تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803266325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاتك ياهو به ايكان رئيس ياهو، روي بوستاك، در نامه روز پانزدهم ماه مه خود به كارل ايكان، سهام‌دار عمدة اين شركت جزئيات مذاكراتش با مايكروسافت را مي‌نويسد و از اقدامات تيم مديريت خود دفاع مي‌كند.


واضح آرشیو وب فارسی:الف: پاتك ياهو به ايكان رئيس ياهو، روي بوستاك، در نامه روز پانزدهم ماه مه خود به كارل ايكان، سهام‌دار عمدة اين شركت جزئيات مذاكراتش با مايكروسافت را مي‌نويسد و از اقدامات تيم مديريت خود دفاع مي‌كند.
تنها چند ساعت بعد از اينكه كارل ايكان، ميلياردر و سرمايه‌گذار معروف، از شكايت حقوقي خود بر ضد هيئت مديره ياهو و تلاش براي انتصاب يك هيئت مديره جديد با هدف بازگرداندن اين شركت بر سر ميز مذاكره با مايكروسافت خبر داد، ياهو هم حركت متقابل خود را انجام داد و دست به ضد حمله زد.
روي بوستاك، يكي از دو رئيس ياهو، در نامه روز پانزدهم ماه مه خود خطاب به ايكان، اتهام او مبني بر بي‌هدف بودن مذاكرات را رد و اصرار كرده است كه تيم مديريت كنوني ياهو بهترين گزينه براي رهبري اين شركت در حال حاضر است.

نامه بوستاك بيشترين جزئياتي كه تاكنون درباره مذاكرات نافرجام چند ماه ياهو و مايكروسافت منتشر شده است را در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌دهد. پيشنهاد مايكروسافت براي خريد ياهو در روز اول ماه فوريه و به مبلغ 31 دلار براي هر سهم ارائه شده بود.
پاسخ صريح و تند بوستاك نشان‌دهنده اولين تلاش جدي تيم مديريت ياهو براي پاسخ‌گويي به انتقاد‌هايي است كه از طرف سهام‌داران اين شركت در مورد رقابت با گوگل و مايكروسافت وجود دارد.
اما بايد گفت كه نامه مذكور اطلاعات چنداني درباره حركت بعدي تيم مديريتي ياهو به دست نمي‌دهد. تنها سرنخ از جملة بوستاك مبني بر باز بودن در بر روي هر پيشنهادي به دست مي‌آيد: «ما از ابتدا هر پيشنهادي از سوي هر شركتي را در نظر مي‌گرفته‌ايم و هم‌اكنون نيز در نظر مي‌گيريم؛ به شرط اينكه ارزش كامل و مشخصي را براي سهام‌داران‌مان به همراه داشته باشد.»
صفت «مشخص» نشان مي‌دهد مديريت ياهو با پيشنهاد مايكروسافت يك مشكل اساسي داشته است: اينكه ارزش پيشنهاد مايكروسافت ثابت نبود و با سقوط قيمت سهام اين شركت، كاهش پيدا كرد.
بوستاك در نامه‌اش مستقيماً ايكان را هدف حمله قرار داد. ايكان پيش از اين در نامه‌اي خطاب به مديران ياهو عملكرد آنها را غيرمنطقي ناميده بود. آقاي ايكان در نامه خود ده نفر را براي هيئت مديره جديد ياهو پيشنهاد داده بود كه مي‌توان خودش، ستوان كيت مايستنر، مارك كيوبان، و فرانك بيوندي (مديرعامل اسبق واياكام) را از ‌آن ميان نام برد. ايكان اظهار اميدواري كرده بود كه تيم مديريت جديد علاقه بيشتري به بررسي پيشنهاد مايكروسافت داشته باشند.
بوستاك در نامه پاسخ خود تأكيد كرده بوده كه: «در حال حاضر هيچ پيشنهادي از طرف هيچ شركت روي ميز قرار ندارد.» او در ادامه نوشته بود: «ما عقيده داريم درست نيست كه هدايت ياهو را به دستان شما و مديران مورد انتخابتان قرار بدهيم تا اين شركت را به شركتي بفروشيد كه رسماً پيشنهاد خود را پس گرفته و اعلام كرده كه ديگر علاقه‌‌اي به اين ادغام ندارد.»
سوءتفاهم در مورد حقايق
اين نامه جزئيات زيادي را در مورد نحوه پيشرفت مذاكرات سه ماهة ياهو و مايكروسافت مشخص كرد. بوستاك در اين ماه ادعاي مايكروسافت در مورد حسن نيت نداشتن مديريت ياهو در مذاكره را رد كرده است. او نوشته است: «متأسفانه نامه شما نشان‌دهندة سوءتفاهم بزرگي است كه در مورد حقايق پيشنهاد مايكروسافت و دقت تيم ما در بررسي آن داريد.»
بوستاك در اين نامه تأكيد كرده است كه تيم مديريت ياهو بيش از بيست بار براي بررسي پيشنهاد مايكروسافت و گزينه‌هاي ديگر جلسه تشكيل داده است.
در اين نامه همچنين آمده است كه تيم مديريت ياهو مايكروسافت و مشاوران مالي‌ هر دو بارها در مورد مسائل مختلف مذاكره كردند و هفت بار با حضور مستقيم مديران ارشد دو شركت جلسه تشكيل داده‌اند. بوستاك همچنين نوشته است كه در جلسه روز پانزدهم ماه فوريه تيم مديريت ياهو فهرستي از شرايط مورد نظر خود را به مديران مايكروسافت ارائه كرده ولي هيچ جوابي از مايكروسافت داده نشده است.
در انتهاي نامه هم تأكيد شده است كه مايكروسافت پيشنهاد 33 دلاري خود را به صورت كتبي اعلام نكرده و همچنين اطلاعات لازم در مورد نحوه تركيب سهام و پول نقد براي خريد ياهو را نيز تا آخرين لحظه مخفي نگه داشته است. بنا بر نوشته‌هاي بوستاك در نتيجه اين عملكرد مايكروسافت، تعيين ارزش دقيق پيشنهاد اين شركت ممكن نبوده است.
اگرچه نامه بوستاك چنته ياهو را به طور كامل خالي نكرد و نكات زيادي را بي‌جواب گذاشت، اما به هر حال گزينه‌هاي در پيش روي اين شركت در حال حاضر محدود به نظر مي‌رسند.
قرارداد ياهو و گوگل براي قرار دادن تبليغات متني گوگل در كنار نتايج جست‌وجوي ياهو هنوز به سرانجام نرسيده است. در مورد مذاكرات ياهو با AOL و ماي‌اسپيس هم هنوز هيچ نتيجه قطعي‌اي حاصل نشده است.
كارشناسان عقيده دارند كه هيچ‌يك از قرارداد‌ها و ادغام‌هاي ديگر ارزش ياهو را به نزديكي پيشنهاد مايكروسافت نيز نخواهد رساند. در روز پانزدهم ماه مه ارزش سهام ياهو با 61 سنت افزايش به 27.75 دلار رسيد.
مسئلة پشتيباني
علاوه بر موارد بالا به نظر مي‌رسد كه بسياري از سهام‌داران ياهو پشتيباني چنداني از تيم مديريتي اين شركت نمي‌كنند. شركت سرمايه‌گذاري نيويوركي Paulson & Co بيش از پنجاه ميليون از سهام ياهو را در اختيار دارد و رسماً اعلام كرده است كه از موضع ايكان پشتيباني مي‌كند.
حتي سهام‌دار قديمي ياهو، آقاي بيل ميلر، از مؤسسه سرمايه‌گذاري Legg Mason Capital Group، هم تعداد سهام خود را 22 درصد كاهش داده و به 72.2 ميليون سهم رسانده است؛ اگرچه او هنوز هم دومين سهام‌دار بزرگ ياهو محسوب مي‌شود.
بري جنكين، يكي از شركاي عمده مؤسسه حقوقي Blank & Rome مي‌گويد: «به نظر مي‌رسد كه همه در حال ملحق شدن به ايكان هستند. او مي‌تواند دشمن قدرتمندي باشد.»
بقيه سهام‌داران كوچك‌تر هم به پشتيباني از ايكان صداي خود را بلند كرده‌اند. آنها اميدوار هستند كه ايكان بتواند مايكروسافت را با يك قيمت خوب بر سر ميز مذاكره بازگرداند. رايان جيكوب، مدير شركت Jacob Internet Fund، مي‌گويد: «اگر هيئت مديره ياهو بخواهد، احتمال زيادي وجود دارد كه مايكروسافت با يك پيشنهاد بهتر به سر ميز مذاكره برگردد. سهام‌داران ياهو و مايكروسافت به خوبي مي‌دانند كه در كنار هم قرار گرفتن دو شركت به آنها قدرت مناسبي براي مقابله با گوگل خواهد داد.»
عامل ديگري نيز وجود دارد كه بر همه مشكلات ياهو مشكل تازه‌اي اضافه مي‌كند. اين شركت با يك مهاجم ديگر هم مواجه است كه مي‌توان آن را بارها بدتر از مايكروسافت دانست. مايكروسافت، اگرچه مهماني ناخوانده بود، اما دست كم دوست داشت كسب‌وكار اصلي ياهو پابرجا بماند و به سلامت به دست خودش برسد. اين مهاجم كسي نيست جز ايكان.
ولي ايكان به هيچ وجه چنين تمايلي ندارد. بنابراين اگر هيئت مديرة ياهو همچنان به مخالفت با پيشنهاد مايكروسافت بپردازد، ايكان دست به اقداماتي خواهد زد كه در بلند مدت به ضرر ياهو خواهد بود.
يك برنامه جديد لازم است؟
اگر ايكان نتواند مايكروسافت را بر سر ميز مذاكره برگرداند، ممكن است دست به اقدمات ديگري بزند؛ از جمله اينكه سهام رو به رشد و آينده‌دار Alibaba‌ در چين را به فروش برساند يا حتي بر برون‌سپاري تمام جست‌وجوهاي ياهو به يك شركت ديگر مثل گوگل پافشاري كند.
البته ياهو و گوكل پيش از اين هم درباره همكاري‌هاي محدودي مذاكره كرده‌اند ولي قراردادي كه تمام تلاش‌هاي ياهو در زمينه جست‌وجو را پايان ببخشد، فرصت‌هاي رشد زيادي را از آن خواهد گرفت. كارشناسان و سهام‌داران ياهو عقيده دارند كه چنين اقداماتي احتمالاً باعث بازگشت يانگ و همكارانش به سمت مايكروسافت خواهد شد.
به عقيده بسياري از كارشناسان در حال حاضر راهبرد مايكروسافت بدون تغيير مانده است. اين شركت به كاربران ياهو نياز دارد تا بتواند در رقابت با گوگل حرفي براي گفتن داشته باشد. اگرچه سهم ياهو از جست‌وجوهاي اينترنتي بسيار كمتر از گوگل است ولي باز هم در برابر سهم ناچيز مايكروسافت از اين بازار، چشم‌گير مي‌نمايد. سانديپ آگاراول، كارشناس Collins Stewart، مي‌گويد: «مايكروسافت هيچ راه ديگري در برابر خود نمي‌بيند. به خصوص در بازار جست‌وجو اين تنها شانس مايكروسافت است.»
البته ممكن است كه مذاكرات جديد بلافاصله اتفاق نيفتند. جنكين به درستي اشاره مي‌كند كه نفع بالمر در اين است كه براي مدتي سكوت كند و در حاشيه قرار بگيرد تا ايكان هيئت مديره ياهو را نرم كند. به نظر مي‌رسد مديران ياهو به كمي زمان نياز دارند تا ميزان پشتيباني سهام‌‌داران از خودشان را ارزيابي كنند و متوجه شوند كه مي‌توانند منتظر يك پيشنهاد بهتر باقي بمانند يا خير. جنكينز در اين مورد مي‌گويد: «اما فقط يك معجزه ممكن است براي ياهو فرصت بيشتري ايجاد كند. شايد همه چيز در روز سوم ماه ژوئيه مشخص شود كه تمام سهام‌داران ياهو فرصت رأي دادن پيدا خواهند كرد.»
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 366]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن