تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820008892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيان واقعيات انقلاب اسلامي، به شناخت و حفظ آن منجر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:موج: بيان واقعيات انقلاب اسلامي، به شناخت و حفظ آن منجر مي‌شود
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ همايش «15 خرداد 1342- زمينه‌ها و بسترها» زمينه‌اي براي بيان واقعيات انقلاب است و باعث شناخت بهتر جوانان نسبت به انقلاب اسلامي و حفظ آن مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از ستاد خبري همايش «15 خرداد 1342- زمينه‌ها و بسترها» محبوبه اسماعيلي كارشناس ارشد «تاريخ ايران بعد از اسلام» با بيان اين مطلب اظهار داشت: متاسفانه در سال‌هاي اخير، بعضي ديدگاه‌هاي منفي نسبت به انقلاب اسلامي رواج پيدا كرده و اين وظيفه مسوولان فرهنگي- اجتماعي كشور است كه با بيان واقعيات انقلاب، جوانان را با اين تحول بزرگ آشنا كنند.
وي درباره مقاله خود در همايش «15 خرداد 1342- زمينه‌ها و بسترها» كه با عنوان «بررسي نقش و جايگاه فرقه بهائيت در حكومت پهلوي دوم» ارايه شده، گفت: چند اتفاق «تصويب لايحه انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي» و «هجوم به طلاب در مدرسه فيضيه قم» و «دستگيري امام خميني»، زمينه‌هاي قيام 15 خرداد سال 1342 را ايجاد كرد.
اسماعيلي درباره رابطه فرقه بهاييت و قيام 15 خرداد گفت: طبق لايحه انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي، مراسم تحليف نمايندگان مجلس با هر كتاب‌هاي آسماني مجاز شمرده شد و فرقه بهاييت كه اينك سرسپرده اسراييل است، به واسطه تصويب اين قانون به رسميت شناخته شد. همچنين بهاييت، يك فرقه استعماري بود كه در دوره قاجار توسط انگليسي‌ها براي ايجاد تفرقه دربين شيعيان ايجاد شد. در نهايت فعاليت اين فرقه اعتراض علما را در پي داشت و اين اعتراضات دست به دست هم داد و قيام 15 خرداد اتفاق افتاد.
اين محقق قيام 15 خرداد را نقطه عطف و بستر مناسب وقوع انقلاب سال 1357 دانست و گفت: انقلاب ايران در آستانه سي امين سال پايه‌گذاري خود قرار دارد و اين موقعيت زماني با توجه به عنوان سال كه نوآوري و شكوفايي نامگذاري شده، وقت مناسبي براي بازگويي آرمان‌هاي انقلاب وجمهوري اسلامي و تشريح ريشه‌ها و دلايل وقوع انقلاب اسلامي براي نسل جوان است.
همايش «15 خرداد 1342- زمينه‌ها و بسترها» به كوشش دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري، از ساعت 9 تا 19 روز يكشنبه 12 خرداد در تالار انديشه حوزه هنري واقع در قاطع خيابان‌هاي حافظ و سميه برگزار مي‌شود.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن