تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815554518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مركز پژوهشهاي مجلس بررسي كرد:شاخصه‌هاي جامعه مطلوب در انديشه فقهي – سياسي شهيد مدرس


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مركز پژوهشهاي مجلس بررسي كرد:شاخصه‌هاي جامعه مطلوب در انديشه فقهي – سياسي شهيد مدرس
خبرگزاري موج - مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي شاخصه‌هاي جامعه مطلوب در انديشه فقهي – سياسي شهيدمدرس را بررسي كرد.
به گزارش موج به نقل از مركز پژوهشها، معاونت پژوهشي اين مركز ضمن بررسي نقطه نظرات مدرس درباره جامعه مطلوب و چهار محور مهم آن يعني كرامت انساني، آزادي، رفتار سياسي و اجتماعي و قانونمندي تصريح كرد كه در جامعه مطلوب مورد نظر مدرس به كرامت انسان‌ها بها داده مي‌شود و حقوق فردي و اجتماعي افراد و عزت و شرافت آن‌ها محترم و محفوظ شمرده مي‌شود. همچنين آزادي در همه زمينه‌ها با توجه به حدود آن و عدم تعرض به حقوق ديگران وجود دارد و اين امر تقدس و ارزش والايي داشته و استقامت در راه حفظ آن نيز از اهميت فراواني برخوردار است.
در انديشه مدرس به رابطه سياست و ديانت و سياست ملي و اراده ملت توجه وافري مي‌شود ضمن اينكه قانون اساسي و مجلس قانون‌گذاري نيز از اهميت و عظمت بالايي برخوردارند و مشاركت مردمي و آزادي فعاليت احزاب نيز وجود دارد.
مركز پژوهشها مي‌افزايد: طبق نظر مدرس ملت و اراده آن و وحدت ميان دولت و ملت، اهميت فراواني دارد و البته اقتدار دولت وابسته به اقتدار ملت بوده و دولت براي ايجاد امنيت، رفاه و عمران و آبادي با ملاحظه مصالح عمومي و منافع ملي تلاش مي‌كند.
مدرس همچنين معتقد است كه رابطه كشور با ساير كشورها و به خصوص با كشورهاي همسايه و بالاخص با كشورهاي اسلامي بايد حسنه بوده و ضمن تبادل فرهنگي با ساير كشورها، توازن عدمي نسبت به آنها نيز رعايت شود.
از سوي ديگر فلسفه قانون و حكومت قانون با تصويب قوانين اسلامي توسط مجلس قانون‌گذاري، ضمن رعايت مصالح مردم و سهل‌الاجرا بودن قوانين از نظر مدرس مورد توجه وافر است و ايشان بر اين باور است كه بايد به قانون اساسي عمل شود زيرا اين قانون مورد احترام تمامي افراد حقيقي و حقوقي جامعه است.
در بخش پاياني اظهار نظر مركز پژوهشها پيرامون نقطه نظرات فقهي – سياسي شهيد مدرس در ارتباط با امر قضاوت آمده است: از نظر وي قضاوت بايد با علم حقوق اسلامي بومي توسط مجتهدان آشنا با حقوق عمومي صورت پذيرد و ضمنا جرمي كه مصالح عمومي را به خطر اندازد، قابل ابتياع نيست.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن