تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821238188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستاوردهاي سفر استاني اول رئيس جمهور (1) گامهاي استوار دولت براي پيشرفت چهار محال و بختياري


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دستاوردهاي سفر استاني اول رئيس جمهور (1) گامهاي استوار دولت براي پيشرفت چهار محال و بختياري
خبرگزاري فارس: دستاورد سفر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي و هيئت دولت در دور اول سفر استاني به چهار محال و بختياري در فرودين 85، 100 مصوبه و 77 توافقنامه براي توسعه و پيشرفت اين استان بود.


به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به چهار محال و بختياري، جمعي از خبرنگاران رسانه‌‌هاي مختلف كشور جهت پيگيري مصوبات سفر اول رئيس جمهور به استان چهار محال و بختياري به اين استان سفر كردند. اين هيئت رسانه‌اي كه توسط علي اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور، مهدي كلهر مشاور رسانه‌اي رئيس جمهور و مسئولين محلي همراهي مي شد، متشكل از 24خبرنگار، گزارشگر، مستندساز، عكاس و تصويربردار بود كه با سفر به اين استان، از پروژه‌هاي مصوب سفر هيئت دولت از جمله پروژه هاي عمراني و طرح‌هاي فرهنگي درحال اجرا و يا اجرا شده مصوبات بازديد كردند.
پيش از اين كاروان رسانه‌اي به 11استان كشور به ‌منظور پيگيري اجرايي شدن مصوبات هيات دولت اعزام شده بودند. نخستين گروه خبرنگاران 22 مردادماه سال گذشته عازم سيستان و بلوچستان شدند. زنجان مقصد بعدي بود.ايلام، قزوين، خراسان‌جنوبي، همدان، بوشهر، قم، هرمزگان، خراسان‌رضوي و آذربايجان شرقي در گام‌هاي بعدي قرار داشتند و چهارمحال و بختياري سيزدهمين مقصد خبرنگاران بود كه 21 ارديبهشت سال‌جاري اين سفر انجام شد.

*تونل شهركرد به اصفهان

خبرنگاران در اولين روز سفر خود به استان چهار محال و بختياري از طرح تونل شهركرد به اصفهان ديدار كردند.
‌مطالعات اوليه اين پروژه از سال ‌83 آغاز شده و ساخت اين تونل از طريق گردنه رخ انجام مي‌شود. طول كلي طرح ‌18 كيلومتر است كه از پليس راه شهركرد تا روستاي كليشاد در اصفهان به صورت چهار خطه و با ساخت تونل در حال انجام است.
محور اين طرح داراي تونلي به طول ‌1300 متر و دو قطعه راهسازي هر كدام به طول ‌8 كيلومتر است.
اين طرح از محل اعتبارات استاني در سال ‌83 شروع و با سفر هيات دولت در سال ‌84 حدود ‌700‌ميليارد تومان اعتبار از محل سفر رياست‌ جمهوري به اين طرح اختصاص يافت.
برآورد كلي اين طرح ‌15‌ميليارد تومان بوده و تاكنون ‌7/5‌ ميليارد تومان به اين طرح اختصاص يافته است، مسئولان ابراز اميدواري كردند با تخصيص اعتبار سال ‌87 اين تونل و جاده تا پايان سال 87 به بهره‌برداري‌ خواهد رسيد.
با راه اندازي اين تونل، گردنه خطرناك و پرحادثه كه تا به حال جان دهها نفر را گرفته است، از مسير تردد مردم حذف مي‌شود و طول راه 15 دقيقه كوتاهتر مي‌شود.

*كارخانه سيمان شهركرد

‌اين كارخانه در ‌23 كيلومتري جاده شهركرد بروجن قرار داشته و ظرفيت توليد ‌يك ميليون تن سيمان با تيپ ‌1 تا ‌5 دارا مي‌باشد كه براي توليد اين مقدار سيمان حدود 1/6ميليون تن مواد اوليه استفاده مي‌شود كه ‌98 درصد اين مواد در جوار كارخانه موجود است و بقيه آن از داخل استان تهيه مي‌شود.
اين كارخانه براي ‌100 نفر اشتغالزايي داشته و در چهار سال گذشته براي اين طرح ‌110ميليارد تومان هزينه شده است.
اين پروژه در حال حاضر به طور كامل راه‌اندازي شده است.
كارخانه سيمان شهركرد از 20 سال پيش مطرح بوده اما تا سال 84 كار چنداني براي احداث و بهره برداري و راه‌اندازي آن صورت نگرفته بود و تا قبل از سفر هيات دولت به اين استان تنها 18 درصد طرح تكميل شده بود كه 82 درصد آن بعد از اسفندماه 84 تكميل شده است.

*مسكن مهر شهركرد

يكي از طرح هايي كه در دور اول سفر رئيس جمهور به استان چهار محال و بختياري به تصويب رسيد طرح مسكن مهر شهرستان لردگان بود. اين پروژه كه در مساحتي بالغ بر 12/6 هكتار احداث مي شود شامل 600 واحد مسكوني خواهد بود.
با توجه به رفع محروميت از لردگان و احداث زيرساخت هاي مناسب در اين شهرستان ، ‌رشد جمعيت با آمار و ارقام خيره كننده‌اي در حال افزايش است و مسئولان استاني اعلام كردند سال پيش رشد جمعيت اين شهرستان به 18 درصد رسيده است.
در سفر دوم هيات دولت به اين استان 800 واحد ديگر كلنگ زني خواهد شد كه اين طرح 800 واحدي در منطقه منظريه شهركرد در 33هزار هكتار اجرا خواهد شد و ظرفيت واحدهاي مسكوني اين طرح نيز 3 هزار و 200 واحد است كه 2هزار و 300 واحد آن براي ساخت به تعاوني مسكن استان واگذار شده.
براي اجراي طرح مسكن مهر كه تا كنون 60 درصد پيشرفت فيزيكي داشته ،‌ 15 ميليارد ريال اعتبار نياز بوده كه تاكنون 8 ميليارد ريال آن تامين اعتبار شده است.

*مصلاي امام خميني شهركرد

خبرنگاران در ادامه بازديد از دست آورد هاي سفر هيئت دولتن به اين استان از طرح‌هاي عمراني مصوب دور اول سفر استاني هيات دولت به استان چهارمحال وبختياري خبرنگاران از مصلاي بزرگ امام خميني (ره) شهركرد بازديد كردند.
اين مصلا در سال 76 با انديشه و همت آيت‌الله ناصري يزدي نماينده ولي فقيه بنا شده و مساحت زمين مصلا 22 هزار متر و زيربناي آن 34هزار متر است.
ظرفيت تراس‌هاي اين مصلا حدود 13هزار نفر بوده ولي در مجموع اين طرح جوابگوي 150هزار نفر جمعيت است.
تاكنون چهار ميليارد و 700ميليون تومان براي اين طرح هزينه شده و براي اتمام آن تا سال 90، 11ميليارد و 800ميليون تومان ديگر نياز است.
گنبد و سازه آن در دنيا كم نظير بوده و معماري مجموعه مصلي تماماً با الهام از معماري سنتي انجام شده است.
اين مصلي داراي فضاي اقامه نماز، كتابخانه مركزي، مجتمع هاي آموزشي و فرهنگي، مجتمع فرهنگي و توانبخشي ايثار است.

*مجتمع فرهنگي هنري ايثار

خبرنگاران همچنين از مجتمع فرهنگي هنري ايثار كه مخصوص توانبخشي ايثارگران است نيز بازديد كردند.
از اواخر سال 86 با اعتبار 300ميليون تومان كار اين مجتمع آغاز شده و تاكنون 180ميليون تومان از اعتبار آن تخصيص و اخذ شده و جدا از 300ميليون تومان اعتبار آن تاكنون 300ميليون تومان فولاد و آهن در اختيار پيمانكار آن قرار گرفته است.
اين طرح در حال حاضر در حال خاكبرداري است و در آينده جوابگوي هشت هزار جانبار اين شهر را خواهد داشت.
اين پروژه توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران در حال احداث است براي خدمت‌رساني به جانبازان و خانواده شهدا شامل فضاهاي فرهنگي سالن ورزشي و استخر و سونا است.
گزارش از: مرتضي مصباح راد
انتهاي پيام/
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 493]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن