تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813411822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصيفلسفه رقابت با كنترل قيمت مخدوش مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:موج: اختصاصيفلسفه رقابت با كنترل قيمت مخدوش مي شود
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد صنعت و بازرگاني كنترل قيمت و ايجاد شرايط يكسان در خصوص قيمت محصولات بيمه اي براي كليه شركت هاي بيمه اي ، فلسفه رقابت را مخدوش مي سازد.
دكتر نوري فرد كارشناس بيمه اي در گفت و گو با موج در اين خصوص كه تداوم نظارت تعرفه اي و يا تغيير آن با توجه به حضور جديد شركت هاي بيمه اي خصوصي با اجراي اصل 44 امكان پذير است ،گفت: نظارت بردو گونه است نظارت مالي و تعرفه اي كه نظارت رايج در صنعت بيمه كشورمان نظارت تعرفه اي است كه اين شكل نظارت را مي توان مهمترين چالش فراوري صنعت بيمه دانست.
وي گفت : كنترل قيمت و ايجاد شرايط يكسان در خصوص قيمت محصولات بيمه اي براي كليه شركت هاي بيمه اي ، فلسفه رقابت را مخدوش ساخته و در واقع فرآيند بازاريابي در مواجهه با اين موضوع خاصيت اثر گذاري خود را از دست مي دهد.
دكتر نوري فرد تصريح كرد:بي ترديد قيمت به عنوان مهمترين عامل در تقاضاي كالا وخدمات، جايگاه و يژه اي نزد مشتريان دارد و هر گونه برنامه ريزي بدون توجه به آن ناكار آمد خواهد بود. شكي نيست كه نظارت بر رفتارسازماني در دوره هاي زماني معين جزو ملزومات اساسي اين فرآيند كاري است. اما عدم توجه مناسب به ماهيت و چگونگي شرايط بازار يا محصول بيمه اي، مي تواند راه را بر توسعه و گسترش آن ببندو
وي تاكيد كرد : امروزه به جرات مي توان گفت يكي از مهمترين چالش هاي فراوري صنعت بيمه، اتخاذ سياست هاي نظارتي ناهمگن با اهداف و راهبري هاي شركت هاي بيمه است.
اين كارشناس اظهارداشت:در جهان كنوني نظارت تعرفه اي جاي خود را به نظارت مالي داده و سالهاست كه كنترل هاي تعرفه اي جاي خود را به نظارت مالي داده است همچنين كنترل هاي تعرفه اي منسوخ شده و دولت هاي توسعه يافته به جاي اين نوع نظارت درصدد سياست گذاري و هدايت شركت هاي بيمه اي به سوي بهبود مستمر هستند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر نظارت تعرفه اي هيچ مزيتي را به همراه ندارد و مي تواند پيامدهاي زيادي داشته باشد گفت : از بين بردن امكان رقابت سالم بين شركت هاي بيمه اي ، ايجاد رانت هاي مخزب و زيان آور، ايجاد فرآيندهاي طولاني بوروكراتيك اداري براي شركت هاي بيمه ، از بين بردن امكان تدوين شيوه هاي خلاقانه درجهت كاهش قيمت ، بكارگيري شيوه هاي ناسالم در جهت جلب مشتري ، از بين بردن امكان سرمايه گذاري در جهت سودآوري مناسب به منظور كاهش قيمت محصول همچنين ناديده گرفتن مديريت سرمايه گذاري و به تبع آن از بين رفتن بسترهاي مناسب سرمايه گذاري از جمله پيامدهاي ايجاد شده است .
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن