تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815568081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام وزير علوم: روابط عمومي‌ها بايد مديران دانشگاهي را در پاسخگويي فعال كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قائم مقام وزير علوم: روابط عمومي‌ها بايد مديران دانشگاهي را در پاسخگويي فعال كنند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

قائم مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري در اولين همايش مديران روابط عمومي دانشگاهها و مراكز پژوهشي و فناوري با تاكيد بر نقش تاثيرگذار روابط عمومي‌ها بر افكار عمومي، گفت: روابط عمومي‌ها بايد مديران را در پاسخگويي فعال كنند، چراكه مديران دانشگاهي بايد با مسائل روز جامعه درگير بوده و مسائل را شفاف و روشن مطرح كنند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمد حسيني رييس دانشگاه پيام نور، اظهار كرد: مسئولان روابط عمومي‌ها قبل از هر چيز بايد توجه داشته باشند كه رسالت خطيري بر عهده دارند و نسبت به تاثير فعاليتهاي خود بر افكار عمومي واقف شوند.

وي با اشاره به شاخص‌هاي پيام اثرگذار، تصريح كرد: پيامها بايد داراي محتوايي مستحكم بوده و تاثير گذاري آن همراه با حكمت باشد.

وي ادامه داد: در عصر ارتباطات بايد از ارتباطي صريح، روشن و جذاب بهره برد، چراكه با وجود رقابتهاي موجود نمي توان از هر روش ابتدايي بهره برد، بلكه بايد به گونه اي عمل كرد كه مخاطب در دريافت پيام مشتاق باشد.

وي با بيان اينكه فعاليت روابط عمومي دانشگاهها هميشه با موانعي روبروست، گفت: هنر روابط عمومي رفع اين موانع و پيشبرد كارها با صبر و خوش خلقي است.

وي با تاكيد بر اهميت جلب مشاركت دانشجويان در فعاليتها، تصريح كرد: در كار روابط عمومي افراد برونگرا و خارج از انزوا موفق خواهند شد.

وي همچنين انصاف در بيان مطالب و تحت الشعاع قرار ندادن حقايق را از ديگر ضروريات عنوان كرد و گفت: روابط عمومي بايد از بينش بالاي سياسي برخوردار باشند، به عبارت ديگر اگر روابط عمومي از حوادث دانشگاهها تحليل درستي نداشته باشد، نمي تواند مسائل را به درستي هدايت كند.

دكتر حسيني ادامه داد: نمي توان با افراد اهل سياست برخورد عادي داشت، چراكه متاسفانه در برخي از حوادث دانشگاهي مسائل پشت صحنه‌اي وجود دارد كه روابط عمومي با بينش بالا بايد آنها راتجزيه و تحليل كند، به عنوان مثال مساله خودكشي دانشجويي در يك دانشگاه اتفاق مي افتد كه مقصر اصلي خود دانشجوست ولي برخي از اين مساله عليه دانشگاه سوءاستفاده مي كنند، در صورتي كه با وجود بيش از 3 ميليون دانشجو نمي توان براي هر دانشجو يك نگهبان گذاشت.

وي با بيان اينكه گاهي اوقات مسئولين دانشگاهي از تاثير رسانه‌ها خبر ندارند، گفت: اين وظيفه روابط عمومي‌هاست كه اهميت بالاي اين مساله و تاثير پاسخگويي به موقع و صريح را براي مديران دانشگاهي توجيه كنند.

وي با بيان اينكه خوشخبتانه مخاطبان ما دانشجويان حق طلب و آزاديخواه هستند كه مسائل را به درستي درك مي كنند، تصريح كرد: در صورتيكه حقايق به درستي عنوان نشود ديگران از اين فضا سوء استفاده مي كنند.

وي ادامه داد: برخي از روابط عمومي ها تصور مي كنند كه تنها در قبال رييس دانشگاه مسئولند در صورتيكه روابط عمومي كل دستگاه مربوطه هستند و بايد در قبال كليه اعضا مسئول باشند.

دكتر حسيني با تاكيد بر ضرورت برنامه ريزي براي بازديد اقشار مختلف جامعه از دانشگاهها، گفت: اين مساله به آگاه سازي افكار عمومي كمك زيادي مي كند.

رييس دانشگاه پيام نور در خاتمه با ابراز اميدواري نسبت به گسترش پويايي در دانشگاه‌ها با عملكرد مطلوب روابط عمومي‌ها، تصريح كرد: روابط عمومي‌ها بايد در تبليغات و فعاليتهاي فرهنگي وحدت را حفظ كرده و از قومي گرايي پرهيز كنند و اخلاص را سرلوحه اعمال خود قرار دهند.

گفتني است، اولين گردهمايي سراسري مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي و فناوري سراسر كشور روز گذشته با صدور قطعنامه‌اي به كار خود پايان داد.

در قطعنامه اين گردهمايي كه همزمان با ايام سالگرد آزاد سازي خرمشهر در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد، شركت كنندگان ضمن تجديد بيعت با آرمانهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و پيروي از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و حمايت از تلاشهاي دولت در راستاي استقلال علمي كشور و محكوم كردن تبليغات و اقدامات استكبار جهاني با هدف محروم نمودن جمهوري اسلامي ايران از استقلال علمي و فناوري‌هاي نو نظير استفاده از انرژي هسته‌اي، آمادگي خود را در جهت اجراي منويات مقام معظم رهبري در حوزه اطلاع‌رساني اعلام كردند.

شركت‌كنندگان ضمن حمايت از مصوبه شماره 65354/ت37374 مورخ 27 تير 86 هيات وزيران، آن را سندي جهت احياي روابط عمومي وزارتخانه‌ها، سازمانها و دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي دانسته و خواستار اجراي دقيق آن در جهت شكوفايي اين نهاد موثر ارتباطاتي شدند.

شركت كنندگان همچنين از وزير علوم و روساي دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشي و فناوري مي‌خواهند تا ضمن ارائه تسهيلات لازم در جهت اجراي مصوبه فوق، روابط عمومي‌هاي تحت پوشش وزارت متبوع را در جهت ارتقا جايگاه و بعهده گرفتن مأموريتها و وظايف نوين ياري كنند.

شركت كنندگان همچنين از مسئولان دستگاه‌هاي مربوطه انتظار دارند تا اقدامات لازم را در جهت كمك به توسعه روابط عمومي الكترونيك در راستاي دولت الكترونيك مبذول و حداكثر مساعي خود را در جهت ارتقاء جايگاه روابط عمومي به كار گيرند.

در اين گردهمايي شركت كنندگان از مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشي و فناوري ‌خواستند كه بودجه تعيين شده تماماً در اختيار روابط عمومي دستگاه مربوطه قرار دهند و آنرا در جهت تدوين يك برنامه اجرايي براي حصول به اهداف تعيين شده در مصوبه فوق حمايت و ياري كنند.

شركت كنندگان اين گردهمايي در پايان متعهد شدند كه در صورت برآورده شدن خواسته‌هاي فوق تمامي سعي و تلاش خود را در جهت ايجاد يك روابط عمومي مطلوب براي تحقق دانشگاه تمدن‌ساز به عمل آورده و راه‌كارهاي مناسب را در جهت برون رفت از چالشهاي فراروي روابط عمومي و تعامل هرچه بيشتر و بهتر با رسانه‌هاي جمعي اتخاذ كنند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 398]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن