تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813303728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماندن يا نماندن، مسأله اين است


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: ماندن يا نماندن، مسأله اين است
اينكه افشين قطبي در پرسپوليس بماند البته تنها خواسته و آرزوي اسطوره پرسپوليس يا ساير قديمي ترهاي سرخ هاي پايتخت نيست بلكه مي شود گفت اين اتفاق خواسته تمام هواداران قهرمان فعلي فوتبال ايران است.
● چرا بماند؟
«خدا كند افشين قطبي در پرسپوليس ماندگار شود.» اين جمله را نه يك هوادار دوآتشه پرسپوليس بلكه علي پروين اسطوره محبوب اين باشگاه بر زبان مي آورد. فردي كه روزهاي تلخ و شيرين متعددي را در اين باشگاه سپري كرده و قطعا نسبت به آينده پرسپوليس ديدگاهي فراتر از يك هوادار معمولي دارد.
اينكه افشين قطبي در پرسپوليس بماند البته تنها خواسته و آرزوي اسطوره پرسپوليس يا ساير قديمي ترهاي سرخ هاي پايتخت نيست بلكه مي شود گفت اين اتفاق خواسته تمام هواداران قهرمان فعلي فوتبال ايران است.
درست از روز بعد از قهرماني پرسپوليس تا به امروز صحبت هاي زيادي درخصوص ادامه همكاري قطبي با پرسپوليس يا قطع آن به گوش رسيده است و به نظر مي رسد طي يكي دو روز آينده تصميم گيري در اين خصوص انجام شود. البته چنانچه تصميم مديران پرسپوليس مبني بر خروج افشين قطبي از كادر فني و قطع همكاري با وي باشد اين اتفاق بازخورد بيشتري نسبت به ادامه حضورش در جمع قرمزها خواهد داشت و بازتاب منفي گسترده اي در بين فوتبالدوستان و هواداران پرسپوليس دارد.
چرا افشين قطبي بايد در پرسپوليس بماند و به چه دلايلي مي توان گفت ادامه حضور وي در راس كادر فني اين تيم به سود پرسپوليس خواهد بود اولين نكته اي كه به ذهن مي رسد اينكه در صورت ادامه همكاري با پرسپوليس درصد موفقيت هاي بعدي او حتي بسيار بيشتر از مقام قهرماني كه كسب كرد خواهد بود. افشين قطبي در اولين تجربه سرمربيگري خود در يك ليگ فرسايشي به مقام قهرماني رسيده و اين عنوان به هيچ وجه قابل چشمپوشي نيست.اين مقام در حالي به دست آمد كه هزار جور مشكل، حاشيه و اختلاف نظر در مسير قهرماني پرسپوليس وجود داشته اما با اين حال هدف اوليه با خواسته قطبي و تلاش قابل تقديرش محقق شده است. اين اتفاق با توجه به اينكه قطبي از مجموعه اي خارج از مجموعه فوتبال كشور وارد اين ليگ شده و اتفاقا به تيمي كه بيشتر از هر تيمي زير ذره بين است آمده، بيشتر و بهتر نمود پيدا مي كند.
پرسپوليس درست از ۹ ماه ديگر بايد در جبهه قاره اي نيز تلاش كند و بدون شك براي باشگاه پرطرفداري مثل پرسپوليس هدفي غير از قهرماني را نمي توان متصور شد. فراتر از بحث تقويت تيم از حيث بازيكن، بهره بردن از يك كادر فني قدرتمند و مجرب عامل بسيار بااهميتي در كسب اين افتخار بزرگ تلقي مي شود. با توجه به شناخت قطبي از پرسپوليس و تجارب بين المللي اش، اين مربي در عرصه رقابت هاي آسيايي نيز مي تواند كمك بزرگي به افتخارآفريني قاره اي سرخ ها باشد بنابر اين او باز هم در اولويت است.
قطبي مربي تيم قهرمان است، درصد عمده اي از قهرماني به دانش فني و درصدي ديگر مديون ميل بيش از حد وي براي نيل به موفقيت است و ديگر اينكه حالا او تيمش را خوب مي شناسد و با شرايط فوتبال ايران تا حدود زيادي آشناست. تنها يكي از اين عوامل مي تواند باعث شود مديران پرسپوليس از افشين قطبي به عنوان شانس نخست سرمربيگري اين تيم در فصل آينده نام ببرند و روي او حساب باز كنند. در اين ميان حمايت هواداران هم شامل حال قطبي مي شود و به غير از محبوبيت بي نظير يك مربي تازه وارد افتخاري كه او براي پرسپوليس به دست آورده قاطبه هواداران پرسپوليس را متقاعد به ادامه حضور قطبي به عنوان نفر اول فني تيمشان مي كند.

● چرا نماند
را افشين قطبي نبايد در پرسپوليس بماند بهتر است بگوييم چرا فكر مي كنيم اگر افشين قطبي از پرسپوليس و در شكلي وسيع تر از فوتبال ايران خداحافظي كند بهتر است
نخست اينكه او در اولين حضور رسمي اش در فوتبال ايران و در مقام سرمربي يكي از پرطرفدارترين تيم هاي باشگاهي كشور موفق به كسب مقام قهرماني شده و حالا سر بر آسمان مي سايد. او قهرمان فعلي فوتبال ايران است و به هيچ وجه نمي توان اشكالي را به عملكرد وي منتسب كرد چرا كه كارنامه كاملا درخشاني دارد و دهان منتقدانش را بسته است. با اين حال بسياري از مربيان برجسته فوتبال حرفه اي با تفكرات ويژه، تصميماتي اتخاد مي كنند كه فقط و فقط از آنها برمي آيد.
هيچ كس يادش نرفته فرانس بكن باوئر سرمربي تيم قهرمان آلمان غربي در جام جهاني ۱۹۹۰ چطور بلافاصله پس از قهرماني تيمش از سمت خود كنار رفت نمونه هاي ديگر از اين دست نيز وجود دارد و چنانچه قطبي نخواهد قهرماني اش و مهمتر از آن محبوبيت كم نظيرش درايران لكه دار شود، مي توان از او هم انتظار داشت با تصميم به ترك فوتبال ايران، هوادارانش را شگفت زده كند. عامل بعدي كه مي توان براي جدايي قطبي از پرسپوليس و فوتبال ايران متصور شد عدم تجانس اخلاق حرفه اي او با فوتبال پر از هياهو و حاشيه اي ايران است.
همه از او به عنوان يك مربي مبادي آداب ياد مي كنند كه با احترام گذاشتن به تيم داوري، مربيان حريف و بازيكنان تيم مقابل همه را شگفت زده كرده است. وقتي هواداران اين خصايص را نزد قطبي مي بينند و كنار اتفاقات حاشيه اي و جنجالي فوتبال وطني قرار مي دهند تنها افسوس مي خورند و يك جمله به زبان مي آورند: «واقعا قطبي براي فوتبال ايران حيف است. اي كاش برود تا اين همه حاشيه و دغل بازي و جنجال را نبيند.» حيف است، حيف مي شود. مي توان اين موضوع را نيز دليل بر ترك فوتبال ايران از سوي قطبي دانست.
البته اين تفكر نه از جانب خود قطبي بلكه به مرور زمان به وي القا خواهد شد اما اينكه تصميم آخر قطبي بر همين مبنا باشد يا خير پاسخ اش را طي روزهاي آينده مي گيريم. آن روز كه قطبي تصميم نهايي اش را بگيرد - چه ماندن باشد چه رفتن - با شخصيت او بيشتر و بهتر آشنا خواهيم شد چرا كه به اين موضوع پي خواهيم برد كه سرمربي قهرمان فوتبال ايران به كداميك از عوامل بازدارنده يا نگه دارنده بيشتر اهميت داده است.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن