تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813380585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتشار ات سوره مهر دو كتاب منتشر كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: انتشار ات سوره مهر دو كتاب منتشر كرد
كتاب هاي «مهمان فشنگ هاي جنگي» خاطرات اسير آزاد شده ايراني، مجيد بنشاخته (سجاديان) و «گردان گم شده» خاطرات سرگرد عراقي عز الدين مانع از سوي دفتر ادبيات و هنر مقاومت و انتشارات سوره مهر منتشر شد.


به گزارش سرويس فرهنگي برنا، «مهمان فشنگ هاي جنگي» به همت سيد قاسم ياحسني، در دو بخش مصاحبه و تدوين شده است.

بخش نخست كتاب، روايت سال هاي حضور بنشاخته در ايران در 9 فصل است و بخش دوم نيز در 6 فصل به سال هاي اسارت وي مي پردازد.

راوي كتاب، نوجواني اهل روستاي «چاه تلخ جنوبي»، در حوالي بوشهر است. بنشاخته، راوي ساده و صميمي اين كتاب خاطرات خود را از جنگ و اسارت براي سيد قاسم ياحسيني بازگو كرده و رنج ها و اميدهاي يك نوجوان روستايي را در دفاع از آب و خاكش در برابر ديدگان ما مي گذارد.

اين نوجوان، يك نيروي ساده است كه در دشت ها و كوه هاي غرب و جنوب كشور به نگهباني مشغول بوده و هنگام انجام اين وظيفه، پس از 36 ماه خدمت در جبهه و 2 سال سربازي، چهار روز پس از قبول قطع نامه به اسارت نيروهاي عراقي درمي آيد.

روايت «مهمان فشنگ هاي جنگي»، با آزادي بنشاخته در روز بيست و سوم شهريور 1369 پايان مي يابد و در ادامه عكس هايي از اين رزمنده ايراني به چاپ رسيده است.

«مهمان فشنگ هاي جنگي»، در 2 هزار و 200 نسخه، قطع رقعي، 216 صفحه و با قيمت 2 هزار و 200 تومان از سوي دفتر ادبيات و هنر مقاومت و انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

كتاب «گردان گم شده» نيز خاطرات سرگرد عراقي عز الدين مانع كه محمد نبي ابراهيمي آن را ترجمه كرده به همين مناسبت منتشر شده است. اين كتاب از جمله كتاب هاي ادبيات ضد جنگ و سندي گويا از واقعيت هاي جنگ تحميلي است كه به بخش كوچكي از واقعيتي بزرگ به نام "جنگ" مي پردازد.

«گردان گم شده» با اشغال خرمشهر آغاز شده و پس از پردازش اشغال خرمشهر و بيان درگيري بين عراقي ها و ايراني ها با آزاد سازي خرمشهر به پايان مي رسد. اين كتاب در 16 فصل به چاپ رسيده است.

در اشاره كتاب «گردان گم شده» آمده است: «امروز، آثاري كه از افسران و سربازان عراقي در كشورهاي ديگر به خصوص ايران منتشر مي شود، بيانگر اين نكته است كه عراقي ها نيز مانند آلمان ها صاحب "ادبيات ضد جنگ" هستند؛ زيرا هم متجاوز بوده اند و هم مغلوب.»

«گردان گم شده» در 112 صفحه، قطع رقعي، تيراژ 2 هزار و 200 نسخه و با قيمت 1 هزار و 100 تومان از سوي دفتر ادبيات و هنر مقاومت و انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن