تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804708175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جمعي از مردم و مسوولان غرب مازندران: فتح خرمشهر اوج ايثار وحماسه‌ملت بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جمعي از مردم و مسوولان غرب مازندران: فتح خرمشهر اوج ايثار وحماسه‌ملت بود
داخلي. اجتماعي. دفاع مقدس. سوم خرداد.

جمعي از مردم و مسوولان غرب مازندران ضمن گراميداشت حماسه‌هاي دوران مقدس به ويژه حماسه آزادسازي خرمشهر گفتند: دوران دفاع مقدس سرشار از درس ، حماسه، ايثار، ايستادگي ، مقاومت، شهادت و وفاداري به رهبري و انقلاب اسلامي است كه هريك از اين موارد بايد به نسل جديد انتقال يابد.

آنان در گفت و گو با ايرنا خاطرنشان كردند : نام ايران با ايثار وحماسه عجين شده و ايران تا ايران است ،سمبل وحدت ، ايثار و عشق به رهبري خواهد بود و حماسه آزادسازي خرمشهر نيز سرآمد و اوج ايثار و رشادت و شهادت رزمندگان، شهدا و ايثارگري‌هاي مرداني بود كه در تاريخ اين مرز و بوم ثبت شده است.

اين عده، كارنامه انقلاب اسلامي را مملو از اين حماسه‌ها از جمله حماسه خرمشهر مي‌دانند و يادآور شدند: فتح خرمشهر ، فتح خاك نبوده بلكه فتح ارزش‌هاي اسلامي بوده كه ماندگار شده است.

"محمدصالح رضاخاني" مدير آموزش و پرورش رامسر واز رزمندگان دفاع مقدس به ايرنا گفت : از فتح خرمشهر دو درس مي‌توان گرفت يكي اينكه خدا به انقلاب اسلامي توجه داشته و ديگر اين كه اگر اعتقاد راسخ به خدا داشته‌و به عنايات او توجه كنيم، كارهاي بزرگ و به ظاهر نشدني، قابل تحقق است.

وي افزود : اين نوع حماسه‌هاي بزرگ كه در انقلاب اسلامي رخ داد بايد روي آن كارهاي برجسته و قابل فهم كرد تا به نسل جوان انتقال دهيم زيرا جوانان آماده پذيرش درسهاي بزرگ انقلاب هستند.

وي خاطرنشان كرد: وظيفه انتقال‌دهندگان ارزش‌هاي دفاع مقدس سنگين است و بايد با تدبير و ظرافت خاصي اين رسالت خود را به درستي ايفا كنند.

"حميد فهيمي" كارشناس جامعه‌شناسي در گفت و گو با ايرنا فتح خرمشهر را يكي از وقايع بزرگ و با ارزش مردم ايران دانست و گفت: فتح خرمشهر از ابعاد مختلف فرهنگي، سياسي و اجتماعي قابل تحليل است.

وي ادامه داد: فتح خرمشهر بار ديگر پيروزي انقلاب اسلامي را نمايان كرد زيرا مردمي با عزمي راسخ با پشتوانه قدرت معنوي در سايه رهبري حضرت امام با اتحاد ملي توانستند متجاوزان تا دندان مسلح را خلع سلاح نمايند.

فهيمي تصريح كرد: فتح خرمشهر به صورت آرمان اجتماعي درآمد كه پيروزي- هاي بعدي را به دنبال آورد و از بعد سياسي فتح خرمشهر در نظام جهاني اين واقعيت را نشان داد كه هيج چيز در راه رسيدن به اهداف متعالي سد راه مردم ايران نيست.

حجت‌الاسلام "عبدالرحمن باقرزاده" امام جمعه رامسر به ايرنا گفت : فتح خرمشهر يكي از نقاط عطف در تاريخ دفاع مقدس و اوج حماسه‌آفريني نيروهاي ولايتمدار انقلاب اسلامي در عين مظلوميت ما بود.

به گفته او فتح خرمشهر، فتحي بزرگي و به يادماندني بود و نشان داد به رغم همه بي‌مهرهايي كه به نيروهاي وفادار نظام مي‌شد، با اعتماد به نفس و ولايتمداري بر سخت‌ترين مشكلات فائق آمدند.

وي بيان داشت : در بيان عظمت اين حماسه و فتح خرمشهر همين بس كه قدرتهاي حامي رژيم بعث و كشورهاي منطقه چاره‌اي جز قبول اين اتفاق بزرگ را نداشتند.

امام جمعه رامسر گفت: آنچه منجر به فتح خرمشهر شد تكيه به سلاح‌هاي مادي نبود، بلكه ايمان و اراده جوانان بود و به تعبير امام راحل خرمشهر را خدا آزاد كرد.

به گفته او امروز نيز هم مانند گذشته هر چا پاي اراده و ايمان مستحكم ديني در ميان باشد ، فتح و ظفر مشهود است.

وي ادامه داد : دشمنان، عزم ملي و اراده را به عنوان دوسلاح اين ملت نشانه گرفته و در صدد تضعيف آن هستند كه همه ما بايد نسبت به توطئه‌هاي دشمنان هوشيار باشيم.

"عباس احمدي" مسوول روابط عمومي آموزش و پرورش رامسر و عضو بسيج شهرستان گفت: فتح خرمشهر، فتح ارزش‌هاي اسلامي بود و امام راحل بهترين توصيف را از اين رخداد فرمودند.

وي اضافه كرد: رشادتها، جانفشاني و ايثار رزمندگان و شهداي دوران دفاع مقدس بايد در تاريخ ثبت و ضبط و با ترسيمي هنرمندانه به نسل‌هاي بعدي انقلاب سپرده شود.

به گفته احمدي فتح خرمشهر ضربه سنگين و كمرشكني به توان رزمي و جنگ طلبي‌هاي دشمن بعثي وارد كرد و نيروهاي رزمندگان اسلام را در تحقق اهداف و پيشروي به سوي دشمن كمك زيادي كرد.

وي تاكيد كرد : ما امروز بيش از هر زمان ديگري به ارزشهاي معنوي دفاع مقدس و فتوحات بزرگي چون فتح خرمشهر و حماسه سوم خرداد نيازمنديم.

حجت‌الاسلام " محمود مشايخ " امام جمعه نوشهر گفت : خرمشهر با عنايات خداي متعال و امام زمان(عج) ، دلاورمردي‌هاو رشادتها و مقاومت رزمندگان فتح شد.

وي افزود : فتح خرمشهر زبانزد دنيا شده بود به گونه‌اي كه رسانه‌هاي دنيا از اين پيروزي بهت زده شدند.

وي بيان داشت : امروز دشمن يك جنگ تبليغاتي و جنگ رواني به راه انداخته است كه همه بايد هوشيار باشيم.

وي تصريح كرد: امروز سياست نظام حفظ ارزشها و اجرا شدن احكام اسلام و مبارزه با فساد است و با توجه به اين مهم ، همه بايد در پاسداري از اين ارزشهاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، بكوشيم.

"قربانعلي مشايخ" فرماندار چالوس به ايرنا گفت: حماسه‌ها، رشادتها و دلاورمردي‌هاي رزمندگان وايثارگران بايد به عنوان الگو و اسوه برنامه‌هاي كارمان قرار گيرد.

وي گفت : امروز يكي از مواردي كه دشمن روي آن كار مي‌كند بي‌هويت كردن جوانان است و از اين رو شناساندن ارزش‌هاي دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان به طرق مختلف ضروري است.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن