تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812742132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد كازرون دومين همايش بين المللي باستان شناسان جنوب آسيا در شيراز برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: از سوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد كازرون دومين همايش بين المللي باستان شناسان جنوب آسيا در شيراز برگزار شد
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: دومين همايش بين المللي باستان شناسان جنوب آسيا (SOSAA) از سوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد كازرون با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و با حضور انديشمندان و استادان داخلي و خارجي در شيراز آغاز به كار كرد.
به گزارش روز دوشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز " دكتر غلامحسين شفيعي رئيس واحد كازرون و رئيس همايش، در سخناني، برگزاري اين گونه همايش ها را موجب آشنايي فرهيختگان و انديشمندان ايراني و خارجي با يكديگر دانست و بر تداوم بخشي مطالعات، پژوهش ها و هم انديشي دانشمندان جوان، تاكيد كرد.
وي با اشاره به اينكه در عصر ارتباطات، نياز بيشتري به برگزاري اين گونه همايش ها براي معرفي كشور ايران و استان فارس، احساس مي شود، افزود: اميدوارم برگزاري دومين همايش بين المللي باستان شناسان جنوب آسيا، توسعه چشمگيري در شناخت تاريخ، تمدن و توسعه فرهنگ توريسم و گردشگري در سطح كشور فراهم آورد.
شفيعي، حضور همه انديشمندان، دانشجويان و استادان داخلي و خارجي را به استان تمدن پرور فارس و پلكان شرق جهان، گرامي داشت و افزود: واحد كازرون داراي هشت هزار دانشجو در 23 رشته گرايش است.
همچنين دكتر علي رفيعي معاون پژوهشي واحد كازرون با اشاره به پيگيري هاي صورت گرفته به منظور برگزاري دومين همايش (SOSAA) در ايران، گفت: همايش مذكور با همكاري واحدهاي ماهشهر، شبستر، استهبان، مرودشت، آباده، بوشهر، جهرم، سروستان، سنندج، شيراز، نورآباد ممسني، ياسوج، ايلام، فسا، فيروزكوه، لامرد و اراك برگزار شد و هدف از برگزاري آن، ايجاد ارتباط بين مراكز علمي و موسسات دانشگاهي با خارج كشور و ارتقاي سطح علمي شركت كنندگان است.
دكتر سيد مهدي موسوي كوهبر، معاون پژوهشكده سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور نيز در سخناني، برگزاري اين همايش را فرصت مناسبي براي تبادل نظر و افزايش اطلاعات دانست و گفت: با توجه به غناي باستاني شيراز و به دليل عدم آگاهي، در مورد بحث ميراث فرهنگي، ساخت و سازها با هماهنگي بافت هاي تاريخي صورت نمي گيرد و باستان شناسان جوان ايراني، بايد دانش و معرفت شان را نسبت به ميراث فرهنگي در جامعه ارتقا دهند.
وي افزود: هنوز رسالت و ماموريت ما تكميل نشده و بايد راه و شيوه هايي كه آگاهي جامعه را افزايش دهند در دستور كار قرار دهيم.
دكتر موسوي با اشاره به اينكه نقشه باستان شناسي كشور در 15 استان در حال تهيه است، اظهار اميدواري كرد تا چند سال آينده و با تعامل استان ها و تامين امكانات، اين نقشه ها كامل شود.
دكتر سهيلا درويشي دبير علمي دومين همايش بين المللي باستان شناسان جنوب آسيا در سخناني، هدف از برگزاري اين همايش را ايجاد فرصت مناسبي براي آشنايي باستان شناسان ايراني با ساير كشورها و استفاده از تجربيات آنان دانست و افزود: محورهاي اين همايش، دستاوردهاي حاصل از مطالعات باستان شناسان ايران و منطقه جنوب آسيا از عصر سنگ تا عصر حاضر، انسان شناسي، قوم شناسي و قوم باستان شناسي ايران و منطقه جنوب آسيا، معماري و تاريخ هنر در ايران و منطقه جنوب آسيا، ساير علوم وابسته به باستان شناسي در سراسر جهان، روش شناسي در باستان شناسي نظري سراسر جهان و روش شناسي در كاوش هاي ميداني سراسر جهان است.
وي ادامه داد: در اين رابطه، گروه هاي علمي نيز تشكيل شده كه پانل هاي مربوطه برگزار مي شود.
دكتر محمد رحيم صراف رئيس كميته علمي همايش با بيان اين كه 183 خلاصه مقاله از ايران و سراسر جهان به دبيرخانه همايش رسيده كه 93 مورد آن مربوط به استادان ايراني است، گفت: از اين ميان 41 مقاله از اساتيد ايراني و بيش از 50 مقاله از اساتيد خارجي براي ارائه سخنراني و 75 مقاله براي چاپ در كتاب مجموعه مقالات دومين همايش باستان شناسان جنوب آسيا انتخاب شد.
صراف خاطرنشان كرد: اساتيدي از دانشگاه هاي تهران، تربيت مدرس، دانشگاه آزاد اسلامي و سازمان ميراث فرهنگي، كار داوري مقالات را بر عهده داشتند.
در ادامه اين همايش، پروفسور شنيده و پروفسور وانا هيات رئيسه انجمن باستان شناسان جنوب آسيا، سخناني را در رابطه با اهميت برگزاري همايش هاي باستان شناسي و تعامل روابط فرهنگي ايران با كشورهاي جنوب آسيا به خصوص هندوستان ارائه و به سابقه غني و قديمي باستان شناسي ايران اشاره كردند./د/207/120
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 376]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن