تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815472599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهروندان خاش: دفع غيراصولي زباله، سلامت مردم را تهديد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شهروندان خاش: دفع غيراصولي زباله، سلامت مردم را تهديد مي‌كند
داخلي. اجتماعي. بهداشت.

شماري از شهروندان خاش گفتند: دفع غيراصولي و غيربهداشتي زباله‌هاي اين شهر سلامت اهالي منطقه را به مخاطره انداخته است.

به گزارش ايرنا، شهروندان خاشي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كردند: با وجودي كه زباله‌ها از مقابل منازل به موقع جمع‌آوري مي‌شود اما محل مناسبي براي دفع اصولي آنها در نظر گرفته نشده است.

"محمد ميربلوچ‌زهي" از شهروندان خاش دراين‌باره گفت: تفكيك، سوزاندن و دفع اصولي زباله‌ها در نقطه‌اي مناسب براي سلامت مردم و حتي موجودات زنده و گياهان منطقه موثر است.

وي تاكيد كرد: در حالي كه هنوز فصل تابستان شروع نشده اما گرماي هواي منطقه شدت گرفته است و به همين دليل دفع بهداشتي زباله‌ها از مسايل ضروري به شمار مي‌آيد.

"ميرزا خاشي" شهروند ديگري نيز گفت: مكان كنوني دفن زباله‌هاي خاش مناسب نيست زيرا نه تنها در فصل بهار به عنوان يك محل تفريحي به شمار مي‌رود بلكه به دليل سرسبزي به كانون چراي دام‌هاي مردم منطقه و عشاير كوچنده تبديل شده است.

يك شهروند ديگر خاش نيز گفت: نگهداي زباله‌ها و در برخي مواقع سوزندان غيربهداشتي آنها در محل كنوني، سلامت ساكنان اطراف از جمله قاسم آباد، بيت آباد و دشت‌هاي مجاور را تهديد مي‌كند.

"محمد جمالزهي" بيان كرد: هم اينك به دليل دفع نامناسب زباله‌هاي شهر خاش بسياري از دام‌هاي روستاييان و عشاير منطقه از اين زباله‌ها استفاده مي كنند.

وي افزود: علاوه بر اين، برخي افراد دوره گرد كه در ميان آنان كودكان نيز وجود دارند براي تهيه نان خشك و ديگر وسايل از ميان زباله‌ها، به مكان نگهداري آنها دسترسي دارند و همين مساله سبب انتقال بيماريهاي خطرناك مي‌شود.

شهردار خاش در اين خصوص گفت: روزانه حدود يكصد تن زباله از سطح اين شهر جمع آوري مي‌شود.

"اسماعيل حسين زهي" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: نبود سامانه جمع‌آوري مكانيزه زباله از مهمترين مشكلات شهرداري در جمع آوري، دفن اصولي و نيز نابود كردن زباله‌ها است.

وي توليد زباله در خاش را بيشتر از حد استاندارد سرانه اعلام كرد و گفت:
محلي كه براي ريختن زباله‌هاي شهر خاش در نظر گرفته شده براساس مصوبه كميسيون بهداشت و درمان شهرستان و تصميم‌هاي مسوولان بوده است.

شهردار خاش گفت: با توجه به وظيفه‌اي كه در قانون برعهده شهرداري گذاشته شده است تلاش داريم معضل دفع نامناسب زباله در خاش را برطرف كنيم.

او اضافه كرد: تاكنون محل جديدي براي دفن اصولي زباله در خاش در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ايرنا، محل كنوني دفع زباله خاش در پنج كيلومتري جنوب اين شهر در منطقه‌اي موسوم به شورك واقع در جاده خاش - سراوان قرار دارد.

شهر خاش با حدود ‪ ۷۰‬هزار نفر در ‪ ۱۷۸‬كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان واقع شده است. ك/‪۴‬
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن