تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819256401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژنرال آمریکایی: فکر حمله به ایران احمقانه است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ژنرال آمریکایی: فکر حمله به ایران احمقانه است اسرائیل درباره هسته ای ایران مبالغه می کند / سئوال اصلی برای همه تصمیم گیران در تل آویو و واشنگتن این است که هدف از حمله نظامی احتمالی علیه ایران چیست؟
دریاسالار ویلیام فالون
یک مقام ارشد نظامی آمریکا، اسرائیل را متهم کرد که در زمینه مقاصد هسته ای ایران، مبالغه و بزرگنمایی می کند.به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، دریاسالار ویلیام فالون رئیس  سابق فرماندهی نظامیان آمریکایی در خاورمیانه (فرماندهی مرکزی مستقر در قطر)، که در شورای روابط ایران و آمریکا سخن می گفت واکنش های اسرائیل را در برابر پرونده هسته ای ایران، مبالغه آمیز دانست و گفت که میان  قدرت ایران برای گسترش توانمندی های هسته ای با هدف ساخت بمب هسته ای و قصد ایران برای حمله هسته ای به اسرائیل، فاصله بسیاری وجود دارد.این مقام ارشد ارتش آمریکا همچنین ایران و اسرائیل را متهم کرد که بیانیه های مطبوعاتی و اظهارات رسانه ای بیش از اندازه ای را مطرح می کنند چه تهدیدات ایران علیه موجودیت اسرائیل و چه اظهارات مبالغه آمیز مقامات اسرائیلی درباره خطر هسته ای ایران.فالون همچنین از استفاده فعالان سیاسی و سیاستمداران از اینترنت به عنوان منبع دریافت اطلاعات، انتقاد کرد و گفت: سران اسرائیل به شدت از برنامه هسته ای ایران نگران هستند چرا که آنها معتقدند سطح توانمندی هسته ای ایران بالاست و این کشور می تواند با استفاده از کارشناسان هسته ای خود، برنامه هسته ای اش را به پیش ببرد.البته آنچه که ایرانی ها از طریق اظهار نظر و عدم همکاری خود انجام می دهند ریختن بنزین بر روی آتش است.وی افزود: مشکل در تل آویو ، اظهارات بسیاری است که سران اسرائیل را در معضل قرار داده است . در اینجا از تجربه نظامی خود استفاده می کنم و میان توانمندی و قصد (نیت) تفاوت قائل می شوم. باید در تحلیل ، موازنه را به کار بست و محتاط بود. صدام حسین رئیس جمهور پیشین عراق بسیار سخن گفت و به امکانات هسته ای خود اشاره می کرد و در نهایت مشخص شد که او هیچ چیزی در اختیار ندارد.

فالون اضافه کرد: ناآرامی ها در کشورهای عربی بر همه کشورهای خاورمیانه واز جمله ایران تاثیر خواهد گذاشت. آرمان ایران این است که کشوری دارای تاثیر در منطقه باشد.وی همچنین از نگرانی سران کشورهای جنوب خلیج فارس از ایران و ارتباط تهران با اقلیت های شیعه در خلیج فارس سخن به میان آورد.این مقام ارشد نظامی آمریکا که سه سال پیش از سمت خود در ریاست فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا استعفا داد ؛ اضافه کرد: روابط فعلی میان ایران و آمریکا به میزان زیادی با عدم درک و نادیده گرفتن زمینه مشترک در موضوعات مورد اهمیت برای دو طرف روبه رو است .فالون ضمن تایید حمایت واشنگتن از عراق در دوره جنگ با ایران اما خواستار نزدیکی و گفت وگو میان تهران و واشنگتن شد .وی گفت که تحریم های آمریکا و بین المللی روند حرکت برنامه هسته ای ایران را کند کرد و البته انقلاب های عربی  و ناآرامی های اخیر نگاه ها و توجه ها را از برنامه هسته ای ایران منحرف کرد.این مقام ارشد آمریکایی اضافه کرد: بعید است هم اکنون آمریکا به تایید گزینه نظامی علیه ایران فکر کند . هر گاه درباره جنگ احتمالی علیه ایران سخن گفته ایم واقعیت های مهمی را نادیده می گیریم. سئوال اصلی برای همه تصمیم گیران در تل آویو و واشنگتن این است که هدف از چنین حمله نظامی چیست؟ برخی از مردم معتقدند که حمله نظامی به معنی شلیک دو موشک برای هدف قراردادن مناطق محدودی است و کار با این اقدام پایان بپذیرد اما وضعیت از این پیچیده تر است. توانمندی های ارتش های آمریکا و ایران قابل مقایسه نیستند . فکر کردن به حمله نظامی علیه ایران در هنگامی که آمریکا با مشکلات اقتصادی بزرگی در داخل روبه رو است؛ احمقانه است.او افزود: آمریکا هم اکنون بر چالش های داخلی خود متمرکز شده است و همه مشکلات جهان را نمی توان با اهمیت مشکلات داخلی آمریکا مقایسه کرد ولی هنگامی که نیاز باشد گام به سوی جلو برخواهیم داشت.وی درباره رابطه آمریکا با کشورهای جنوب خلیج فارس نیز گفت: به سود آمریکاست که نیروهای این کشور همچنان در خلیج فارس باقی بمانند زیرا می خواهیم خاورمیانه با ثبات بماند و انتقال نفت ، تضمین شده باشد . مادر خلیج فارس هستیم و باقی خواهیم ماند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن