تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813097222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام احمدي‌نژاد به جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پيام احمدي‌نژاد به جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر


تئاتر- همشهري آنلاين:
رييس‌جمهوري در پيامي به يازدهمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر گفت: جوهر اصلي مقاومت ملت ايران يكتاپرستي، عدالت خواهي و آزادگي است.

وي تاكيد كرد: بي ترديد خاطرات هشت سال دفاع مقدس نه تنها به عنوان سندي از فداكاري و عشق و آزادگي، بلكه به عنوان مظهري از دينداري و وطن پرستي و نشانه‌هايي از رحمت الهي سراسر اين سرزمين را فرا گرفته است.

متن كامل پيام محمود احمدي نژاد به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير اعوانه و انصاره و المستشهدين بين يديه

در دفتر تاريخ هر ملتي صفحاتي يافت مي‌شود كه چون برگهاي زرين در ذهن و دل مردم نقش مي‌بندند و به عنوان گواهي از شكوه افتخار و پايداري در گذر زمان ماندگار مي‌شوند.

بي ترديد خاطرات هشت سال دفاع مقدس نه تنها به عنوان سندي از فداكاري و عشق و آزادگي، بلكه به عنوان مظهري از دينداري و وطن دوستي و نشانه‌هايي از رحمت الهي سراسر اين سرزمين را فراگرفته است. نشانه‌هايي كه ره توشه‌هاي بسياري را براي سراسر جهان به همراه داشته است. بايد اذعان داشت كه جوهر اصلي مقاومت ملت ايران يكتاپرستي، عدالت خواهي و آزادگي بوده است.

دفاع مقدس در كشورمان درس‌هاي فراواني به همراه داشت. از يك طرف ماهيت سلطه جويانه و جابرانه زورمداران جهاني را نشان داد و از جانب ديگر برتري ايمان، مقاومت و اراده ملي را بر همه سلاحها به اثبات رسانيد.

جنگ تحميلي و نابرابر هشت ساله از ايمان ، مقاومت و بسيج ملت ايران اسطوره ساخت. تصويرهاي استقامت و صبوري، مهر و شور ايمان مردان و زنان اين سرزمين هرگز از ياد و خاطره‌ها زدوده نخواهد شد. اين همه موهبت و اعجاب در طي دوران دفاع مقدس حاصل ايمان انسانهاي آزاده‌اي است كه هيچ چيز را بر شرافت و عزت ترجيح ندادند.

شهيدان ما با تأسي بر شاهدان كربلا، عزت را بر ذلت و جانبازي را بر عافيت‌طلبي ترجيح دادند و صدق وعده‌هاي الهي را در نصرت ناصران دين خدا به اثبات رساندند و راه ثابت پيروزي را به همه جهانيان نشان دادند.

مقاومت ملت ايران هنري جاودانه است و در ذات خود مملو از زيبايي است. زيبايي‌هاي دفاع مقدس منبع عظيم و بي پايان الهامات هنري و زيبا شناختي است . هنرمندان عرصه نمايش در ايده پردازي و نوشتن و پردازش متون و اجرا دست بالا را دارند و در حقيقت مي خواهند با استفاده از ظرفيتهاي هنري تئاتر، هنر مقاومت را توصيف كنند. البته وقتي پاي خرمشهر به ميان كشيده مي شود دريايي از الهامات، هنرمندي‌ها و زيبايي‌ها رخ مي‌نمايد. ابتداي آن با مقاومت، تنهايي، عزت، ايمان، عشق و ايثار آغاز مي‌گردد و در نهايت به فتح الفتوح ختم مي‌شود.

تئاتر مقاومت و هنرمندان عرصه نمايش چنانچه اين مظاهر و زيبايي‌ها را شالوده هنر ارزشمند خود قرار دهند، بار سنگين اين تعهد را به زباني زيبا شناسانه به سر منزل مقصود رسانده و نسبت خود را با اين ارزشها معنا بخشيده‌اند.

جنگي كه بر ملت مظلوم و خداخواه ما تحميل شد به رغم تلخي‌هاي بسيار، نسلي جوان، مومن و فداكار را با اعتقاداتي آرماني تربيت نمود كه همچون با رشادت ، پرچم عزت و آزادي را در جهان امروز و ميهن اسلاميمان به اهتزاز در آورده اند.

زبان زنده و گوياي تئاتر با برخورداري از موازين فاخر اين هنر نمايشي از همان اول جنگ و در سنگرهاي دفاع مقدس مفهوم عشق و دلدادگي ديني بوده است و هنرمندان تئاتر در جهت ثبت و ضبط ارزش‌هاي دفاع مقدس كوشش‌هاي ارزشمندي نموده‌اند.

تئاتر جستجو گر، خلاق و حقيقت‌جو همواره به منابع عظيم فرهنگي ملت ما از جمله منابع ديني و سيره و عترت و همچنين حقايق تاريخي تكيه دارد و روح معنوي خود را از اين چشمه‌هاي فياض سيراب مي‌نمايد. به خصوص تئاتر شايستگي و ظرفيت آن را دارد تا از دستاوردهاي انقلاب و شهيدان با زباني فاخر پاسداري كند.

خرمشهر قهرمان همواره براي ملت ايران نماد پايداري، مقاومت و سرافرازي خواهد ماند. خرمشهر قهرمان خاطرات بسياري در سينه خود دارد كه به مدد قلم و لطف ذوق و قريحه هنرمندان و آفرينشگران صحنه‌اي مي تواند آنها را در حافظه تاريخي ملت ما زنده نگهدارد و استمرار بخشد.

اينجانب اين مشاركت فرهنگي را در اين شهر ماندگار به فال نيك گرفته و توقع دارم تا هنرمندان مومن و متعهد تئاتر كشور در اين تجليگاه هنري‌، شكوه شورانگيز دفاع مقدس را با خلق آثار هنري خود جاودانگي بخشند.

از همه بانيان و برگزار كنندگان و شركت كنندگان در اين همايش به ويژه هنرمندان عزيز تشكر و قدرداني مي‌كنم و براي آنان از خداوند متعال موفقيت و سلامتي مسالت دارم.

تاريخ درج: 5 خرداد 1387 ساعت 10:34 تاريخ تاييد: 5 خرداد 1387 ساعت 12:36 تاريخ به روز رساني: 5 خرداد 1387 ساعت 12:36
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن