تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820949061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير ارشاد:كارفرهنگي درپارس جنوبي بدون مشاركت نيروهاي بومي ميسر نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير ارشاد:كارفرهنگي درپارس جنوبي بدون مشاركت نيروهاي بومي ميسر نيست
داخلي. فرهنگي. پارس جنوبي.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: كار فرهنگي در پارس جنوبي بدون مشاركت فعال نيروهاي بومي امكان پذير نيست.

به‌گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي محمد حسين صفار هرندي،شنبه‌درجلسه راهبرد فرهنگي درمنطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در عسلويه‌استان بوشهر افزود:براي توسعه فرهنگي در پارس جنوبي در كنار جريان قوي تشكيلاتي سازمان منطقه ويژه اقتصادي‌انرژي پارس، سرمايه‌گذاري برنامه‌اي و حمايت نرم افزاري وزارت ارشاد نيز بايد در مركز انجام شود.

وي بيان كرد:اگر اين سه ركن با يكديگر عمل نكنند توسعه فرهنگي در پارس جنوبي سامان نمي‌گيرد.

صفارهرندي‌ادامه داد: علاوه بر اداره كل فرهنگ و ارشاداسلامي استان بوشهر، وزارت ارشاد بايد درپارس جنوبي از پايگاهي كه جنبه حمايتي و نظارتي داشته باشد برخوردار شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهارداشت: فعاليت فرهنگي بايد بصورت دايم دراين منطقه حساس جريان داشته باشد.

وي بااشاره به تعبير مقام معظم رهبري از مقوله فرهنگ گفت:فرهنگ مانند هوايي است كه تنفس مي‌كنيم و بواسطه آن تمامي سلولهاي بدن زنده مي‌مانند و اگر نباشد نتيجه آن مرگ است و تاثير فرهنگ بر جامعه از جنس حيات و ممات براي جان آدمي است.

وزيرفرهنگ وارشاد اسلامي با بيان اين كه عنصراصلي تاثيرگذار در فرهنگ، مقوله دين است، اظهار داشت: در كشور ما مهمترين اجتماعات حول محور دين اتفاق مي‌افتدو مهمترين تظاهرات بيروني مردم ما تظاهر با انگيزه ديني است.

وي باتاكيد بر اين كه بايد فرهنگي را ترويج كنيم كه نسبت آن با مقوله دين كاملاشناخته شده‌باشد،افزود:بايدمساجد را بعنوان محلي براي همه كنش‌هاي فعال فرهنگي احيا كنيم.

صفار هرندي افزود: اگر اين مسجد را در ميانه فعاليتهاي اجتماعي قرار دهيم و بقيه سامانه‌هارااطراف آن تعريف كنيم، بسياري از كمبودها را رفع مي‌كند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در توسعه فرهنگي پارس جنوبي جانب گسترش فرهنگ مسجد محور و فرهنگ قرآني را مي‌گيرد، اظهار داشت: مسجد امنيت روحي و رواني ايجاد مي‌كند و مي‌تواند محل گردآمدن دلهاي پراكنده باشد.

وي با بيان اين كه در بخش فعاليت‌هاي مسجدمحورقرآن مدار شاهد جهش چند برابري هستيم گفت: در سال جاري بودجه بخش قرآن و مسجد نسبت به سال گذشته از ‪ ۲۰‬برابر تجاوز كرده است.

صفارهرندي بر طراحي فرهنگي براي نيروهاي بومي منطقه عسلويه تاكيد كرد و گفت: اگر آنچه در پارس جنوبي اتفاق افتاده در فضايي متمركز بود كه تنها به زيست بوم استان بوشهر مربوط مي‌شد پيچيده نبود،اما با توجه به اين كه كساني كه از جاهاي مختلف كشور با خرده فرهنگ‌هاي متفاوت در اين منطقه مشغول كار شده‌اند از نيروهاي بومي بيشترند و تاثيرگذار و فعال هستند و جريان بومي بواسطه‌نجابت و حجب و حياي ذاتي خود موثر عمل نمي‌كند، جمع كردن اين ماجرا به دست سامانه‌هاي بومي ممكن نيست.

وي بر لزوم پشتيباني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي سامان دادن فرهنگ اين منطقه بعنوان حامي در حوزه نرم افزاري تاكيد كرد.

صفارهرندي اظهارداشت: در منطقه عسلويه به لطف مواهب سرشارالهي، سرمايه عظيمي نهفته است و فرصتهاي بيشتري هم وجود دارد كه هنوز كشف نشده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سرمايه‌گذاري در همه عرصه‌ها در منطقه پارس جنوبي سرمايه‌گذاري ماندگار به شمار مي‌رود و با بازدهي بالا همراه است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به‌همراه مديرعامل سازمان منطقه‌ويژه اقتصادي انرژي پارس از فازهاي پالايشگاهي و طرح‌هاي پتروشيمي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس و همچنين چند طرح فرهنگي در بخش عسلويه بازديد كرد.

همچنين از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي لوح تقديري به پاس زحمات مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس توسط صفار هرندي به سيد عبدالجليل رضوي اهدا شد.ك/‪۲‬
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن