تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816710489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري طنز /گل‌آقا آبروي طنز است / تعهدمان را فداي مسائل سطحي جامعه نمي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري طنز /گل‌آقا آبروي طنز است / تعهدمان را فداي مسائل سطحي جامعه نمي‌كنيم
نشست خبري موسسه گل آقا صبح امروز با حضور گيتي صفرزاده سردبير دوهفته نامه، منوچهر احترامي طنزنويس و عضو شوراي سردبيري و اميرحسين داوودي مدير هنري موسسه گل آقا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتداي اين نشست منوچهر احترامي با اشاره به جدايي ناپذيري طنز از مقولات اجتماعي گفت: طنز از هر مقوله ديگر حتي از مسائل سياسي به روزتر است و به همين خاطر بايد خيلي تلاش كرد تا از مردم عقب نماند؛ برخي مجلات مي آيند كه ابتدا آوانگارد و پيشرو نشان مي دهند اما بيش از يك دهه دوام ندارند و نمي توانند به همان شيوه آوانگارد به كارشان ادامه دهند و بايد هم از نظر شكلي و هم محتوايي همراه با تحولات جامعه توسعه پيدا كنند.

احترامي به تغيير شكل نشريه گل آقا اشاره كرد و افزود: فرم جديد گل آقا، فرمي است كه با امكانات امروز ما هماهنگ است و فرم قديم مجله الان زياد مطلوب نيست. مخصوصاً كه جامعه ما جامعه جواني است و مرتب هم جوان تر مي شود؛ پس بايد با روند تحولات جامعه حركت كرد. اميدواريم همراه با مسائل روز و شيوه و قالب ظاهري محتوا را هم هماهنگ كنيم به طوري كه با جامعه هماهنگ باشد.

وي با تاكيد بر احساس تعهد و مسئوليت در ميان نويسندگان، اعضاي تحريريه و ديگر دست اندركاران نشريه گل آقا نسبت به مسائل مختلف جامعه، اضافه كرد: ما به بار فرهنگي مسائل اهميت داده و اين را به عنوان يك تعهد سرلوحه كار خود قرار مي دهيم و آنها را فداي خوشامدگويي هاي خلق الساعه و مسائل سطحي جامعه نمي كنيم؛ به همين خاطر ممكن است گاهي هم از جانب نويسندگان در يك نوع طنز خاص مورد سوال قرار گيريم اما به اين نكته اعتقاد داريم كه به هر حال يك معياري براي ارائه كارمان داريم و بر همين اساس سعي مي كنيم چيزي را كه براي خودمان نمي پسنديم براي ديگران هم نپسنديم.

اين طنزنويس در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره شاخصه هاي طنز مورد نظر دست اندركاران گل آقا و اينكه آيا قرار است گل آقا ديگر به شيوه سابق به مقولات سياسي نپردازد؟ گفت: طنز خاص بر اساس ويژگي آدمها ساخته مي شود و به هر حال نبايد از يك حدي بالاتر يا پائين تر باشد. ممكن است ما شيوه طنزمان را در استفاده از كلمات و نوع آنها و شوخي هايي كه در جامعه وجود دارد، تعيين كنيم اما نگاه تمسخرآميز و هزل گونه به هيچ مسئله اي نداريم؛ چه مسائل سياسي، چه اقتصادي، چه فرهنگي، چه اجتماعي و چه خانوادگي. همان طور كه مثلاً نوع طنز سينمايي كه 30، 40 سال پيش در مطبوعات بوده، موجه نبوده است.

وي افزود: گل آقا آبروي طنز است و ما هم با يكديگر يك قرار و مداري داريم؛ طنزي كه ما به كار مي بريم بايد در همه زمينه ها، در ميان اشخاص و اتفاقات و جريانات قابل دفاع باشد.

احترامي اضافه كرد: طنز اين گونه نيست كه ابعاد مشخصي داشته باشد و هميشه به يك حالت حركت كند؛ طنز پيشرو است. البته اين امر بستگي به مسائل روز و حساسيتها دارد و ما هم تا اين حد پيش مي رويم كه حدود مسائل از جمله مسائل خانوادگي و سياسي جامعه رعايت شود. ممكن است ما اشتباه هم بكنيم اما بايد پرستيژي را كه به آن قائل هستيم حفظ كنيم.

اميرحسين داوودي مدير هنري موسسه گل آقا هم در اين نشست با اشاره به تغيير قطع نشريه، گفت: ما به اين نتيجه رسيديم كه با دوره زماني ماهنامه نمي توانيم به يك كيفيت خوب برسيم؛ از آن طرف ما تجربه انتشار روزنامه اي را در زمان جشنواره مطبوعات داشته ايم اما تجربه روزنامه طنز در ايران را نداشتيم. ما در شكل جديد از روشهاي ديجيتال و به روزتر استفاده كرده و مي كنيم اما اينكه بخواهيم اين به صورت يك اتفاقي كه در دنيا مي افتد، در بيايد، بستگي به نظر جامعه تصويرساز و كاريكاتوريست دارد كه چقدر به پيشرفت اين عرصه كمك كنند؟

وي درباره هزينه هاي آماده سازي و انتشار شكل روزنامه اي دوهفته نامه گل آقا خاطرنشان كرد: هزينه دوهفته نامه مسلماً از ماهنامه بيشتر است اما هزينه خود دوهفته نامه بستگي به تيراژ و برخورد مردم با آن خواهد داشت.

گيتي صفرزاده سردبير اين دوهفته نامه هم گفت: شكل جديد نشريه بر اساس قطع روزنامه اي تعريف شده و در آن صفحه سينمايي هم خواهيم داشت چرا كه هم ظرفيت كافي براي پرداختن به آن را از نگاه طنز داريم هم مقولات سينمايي در ميان اقشار مختلف جامعه به ويژه جوانان جا افتاده است و جاي پرداختن به آن وجود دارد. سال گذشته نيز ما نخستين جشنواره فيلم كمدي را برگزار كرديم كه تجربه بسيار خوبي بود.

وي همچنين از ادامه روند انتشار كتابهاي موسسه گل آقا، برگزاري دومين دوره جشنواره فيلم كمدي در پائيز امسال و احتمال افزايش تعداد صفحات نشريه در آينده نزديك خبر داد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن