تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815386509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهادهاي تازه صهيونيست‌ها به سوريه‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: پيشنهادهاي تازه صهيونيست‌ها به سوريه‌
جام جم آنلاين: چند تن از وزراي اسرائيلي با ادامه پافشاري سوري‌ها بر بازپس‌گيري بلندي‌هاي جولان امروز يكشنبه پيشنهاد كردند اين بلندي‌ها براي ربع قرن از سوريه اجاره يا مثل يك قطعه زمين خريداري شود.
به گزارش خبرگزاري سوريه (سانا)، در حالي كه برخي جناحهاي سياسي اسرائيلي مدعي شده‌اند اسنادي در اختيار دارند كه ثابت مي‌كند 50 هزار هكتار از خاك سوريه در منطقه حوران و بلندي‌هاي جولان متعلق به اسرائيل است. گروهي از وزراي كابينه ايهود اولمرت، پيشنهاد خريد يا اجاره درازمدت جولان را با هدف تسريع مذاكرات صلح با ميانجي‌گري تركيه مطرح كرده‌اند.

بر اساس اسناد مورد ادعاي صهيونيست‌ها در اواخر عصر عثماني و در زمان استعمار انگليس در فلسطين جنبش صهيونيسم اين زمين‌ها را از خانواده‌هاي ثروتمند عربي در سوريه، لبنان و اردن خريداري كرده است.

اين در حالي است كه «مئير شتريت» و «زئيو بويم» ، از وزراي اسرائيلي اخيرا پيشنهاد كردند بلندي‌هاي جولان براي ربع قرن از سوريه اجاره شود و «راوي ايتان» ، يكي ديگر از وزراي اسرائيلي پيشنهاد داده بلندي‌‌هاي جولان مانند قطعه زمين‌هاي ديگر از سوريه خريداري شود.

صهيونيست‌ها قطع روابط با ايران، حزب‌الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) را به عنوان پيش شرط برقراري صلح با سوريه مطرح كرده‌اند كه اين شروط از سوي دمشق‌ رد شد.

روزنامه‌ رسمي تشرين سوريه روز گذشته در واكنش به طرح اين شروط از سوي «زيپي ليوني» ، وزير امور خارجه‌ رژيم‌صهيونيستي تاكيد كرد سوريه به هيچ جه از روابطش با ايران و حزب‌الله و حماس چشم‌پوشي نمي‌كند.

تشرين در مطلب خود كه به نوعي واكنش غير رسمي دمشق به اين شروط بود تاكيد كرد دمشق براي ايجاد صلح هرگز پذيراي شروط از پيش تعيين شده نيست، در روابطش با كشورها و ملت‌هاي منطقه تغييري ايجاد نمي‌كند و حتي به ديگران اجازه دخالت در اين امر را نخواهد داد.

رژيم صهيونيستي طي هفته‌هاي اخير با اتكا به ميانجيگري تركها جنجال رسانه‌اي گسترده‌اي به راه انداخته بود كه سعي داشت تل‌آويو را خواستار برقراري صلح در منطقه جلوه دهد. كارشكني‌هاي صهيونيست‌ها درادامه روند اين مذاكرات غيرمستقيم را به چالش كشاند.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن