تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816451097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس بنياد تاريخ‌پژوهشي ايران معاصر: بزرگترين آرزوي دشمنان، دور كردن ملت از راه امام(ره) است مسوولان براي شناخت هرچه بيشتر شخصيت امام (ره) تلاش كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس بنياد تاريخ‌پژوهشي ايران معاصر: بزرگترين آرزوي دشمنان، دور كردن ملت از راه امام(ره) است مسوولان براي شناخت هرچه بيشتر شخصيت امام (ره) تلاش كنند
خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمانشاه
سرويس: تاريخ

رييس بنياد تاريخ‌پژوهشي ايران معاصر گفت: در شرايطي كه آمريكا و ديگر سردمداران استكبار جهاني در هراس جهانگير شدن تز انقلاب ايران و الگو شدن ما براي ديگر كشورهاي جهان هستند، نبايد با درگير كردن خود در مسايل جزيي از اهداف بلند مدنظر امام راحل عقب بمانيم.

به گزارش خبرنگار ايسنا- منطقه كرمانشاه، حجت‌الاسلام سيد حميد روحاني كه در چهارمين همايش مناديان عدالت با عنوان «امام خميني (ره) يگانه منادي عدالت در قرن» سخن مي‌گفت، با گراميداشت ياد شهداي انقلاب، جنگ تحميلي و امام شهدا و قدرداني از برپاكنندگان اين همايش به تبيين فلسفه قيام امام خميني (ره) و نقش امام در رهبري آن پرداخت.

وي با اشاره به طمع تاريخي جهانخواران اروپايي براي دستيابي به منافع ملي ديگر كشورها علي‌الخصوص كشورهاي غني خاورميانه اظهار داشت: اين طمع ورزي اروپاييان عاملي براي شكل‌گيري جنگ‌هاي صليبي با مسلمانان شد كه بيش از 400 سال با جنگ و خونريزي ادامه يافت، اما در اين مدت مسيحيان علي‌رغم توطئه و جنايت‌هاي مختلف نتوانستند بر مسلمانان غلبه و برخواسته‌هاي نفساني و شيطاني خود دست يابند.

وي، عدم كاميابي مسيحيان در اين جنگ‌ها را عاملي براي كنجكاوي آنها براي يافتن رمز استقامت و مقاومت امت اسلامي دانست و گفت: بعد از آن بود كه آنها سلاح را كنار گذاشته و قلم را در دست گرفتند.

روحاني از پايبندي به مباني اسلام و وحدت كلمه و حفظ اتحاد و انسجام در زير پرچم توحيد به عنوان دو عامل اصلي مقاومت بي‌نظير مسلمانان در طول تاريخ ياد و تصريح كرد: بعد از جنگ‌هاي صليبي بود كه غربيان درجهت سست كردن اين دو عامل فعاليت فرهنگي خود را آغاز و از انجام هر توطئه و ترفندي در اين مسير اجتناب نورزيدند.

وي دين‌زدايي و القاي اين تفكر كه رمز موفقيت دولت‌ها در كنار گذاشتن دين از سياست است را از برنامه‌هاي استكبار در اين مسير دانست و با اشاره به بكارگيري همه نيروهاي دشمن در اين زمينه اظهار داشت: از ديگر راهكارهاي استكبار دور كردن امت الهي از وحدت اسلامي، مكتب توحيد و دستورات قرآن است كه دامن زدن به تعصبات قومي و نژادي و رايج كردن برخي واژه‌ها در اين مسير از راهكارهاي اين هدف به شمار مي‌آيد.

روحاني خاطر نشان كرد: دشمن در قبل از انقلاب درصدد بود كه به ملت‌ها بباوراند كه براي پيشرفت كشور بايد به يك قدرت خارجي اتكا داشت و بدون حمايت آن نمي‌توان هيچ‌گونه فعاليتي را انجام داد كه متاسفانه مانور بيش از حد در اين زمينه باعث باور كردن اين موضوع توسط بسياري از نخبگان سياسي آن روزها نه تنها ايران بلكه اكثر كشورهاي ديگر شده بود كه مگر مي‌شود با وجود حمايت نيروهاي خارجي در مقابل شاه مقاومت كرد.

اين تاريخ‌نگار، ترويج شيوه تسليم‌طلبي، ترويج تز اسلام منهاي روحانيت و تز جدايي دين از سياست را از اصلي‌ترين برنامه‌هاي استكبار در گرفتن روحيه مقاومت و ايستادگي از ملت ايران ذكر و تصريح كرد: در سال 1340 و قبل از شروع نهضت انقلابي مردم ايران به تمام اين مسايل باور وجود داشت و همه مي‌گفتند كه عليه آمريكا نبايد كار كرد.

وي با اشاره به حمايت تام و كامل آمريكا از شاه و رژيم پهلوي گفت: از بين ديگر نيروهاي خارجي آن روزها بعد از كودتاي 1332 آمريكا، ايران را به حكومتي دست نشانده تبديل كرده بود و تمام منافع خود را در اين كشور در دسترس مي‌ديد و در اين شرايط بود كه امام (ره) نهضتي را آغاز و همه معادلات چند قرن گذشته را برهم زد.

روحاني، تاكيد بر شعار نه شرقي و نه غربي را از مسايل مورد توجه امام از ابتداي نهضت عنوان كرد و بيان داشت: در حالي كه بسياري از مفسران سردادن اين شعار را تنها محدود به شعار و حرف مي‌دانستند، امام (ره) با همراهي ملت بزرگ ايران تعبير آن را در عمل نشان داد و ملت ايران با اتكا به نيروي ايمان به شرق و غرب «نه» گفتند.

وي با اشاره به تحولات روزهاي آغازين نهضت امام، تقارن آن با آغاز اصلاحات آمريكايي شاه را مورد بررسي قرار داد و گفت: امام (ره) در آغاز نهضت همه تزهاي گذشته را كنار زد و در راستاي آگاه سازي ملت در 16 مهر ماه 1341 به عنوان اولين روز حركت خود در جمع علماي قم عنوان داشت كه اگر مي‌خواهيم ايران و اسلام را از اضمحلال نجات دهيم بايد حكومت پهلوي از بين رود.

وي افزود: در آن ايام عده‌اي عنوان مي‌كردند كه امام با كدام قدرت قادر به انجام اين كار و كنار زدن يك رژيم تا دندان مسلح مورد حمايت غرب است كه امام در پاسخ مي‌فرمود ما قدرتي داريم كه از بمب قوي‌تر است و آن قدرت همين ملت هستند.

رييس سابق مركز اسناد انقلاب اسلامي، مقابله با رفرم آمريكايي و جريان كاپيتولاسيون را از اولين اقدامات امام در مبارزه عليه رژيم طاغوت و استكبار عنوان كرد و ادامه داد: حركت امام (ره) در جريان مبارزه كه منجر به پيروزي انقلاب در بهمن 57 شد داراي ويژگي‌هايي منحصر به فردي بود.

روحاني، به كار بستن اسلام در همه ابعاد و رستن از خود و همه چيز را در خدا ديدن را دو ويژگي مهم امام در جريان مبارزه دانست و تصريح كرد: بنيانگذار انقلاب اسلامي درحالي توانست همه معادلات جهاني را برهم زده و اسلام ناب محمدي را در جامعه حاكم كند كه عده‌اي با نگاه تك بعدي به اسلام تز جدايي دين از سياست را زمزمه مي‌كردند و با جدا كردن مسايل معنوي و سياسي اسلام سعي در القاي تفكراتي داشتند كه در اين بين امام، اسلام را در همه ابعاد عبادي و سياسي به كار بست.

وي افزود: امام راحل در مسير انقلاب از خود رسته بود و براي دفاع از اسلام از خيلي مسايل مي‌گذشت و عكس‌العمل و واكنشي نشان نمي‌داد و اين كار تنها به خاطر اسلام بود.

اين مورخ عنوان كرد: حركت و مسير امام (ره) براي خدا بود و ملتي هم كه پيرو امام حركت كردند از ويژگي خدايي بودن برخوردار شدند و با اتكا به همين عامل توانستيم در مقابل شرق و غرب ايستاده و معادلات را برهم زنند.

رييس بنياد تاريخ پژوهشي ايران معاصر با اشاره به حركت حزب‌الله لبنان در جنگ برابر رژيم صهيونيستي گفت: بسياري از جوانان جهان امروز با الگو گرفتن از امام و انقلاب اسلامي با كفر به مقابله برمي‌خيزند و شاهديم كه با اتكا به سلاح ايمان بزرگترين مدعيان استكبار را زمين‌گير مي‌كنند.

وي با تاكيد بر لزوم توجه دقيق به انديشه و راه امام (ره)‌ بزرگترين آرزوي دشمنان نظام اسلامي را دور كردن ملت از راه امام (ره) دانست و خاطر نشان كرد: امروز حفظ اتحاد و يكپارچگي كه هميشه مورد تاكيد امام بود، بايد در سرلوحه كار همه ما باشد.

رييس بنياد تاريخ پژوهشي ايران معاصر با انتقاد شديد از برخي دسته‌بندي‌هاي سياسي و تعصبات موجود در اين زمينه افزود: بسياري از مشكلات و بدبختي كشور ناشي از دامن زدن به مسايل جناحي و باندبازي‌هاي سياسي است كه ما را متحمل خسارات زيادي كرده و باعث وارد آمدن ضربه به مردم و انقلاب شده است و ادامه اين روند به طور حتم مطلوب نخواهد بود.

وي گفت: در شرايطي كه آمريكا و ديگر سردمداران استكبار جهاني در هراس جهانگيرشدن تز انقلاب ايران و الگو شدن ما براي ديگر كشورهاي جهان هستند، نبايد ما با درگير كردن خود در مسايل جزيي از اهداف بلند مدنظر امام راحل عقب بمانيم.

رييس بنياد تاريخ پژوهشي ايران معاصر، پيروي از ولايت فقيه را بزرگترين رمز موفقيت ملت ايران دانست و افزود: امام راحل در اين مسير حركت كرد و يكي از دلايلي كه امام قبل از آيت‌الله بروجردي قيام خود را آغاز نكرد، پيروي از ولي‌فقيه بود زيرا نمي‌خواستند خلاف نظر ايشان راي و نظري انجام دهند.

روحاني عنوان داشت: تا زماني كه ما پيرو ولي فقيه بوده و استقلال خود را حفظ كنيم؛ هيچ آسيبي ما را تهديد نخواهد كرد و روزي كه دشمن ما را از ولايت و رهبري جدا كند آن روز، روز بر هم زدن وحدت و مصيبت ما خواهد بود.

وي هوشياري نسل جوان در اين زمينه را ضروري دانست و بر لزوم تلاش مسوولان بر شناخت هرچه بيشتر شخصيت امام و رمز موفقيت ايشان در انقلاب تاكيد كرد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن