تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815543533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيدرضا تقوي: مبادا روزي مسوولان ما بين خود و انديشه‌هاي امام(ره) فاصله ايجاد كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سيدرضا تقوي: مبادا روزي مسوولان ما بين خود و انديشه‌هاي امام(ره) فاصله ايجاد كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه سراسر كشور گفت: امام همه چيز ماست و فقط نبايد شعار بدهيم. بايد خودمان را با روش، منش، عرفان، جهاد، فقه و ادبيات و اجتماعيات امام تطبيق دهيم و اين‌ها را بشناسيم و در زندگي خود پياده كنيم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از موسسه‌ تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره)، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي درباره جايگاه انديشه‌ امام خميني(ره) در نظام جمهوري اسلامي اظهار كرد: پشتوانه‌ فكري نظام اسلامي انديشه‌هاي امام خميني(ره) است. نظام اسلامي مولود انديشه‌هاي ايشان است. ما هرگاه بخواهيم نظامي قدرتمند، بانشاط و كارآمد داشته باشيم، بايد هرچه بيشتر اين نظام را به انديشه‌هاي امام خميني(ره) گره بزنيم.

وي افزود: مبادا آن روزي برسد كه نظام و مسوولان ما بخواهند بين خود و انديشه‌هاي امام فاصله ايجاد كنند. امام يك اسلام‌شناس جامع و كامل بود. او اسلام را نه در زبان كه با جانش چشيده بود و بر اساس رسالتي كه احساس مي‌كرد، با تكيه بر معارف ديني اين انقلاب را به وجود آورد. ملت ما هم با اعتمادي كه به امام(ره) داشت و او را يك مرجع تقليد، يك عارف و اصل و يك فقيه فرهيخته مي‌دانست، به نداي او لبيك گفت. امام هم قدم به قدم ملت را هدايت كرد و با هدايت‌هايش انقلاب را به نقطه‌ مطلوب رساند.

تقوي خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) مرد همه‌ زمان‌هاي ماست. مرد همه‌ روزها و همه‌ لحظات زندگي ماست. ما هرگاه دنيا و آخرت را بخواهيم بايد در سايه‌ انديشه‌هاي امام خميني آن را جست‌وجو كنيم.

وي تصريح كرد: اگر شخص ا مام جسمش نباشد رهنمودها و روحش هست. صحيفه‌ غني و پربارش هست. صحيفه امام صحيفه‌ زندگي است. صحيفه‌اي است كه هر روز بايد آن را مرور كرد. به‌ويژه مسوولان بايد از امام در بخش‌هاي مختلف و به صورت مكرر درس‌آموزي كنند. به نظر من يكي از آسيب‌هاي نظام و مسوولين ما اين است كه اگر انديشه‌هاي امام فاصله بگيرند به خود و به حوزه‌ مسووليت‌شان آسيب مي‌زنند.

تقوي خاطرنشان كرد: در آسيب‌شناسي انقلاب اين نكته را بايد مورد توجه قرار داد كه يكي از جاهايي كه ممكن است انقلاب ما آسيب ببيند، همان جايي است كه حيانا از انديشه‌هاي امام فاصله گرفته‌ايم. امروز رهبر معظم انقلاب بيشترين تاكيد را بر اين موضوع دارند كه ما بايد انديشه‌هاي امام را به جامعه به‌خصوص نسل جوان بشناسانيم. اين انديشه‌ها هميشه بايد در مدارس و دانشگاه‌ها به صورت كتاب‌هاي درسي تنظيم و تدريس شود.

وي يادآور شد: حتي براي خانم‌هاي خانه‌دار بايد انديشه‌هاي امام تنظيم و تدوين شود تا چرخ‌هاي كانون خانواده بهتر به گردش درآيد. امام(ره) در همه‌ زمينه‌ها رهنمود دارد. از مسوولان بالاي كشور و حتي كساني كه هيچ مسووليتي ندارند و آزاد زندگي مي‌كنند براي همه اقشار رهنمودهاي امام(ره) جامع است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن