اين راي در صحن علني رياست مجلس به عهده‌ي آقاي لاريجاني خواهد بود كه با توجه به مشتركات و مباني اصول‌گرايان لاريجاني و حداد عادل تفاوت ويژه‌اي در نوع رويكرد به دولت ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهدي فضايلي كه در محل انجمن روزنامه‌نگاران سخن مي‌گفت افزود: به نظر مي‌رسد با توجه به اين كه در رويكرد كلي مجلس تغييري ايجاد نخواهد شد تعامل سازنده هم بين قواي مقننه و مجريه به وجود خواهد آمد.

وي تصريح كرد: در جلسه‌ روز يكشنبه همه‌ي نمايندگان از جمله نمايندگان نزديك به دولت به لاريجاني راي دادند؛ بنابراين اميدواريم هماهنگي خوبي در دوران مسووليت با دولت به وجود آيد.

فضايلي در پاسخ به پرسشي درباره‌ي تفاوت راي به لاريجاني يا حداد نيز گفت: شايد دليل عمده‌ي انتخاب آقاي لاريجاني توانمندي‌هايش بوده است؛ گر چه حداد و لاريجاني هر دو از شخصيت‌هاي برجسته‌ي نظام هستند، اما احتمالا تنوع فعاليت‌هاي لاريجاني كه سال‌ها تصدي رياست سازمان صدا و سيما، دبيري شوراي عالي امنيت ملي و نمايندگي مقام معظم رهبري در اين شورا را عهده‌دار بوده باعث شده ارزيابي نمايندگان اين باشد كه چهره‌اي با اين تجربيات مي‌تواند فرد مناسب‌تري براي رياست مجلس باشد.

دبير كل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، خاطرنشان كرد: ما در انتظار شكل‌گيري مجلس هشتم هستيم. با توجه به شعارهايي كه نمايندگان دوره‌ي هشتم در دوران انتخابات داشتند انتظار مي‌رود در اين دوره شاهد به ثمر رسيدن اين برنامه‌ها باشيم. به هر حال مجلس جايگاه بلند و رفيعي دارد و نياز است كه منتخبان مجلس با توجه به جايگاه قانوني آن تعامل سازنده‌اي با دولت داشته باشند تا با آهنگ موزوني به مطالبات مردم پاسخ داده شود.

فضايلي در پاسخ به پرسش ديگري در ارزيابي از مجلس هفتم گفت: علي‌رغم كاستي‌هايي كه بود مي‌توان اذعان داشت مجلس هفتم توانست پيشرفت خوبي در بسياري از امور داشته باشد؛ لذا از نظر من اين مجلس نمره‌ي قابل توجهي خواهد گرفت؛ البته نارسايي‌هاي در صحنه‌ي اقتصادي در اين دوره وجود داشت اما بايد با نگاه منصفانه با آن برخورد كرد؛ چرا كه اين مشكلات اقتصادي بخش موثري از مشكلاتي است كه دنيا با آن روبروست.

وي ادامه داد: به هر حال آن چه مسلم است اين كه تحريم‌هاي به وجود آمده نمي‌تواند به عقب‌نشيني ما منجر شود؛ گرچه تصميمات و اقدامات غلطي هم انجام شده كه بخشي مربوط به دولت و مجلس است و مجلس هم سهم خود را از آن دارد. يكي از اشكالات موجود در مجلس هفتم كه از دوره‌هاي گذشته وجود داشته، كاستي در حضور فعال نمايندگان در صحن و كميسيون‌ها بوده است كه بزرگان هم بارها در اين مورد تذكر داده‌اند.

دبير كل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، هم‌چنين با اشاره به اين كه مجلس هفتم عموما در اختيار اصول‌گرايان بوده است، خاطرنشان كرد: ضعف‌ها و قوت‌هايي در اين مجلس وجود داشت؛ اما در مجموع مجلس موفقي بود و به اعتقاد من بخشي از دستاورد آن علاوه بر مصوبات متعدد در حوزه‌هاي مختلف فضاي آرام، بدون تنش و سالم بود كه همه‌ي ما با تجربه‌ي تلخ مجلس ششم، قدر آن را بيشتر دانستيم؛ زيرا اگر كشوري مي‌خواهد مسير سازندگي را طي كند يكي از پيش‌نيازهاي آن وجود آرامش است.

فضايلي در ادامه با اشاره به فرا رسيدن سالروز ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، يادآور شد: قطعا 14 خرداد غم‌انگيزترين روز انقلاب بوده است؛ استقلال، آزادي و شكل‌گيري نظام به بركت حركت امام خميني (ره) و در دوراني كه قدرت‌هاي شرق و غرب در مقابله با دين اشتراك نظر داشتند، صورت گرفت. امام خميني با بلند كردن پرچم دين انقلاب اسلامي ايران را محقق كرد؛ از اين رو سالگرد ايشان بايد مراسم باشكوهي باشد؛ گرچه امام صرفا متعلق به مردم ايران نبوده و نيست.

دبير كل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، هم‌چنين به سالروز قيام 15 خرداد اشاره كرد و گفت: 15 خرداد ريشه‌ي انقلاب و نشان‌دهنده‌ي اين است كه انقلاب پس از دوران مبارزاتي طولاني به پيروزي رسيده است.

فضايلي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه اگر دستاوردهاي اجلاس دوحه اجرا شود شاهد دوران آرامش در لبنان خواهيم بود، گفت: علي‌رغم كارشكني‌هاي رژيم صهيونيستي انتخاب ميشل سليمان پس از تنش‌هاي بسيار گام مهمي است كه ساماندهي عرصه‌ي سياسي لبنان را در پي خواهد داشت.

وي اضافه كرد: عراق هم در شرايط حساس و خطيري قرار دارد و توافقنامه‌ي امنيتي مهمترين موضوعي است كه در اين كشور مطرح شده است كه بخشي از آن مربوط به مصونيت قضايي نيروهاي آمريكايي مي‌شود. در حقيقت تعهدات آمريكا در اين توافقنامه مثل خارج كردن عراق از فصل هفت سازمان ملل است و ضمانت اجرايي براي اين كشور ندارد. اين توافقنامه خيانت‌آميز است و به نظر نمي‌رسد دولت عراق حاضر به امضاي آن شود.

دبير كل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، هم‌چنين با اشاره به جلسه‌ي هيات مديره‌ي اين انجمن، خاطرنشان كرد: كميته‌ي آموزش و پژوهش انجمن با توجه به مباحثي كه در هفته‌هاي گذشته در رسانه‌ها درباره دانشگاه آزاد مطرح شده به اين نتيجه رسيده كه ضرورت روشنگري در اين باره وجود دارد؛ چرا كه طيف وسيعي از افراد جامعه در حال تحصيل در اين دانشگاه هستند و علاقه‌مند به تبيين اين موضوعات خواهند بود.

وي گفت: اميدواريم با طرح اين موضوع در نشستي علمي بتوانيم آن را از برخورد سياسي مصون بداريم. از مسوولان هم تقاضا داريم توضيحات‌شان را در اين باره به ما ارايه كنند.

فضايلي افزود: همچنين اين كميته در نظر دارد نشست علمي – تخصصي را با حضور روزنامه‌نگاران و استادان رسانه با موضوع آسيب‌شناسي رسانه‌هاي در گروه‌هاي خبري برگزار كند تا به ارتقاي فعاليت رسانه‌اي منجر شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن