تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815407803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

31 حمام قديمي در استان گيلان به ثبت مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: 31 حمام قديمي در استان گيلان به ثبت مي رسد
رشت - خبر گزاري مهر: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي گيلان از ثبت 31 حمام تاريخي و قديمي در اين استان در آينده نزديك خبر داد.

محمد حسين مهدي پور در گفتگو با خبرنگار مهر در رشت، اظهار داشت: از اين تعداد 11مورد به ثبت ميراث فرهنگي رسيده و بقيه در حال مستند سازي براي ثبت هستند.

وي با بيان اينكه مجموعه بناهاي تاريخي كه از قديم مانده و حفظ شده اند، حمام ها هستند، بيان داشت: اعتبارات حوزه احيا و مرمت اين سازمان محدود است و حمامهايي كه تقريبا از لحاظ قدمت به نوعي مخروبه و بسيارآسيب ديده باشند، حمايت مي شوند.

مهدي پور همچنين از مرمت دو حمام قديمي ديلمان و مريان تالش در استان خبر داد و افزود: حمام تاريخي ديلمان براي كاربري جديد احيا و مرمت شده و بخش خصوصي از آن استفاده خواهد كرد.

وي با بيان اينكه مرمت بناهاي تاريخي استان توجه ويژه اي نياز دارند، عنوان كرد: اگر جاذبه هاي فرهنگي و طبيعي فراواني در گيلان وجود دارد به همان اندازه يا بيشتر در مقايسه با استانهاي همجوار از سطح بالاتري در حوزه ميراث فرهنگي و تاريخي برخوردار هستيم.

مهدي پور ادامه داد: به رغم اينكه اعتبارات مرمت بناهاي تاريخي استان بسيار ناچيز و محدود است اما در مقايسه با گذشته توجه بيشتري به اين بناها شده است.

وي يادآور شد: سال گذشته نسبت به سال 85 حدود 5/2 برابر مجموع اعتبارات حوزه مرمت و احياء اين سازمان افزايش يافته است.

مهدي پور با اشاره به اينكه براي مرمت بناهاي تاريخي اقدام دوگانه لازم است، خاطرنشان كرد: علاوه بر در اختيار قرار دادن خدمات رايگان در صورت وجود اعتبار بر اساس برخورداري بالاتر و رتبه بندي خاص نه بصورت گسترده، به طور قطع از محل اعتبارات دولتي اقدام خواهد شد.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 902]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن