تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815349517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي علت عدم تمايل انگليسيها به امور خيريه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بررسي علت عدم تمايل انگليسيها به امور خيريه
تهران - فعاليت زنان در تمامي مشاغل و كم رنگ شدن نقش مذهب درميان خانواده‌هاي انگليسي ، به نوشته گاردين، موجب شده است تا مردم اين كشور برغم ثروتمند شدن ، كمتر تمايلي به امور خيريه و كمك به نيازمندان ازخود نشان دهند.

به گزارش گروه صوتي تصويري ايرنا، اين روزنامه درشماره روز يكشنبه خود نوشت: انگليسي‌ها امروز بيش از همه تاريخ اين كشور مرفه و ثروتمند هستند اما به همان اندازه ازامور خيريه فاصله گرفته اند.

گاردين افزود: از سال ‪ ۱۹۹۲‬تاكنون سهم امور خيرخواهانه و نيكوكارانه از توليد ناخالص داخلي انگليس به ميزان يك چهارم كاهش يافته است .

طبق آمارهاي شوراي ملي سازمانهاي خيريه ، در فاصله زماني بين سالهاي ‪۲۰۰۰‬ تا ‪ ۲۰۰۶‬كه اقتصاد انگليس شاهد رشد ‪ ۲۰‬درصدي بود، امور خيريه كه به صورت انفرادي و مستقل انجام گرفته ، ‪ ۸‬درصد رشد داشته است .

ميانگين درآمد خانواده‌هاي كم درآمد انگليسي در ماه ‪ ۱۰‬پوند و در هفته ‪۲‬ ‪ .۵‬پوند است . اما همين رقم براي خانواده‌هاي پردرآمد در هفته ‪ ۵۰۰‬پوند و در سال ‪ ۲۶‬هزار پوند است . افرادي هم هستند كه بالاترين درآمد را با سالانه بيش از ‪ ۴۰‬هزار پوند دارند.

به طور متوسط هر انگليسي روزانه فقط ‪ ۴‬دقيقه وقت خود را صرف كمك به ديگران مي‌كند.

تعداد گروهها و سازمانهاي خيريه ثبت شده در انگليس ‪ ۱۶۷‬هزار عنوان گزارش شده است . در حاليكه اين رقم در صد سال پيش با توجه به جمعيت آن زمان انگليس ‪ ۲۰۰‬هزار مورد بود.

امروز بسياري از اين سازمانهاي خيريه طرف قرارداد دولت شده‌اند و در انجام خدمات عمومي فعاليت دارند.

به نوشته گاردين، هم اكنون وضعيت امور خيريه در انگليس در پايين‌ترين سطح خود قرار دارد و محدود شده است به رسيدگي به امور مربوط به ناتوانان و معلولان جامعه . در بسياري از مناطق فقط افرادي كه معلوليتهاي شديد دارند در منزلشان خدمات اجتماعي دريافت مي‌كنند.

حزب حاكم كارگر ‪ ۱۰‬سال پيش وعده داد كه با اتخاذ سياستهاي مقتضي فقر كودكان را ريشه كن كند اما با تشديد ناهنجاريهاي اجتماعي نظير جدايي والدين ، كاهش زاد و ولد و بالا رفتن هزينه‌هاي زندگي بحران جدي براي اقشار ميانسال جامعه بوجود آمد.

طبق نظرسنجي اخير موسسه يو گاورمنت روشن شد كه ‪ ۸۸‬درصد پرسش‌شوندگان معتقد بودند كه شكاف طبقاتي همچنان به صورتي عميق در جامعه انگليس حكمفرماست . ‪ ۶۳‬درصد مردم هم معتقد بودند كه اين معضل ظرف پنج سال گذشته به مراتب حادتر هم شده است .

براساس اين گزارش ، قوانين دست و پاگير اداري انگليس از موانع بر سر راه اقدامات قانونمند كمك رساني به نيازمندان عنوان شده است .

گزارش مي‌افزايد: از تعداد افرادي كه خواهان پيوستن به كميته‌هاي داوطلبانه خيريه در انگليس هستند به شدت كاسته شده و دليل اين مشكل، كم رنگ شدن مذهب در جامعه و تغيير شكل وضعيت زندگي زنان اين كشور عنوان شده است .

نقش مذهب در جامعه انگليس كم رنگ شده است و بر همين اساس ارتباط عميق ميان مذهب و نيكوكاري در جامعه ترويج نمي‌شود به خصوص اين نارسايي درميان افرادي كه اعتقادات سست مذهبي دارند، بيشتر نمايان است .

به نوشته گاردين ، متخصصان امر معتقدند: اشاعه اخلاق در جامعه نيازمند اشاعه مذهب است .

هنوز بسياري از سازمانهاي خيريه به نوعي با سازمانهاي مذهبي پيوند دارند و بسياري از آنها كه توسط روحانيون بنيانگذاري شده‌اند مورد حمايت گروههاي مذهبي هستند.

بيشتر داوطلبان نيكوكار انگليس هم از مذهبيون فعال هستند كه بيشتر آنها به سازمانهاي خيريه جهاني مي‌پيوندند.

اين روزنامه انگليسي چنين نتيجه‌گيري كرده است كه ، ريشه عدم تمايل مردم انگليس به امور خيريه را بايد در عوامل تغيير شكل زندگي زنان كه امروز در همه مشاغل در جامعه فعاليت و اشتغال دارند و همچنين كم رنگ شدن مذهب در زندگي مردم جستجو كرد.

معضل فقرا و محرومين و بي‌خانمانان نيز يكي از دغدغه‌هاي دولت لندن عنوان شده است.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن