تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798354165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باكتري ها علفخوار يا گوشتخوار بودن جانوران را تعيين مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: باكتري ها علفخوار يا گوشتخوار بودن جانوران را تعيين مي كنند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مطالعات محققان نشان مي دهد باكتري هايي كه به گاو و گوسفند كمك مي كنند كه علف بخورند و يا گوريل ها از برگ تغذيه كنند ، راز افزايش جمعيت پستانداران روي كره زمين هستند.


به گزارش رويترز از واشنگتن دو گروه مجزا در پي تحقيقات خود در مورد باكتري هايي كه در درون و بيرون بدن انسانها و حيوانات زندگي مي كنند اعلام كردند كه اين باكتري ها به گونه شگفت آوري با بدن ميزبان خود سازگار شده اند و اين سازگاري به حدي است كه زمينه را براي ايجاد گونه هاي جانوري مختلف فراهم كرده است.
دكتر جولي سگري از موسسه ملي تحقيقات ژنوم انساني گفت " ما به همراه باكتري هايمان سير تكامل را طي كرده ايم."
هر دو گروه محقق، بجاي كار دشوار رشد دادن باكتري ها در ظرف هاي آزمايشگاه، دي ان آي آنها را مورد مطالعه قرار دادند.
يكي از اين دو گروه پژوهشگر امريكايي اعلام كرد نه تنها ميكروبها به همراه ما انسانها سير تكامل را طي كرده اند بلكه شايد حيوانات نيز با استفاده از آنها قادر شده اند تكامل بيشتري پيدا كنند.
گروه سگري در مطالعه ديگري دريافت كه بيش از 130 گونه مختلف باكتري روي پوست انسان زندگي مي كنند كه قبلا از وجود بسياري از آنها اطلاعي در دست نبود.
سگري كه نتيجه تحقيقاتش در مجله تحقيقات ژنوم چاپ شده است، گفت در كمال شگفتي دريافته است كه در هر سانتيمتر مربع بيش از يك ميليون باكتري وجود دارد.
جفري گوردون از دانشگاه واشنگتن در سنت لوييز و همكارانش مدفوع 60گونه مختلف از پستانداران را مطالعه كرده و دريافتند كه در روده جانوران گوشتخوار، گياهخوار و همه چيز خوار مثل انسان، مجموعه خاصي از باكتري ها زندگي مي كنند كه خاص آن گروه حيوانات هستند.
آنها در مقاله اي كه در مجله ساينس منتشر شد گفتند احتمالا اين توانايي كه پستانداران قادر باشند در دستگاه گوارشي خود باكتري هاي همزيست تازه اي را جاي دهند باعث ايجاد گونه هاي بسيار متفاوت در ميان انها شده و راز موفقيت چشمگير پستانداران و بخصوص گياهخواران همين امر بوده است.
حيوانات و به ويژه پستانداران براي كمك به هضم غذا از باكتري ها استفاده مي كنند. گروه محققان به سرپرستي گوردون دريافت كه بيشترين تنوع باكتري در فضولات گياهخواران يافت مي شود كه اين امر با توجه به لزوم وجود موجودات ريزي كه بتوانند سلولوز سخت موجود در علف ها و ديگر گياهان را بشكنند، يافته چندان عجيبي نيست.
در فضولات گونه هاي مختلف گوشتخوار ، كمترين تنوع باكتري وجود داشت و انسان ، مانند ديگر جانوران همه چيز خوار بين اين دو طيف قرار مي گرفت.
حيواناتي از يك گونه مشترك كه به صورت وحشي يا در باغ وحش زندگي مي كردند باكتري هاي روده اي مشابهي داشتند و در مدفوع يك انسان كاملا گياهخوار همان باكتري هايي يافت مي شود كه در انسانهاي گوشتخوار وجود دارد.
گروهي از محققان موسسه تحقيقات ژنوميك در مريلند امريكا در سال 2006دريافت كه تعداد باكتري هاي موجود در روده انسان بيشتر از شمار سلولهاي بدن ماست و پيشنهاد كرد كه بسياري از اين باكتري ها به عنوان همزيست هاي حقيقي انسانهاي هومو ساپينس طبقه بندي شوند.
تيم سگري از بخش داخلي بازو كه بسيار مستعد ابتلا به اگزما و بيماري داءالصدف يا پزوريازيس است نمونه گرفت و دريافت در بخش بيروني بازو نيز كه به اندازه بخش داخلي مستعد بيماريهاي ياد شده نيست، باكتري هاي مشابهي وجود دارد و به اين نتيجه رسيد كه شمار و تجمع باكتري و قارچ بايد كليد اين مساله باشد.
آموختن نحوه دستكاري و اثر گذاري روي باكتري ها مي تواند كليد يافتن درمان اين بيماريها باشد. به گفته سگري باكتري هايي كه سباكيوس هاي توليد شده توسط غده هاي ريز پوست را تجزيه مي كنند باعث مي شوند كه اين ماده مومي شكل به مرطوب كننده طبيعي تبديل شود و اگر بياموزيم كه اين فرآيند چگونه انجام مي گيرد اين امر مي تواند پايه و اساس ايجاد يك صنعت لوزام آرايشي و زيبايي كاملا جديد شود.
سگري معتقد است هنگام سخن گفتن از باكتري ها واقعا بايد كلمات ديگري بكار برد و آنها را فقط موجوداتي بيماريزا تصور نكرد. به نظر او بايد قدر باكتري ها را به عنوان موجوداتي كه به سلامت ما كمك مي كنند دانست.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1893]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن