تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820090871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادعاي خصوصي بودن دانشگاه آزاد با اخذ يارانه هاي هنگفت از دولت مطرود است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ادعاي خصوصي بودن دانشگاه آزاد با اخذ يارانه هاي هنگفت از دولت مطرود است
عضو شوراي مركزي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان سراسر كشور تاكيد كرد: فضاي جنبش دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي فضاي سكوت و حمايت از مديريت است .


جهانبخش سلمانيان در گفت و گو با خبر نگار سرويس دانشگاه وتشكل برنا،با اشاره به فعاليت هاي تشكل هاي دانشجويي اين دانشگاه گفت: با توجه به فعاليت 26 ساله دانشگاه آزاد اسلامي و گستردگي اين دانشگاه در كشور، آنچه از اين دانشگاه انتظار مي رود اجراي فعاليت فرهنگي، سياسي منظم و خاص است ،اما متاسفانه فضاي امروز فرهنگي ،سياسي دانشگاه يك فضاي بي ضابطه و قانون است .

وي افزود: شهريه دهي دانشجويان و حاكميت يك جانبه گراي سياسي مديريت دانشگاه ، موجب شده تا يك گسل و شكاف عميق بين فعاليت هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي و دانشجويان دانشگاه هاي دولتي ايجاد شود.

عضو شوراي مركزي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان سراسر كشور تاكيد كرد: فضاي جنبش دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي فضاي سكوت و حمايت از مديريت است .

وي علت اين امررا عدم ارتباط مديران دانشگاه آزاد اسلامي با بدنه دانشجويي عنوان كرد و افزود: در حال حاضر چالش تشكل هاي دانشگاه آزاد سكوت و حمايت است .

رئيس كميسيون فرهنگي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان سراسر كشور درباره مواجهه تشكل هاي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي با محدوديت گفت: وقتي دانشجو به علت انتقاد از رياست دانشگاه اخراج مي شود و يا اينكه رياست دانشگاه به جاي پاسخگويي به انتقادات مطرح شده ،آنان را سركوب مي كند،آيا مي توان گفت كه محدوديت براي فعاليت دانشجويي وجود ندارد؟

وي با بيان اين مطلب كه مديريت دانشگاه آزاد اسلامي بايد اصلاح شود خاطر نشان كرد:دكتر جاسبي به جاي پرداختن به شوراي اطلاع رساني و خنثي كردن توطئه ها در خصوص اين دانشگاه بهتر است خود، پاسخگو باشد و در مناظره ها و تريبون هايي كه روزهاي اخير در دانشگاه ها راه اندازي شده شركت كند.

عضو شوراي مركزي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان سراسر كشور،درباره نقش تشكل هاي دانشجويي دررابطه با دانشگاه آزاد اسلامي گفت: مطالبه گري وظيفه اي است كه رهبري و دين بر عهده دانشجو قرار داده و دانشجوي آرمانخواه درهرشرايط به وظيفه خود عمل مي كند و تحت فشار قرار دادن دانشجو مطالبه گر معاني ديگر دارد.

سلمانيان خاطر نشان كرد :مهمترين تعجب من زماني بود كه در مجلس اصولگرا، 180 نماينده براي تخريب مسجد الاقصي اعتراض كردند ولي در حمايت از دانشگاه آزاد 220 نماينده اعلام آمادگي كردند.

وي درباره اين مطلب كه دانشگاه آزاد با ادعاي خصوصي بودن سعي درشانه خالي كردن از تحقيق و تفحص مجلس دارد گفت: ادعاي خصوصي بودن دانشگاه آزاد اسلامي با توجه به كمك هاي مردمي ، ادعايي گزاف و بيهوده است .

دبير كميسيون فرهنگي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان سراسر كشور افزود: كمك 120 ميليارد توماني دولت به دانشگاه هاي آزاد و سراسري،اختصاص زمين و كمك هاي مردمي و معافيت ازبسياري از عوارض،همه دال بر اين است كه دانشگاه آزاد اسلامي خصوصي نيست .

وي با بيان اين مطلب كه ادعاي خصوصي بودن با وجود يارانه ها و سهميه هاي هنگفت قابل جمع نيست خاطر نشان كرد : دانشگاه آزاد اسلامي ارگاني است كه ذات آن خصوصي نيست ولي رنگ و لعاب خصوصي به خود داده است .

سلمانيان در پايان افزود:امروز دانشگاه آزاد اسلامي از اهداف اوليه خود كه متاثر از حوزه علميه و به دور از مدرك گرايي شكل گرفته بود؛فاصله گرفته است .
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 554]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن