تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820827024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير ارشاد:توسعه فرهنگي همپاي توسعه صنعتي در پارس جنوبي صورت گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير ارشاد:توسعه فرهنگي همپاي توسعه صنعتي در پارس جنوبي صورت گيرد
داخلي. اقتصادي. پارس جنوبي. وزير ارشاد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تمام تلاش خود را براي توسعه فرهنگي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس متناسب باتوسعه اقتصادي و صنعتي اين منطقه بكار مي‌گيرد.

محمد حسين صفارهرندي كه براي بازديدازتاسيسات پارس جنوبي به عسلويه سفر كرده بود در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: بدون ترديد منطقه عظيم صنعتي اقتصادي پارس داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي است كه بخش شناخته شده آن فعلا مسايل حوزه اقتصادي است.

وي اظهارداشت:منطقه ويژه‌اقتصادي انرژي پارس منطقه‌وسيعي‌است كه‌هم‌بومي‌هاي منطقه را پوشش داده و هم موجب مهاجرت قشر عظيمي از متخصصين و نيروهاي كار از سراسر كشور و كشورهاي ديگر به اين منطقه شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود:ازسويي اين جابجايي وتحرك، آثار فرهنگي قابل توجهي را برجاي خواهد گذاشت كه بخشي از اين آثار مثبت است و اختلاط و امتزاج فرهنگ‌هاي مختلف مي‌تواند واجد مزيتهاي فراواني باشد.

صفار هرندي گفت: از آنجا كه از سوي ديگر ممكن است در اثر اين گوناگوني فرهنگ ها،فرهنگ بومي منطقه‌بر اثر اين موج عظيم تنوع فرهنگي دچار آسيبهايي شود، اقدامات فرهنگي بايد پا به پاي به گسترش فعاليتهاي اقتصادي و صنعتي به پيش رود.

وي اظهار داشت: سامانه‌هاي فرهنگي پيشين متناسب با جمعيت محدود و شرايط بومي گذشته بوده و متناسب با تحولاتي كه در پارس جنوبي اتفاق افتاده، هم نياز به سامانه‌هاي فرهنگي جديد داريم و هم سامانه‌هاي قبلي را بايد گسترش دهيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: فرهنگ سنتي اين منطقه كه مبتني بر نگاه اعتقادي ديني است بايد با محوريت مسجد گسترش يابد.

صفار هرندي افزود: معتقديم كه‌اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر ظرفيت مناسبي به دليل آشنايي با فرهنگ بومي منطقه عسلويه براي كار فرهنگي اينجا دارد اما كفايت نمي‌كند.

وي گفت: با محوريت اين تشكيلات بايد از وزارتخانه نيز در توسعه فرهنگي به اين استان كمك كنيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از مديريت سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس كه‌درسالهاي اخير توجه بهتري نسبت به توسعه فرهنگي منطقه پارس جنوبي و بكارگيري نيروهاي بومي منطقه داشته است تقدير كرد.

بخش عسلويه‌ازتوابع شهرستان كنگان درجنوب‌استان بوشهر، محل اجراي طرح‌هاي ملي پارس است.ك/‪۳‬
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن