تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813035066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد از تاخير در تصويب قانون اصل 44 نايب رييس كميسيون سند چشم‌انداز اتاق ايران: اتاق ايران براي اجراي اصل 44 يك شركت سرمايه‌گذاري در سطح ملي تشكيل مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: انتقاد از تاخير در تصويب قانون اصل 44 نايب رييس كميسيون سند چشم‌انداز اتاق ايران: اتاق ايران براي اجراي اصل 44 يك شركت سرمايه‌گذاري در سطح ملي تشكيل مي‌دهد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اصل 44

نايب رييس كميسيون اصل 44 و سند چشم‌انداز اتاق بازرگاني ايران تاخير بيش از حد تصويب قانون اصل 44 را باعث كند شدن اصلاحات اقتصادي و تصدي‌گري دولت دانست و از آن اظهار نگراني كرد.

مهدي جارياني ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني ايسنا عنوان كرد: سه سال از ابلاغ مقام معظم رهبري در مورد اجراي اصل 44 مي‌گذرد و بروكراسي‌ حاكم باعث شده است كه هنوز دراوائل راه واگذاري‌ها باشيم.

وي گفت: كميسيون اصل 44 قانون اساسي در راستاي وظايف خود، بررسي روي قانون مصوبه مجلس شوراي اسلامي و ديدگاه‌هاي شوراي نگهبان را در اسفند ماه سال گذشته انجام و از طريق رياست اتاق ايران در اختيار عوامل موثر قرار داده است.

نايب رييس كميسيون اصل 44 و سند چشم‌انداز اتاق بازرگاني ايران افزود: از سياست‌هاي اصل 44 نبايد صرفا به فروش تعدادي از واحدهاي مشمول اصل 44 بسنده شود بلكه هدف مهم‌تر از اين قانون آزاد سازي اقتصادي است كه باعث شفاف شدن حضور بخش خصوصي و دولتي در اقتصاد كشور مي‌شود اما متاسفانه به اصل موضوع كه در چارچوب اجراي سياست‌هاي اصل 44 نهفته است كمتر توجه شده است بنابراين تصويب هر چه سريعتر قانون مي‌تواند راه كار عملي را براي برون رفت اقتصادي كشور فراهم كند.

جارياني عنوان كرد: كميسيون اصل 44 اتاق بازرگاني آمادگي خود را براي همكاري با مراجع تصميم‌گيري در اين زمينه اعلام كرده و با هدف تعامل با قوه مجريه مقننه و قضائيه آماده است در هر چه بهتر به ثمر رسيدن شاكله اقتصادي كه به عنوان انقلاب صنعتي ناميده شده است مشاركت يابد.

نايب رييس كميسيون اصل 44 و سند چشم‌انداز اتاق ايران پيشنهاد كرد: كميسيون اصل 44 شركت هاي سرمايه‌گذاري در كليه استان‌ها با مشاركت اعضاء اتاق بازرگاني تشكيل شود و اين شركت‌هاي سرمايه‌اي در خريداري شركت‌هاي مشمول اصل 44 قدم بردارند و در كنار آن تلاش شود فضاسازي‌هاي منفي نسبت به سرمايه‌گذاران از بين برود.

جارياني گفت: كميسيون اصل 44 همچنين مصوب كرد كه اتاق ايران نيز يك شركت سرمايه‌گذاري در سطح ملي تشكيل دهد كه در آن همه اتاق‌هاي بازرگاني استان‌ها و شهرستان‌ها و همين طور اعضاء اتاق ايران به صورت انفرادي بتوانند در آن سهامدار شده و به اين وسيله بتوان با يك توان بسيار قدرتمند بخش خصوصي مقوله پياده سازي را بنحو مطلوب‌تري عملياتي كرد.

جارياني گفت: مقوله شركت‌هاي سرمايه‌گذاري جهت اتخاذ تصميم براي رييس اتاق ايران ارسال خواهد شد.

نايب رييس كمسيون اصل 44 گفت: اتاق بازرگاني محلي براي كسب و كار حلال است و حساب اين گونه سرمايه داران از حساب سايرين جداست، لذا لازم است در سطح وسيع سرمايه‌گذاري مورد تشويق قرار گيرد و كارآفرين از ارزش بالاي برخوردار شود تا آحاد مردم و سرمايه‌گذاران بخش خصوصي به موضوع اصل 44 و آزادسازي اقتصادي تمايل نشان دهند و اين خود به عاملي براي شكوفايي هر چه بيشتر اقتصاد ملي تبديل شود.

جارياني از رسانه‌ها و به ويژه صدا و سيما خواست تا در مقوله فرهنگ سازي قدم‌هاي مثبت بردارند و از پخش سريال‌هايي كه نقش منفي سرمايه‌داري در آن بزرگ نمايي مي‌شود جلوگيري كند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن