تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820884154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردبير اعتماد ملي: اصلاح‌طلبان براي موفقيت به مطالبات شخصي نينديشند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سردبير اعتماد ملي: اصلاح‌طلبان براي موفقيت به مطالبات شخصي نينديشند
خبرگزاري فارس: سردبير روزنامه اعتماد ملي گفت: اصلاح‌طلبان براي موفقيت بايد از مصالح و مطالبات شخصي دوري كنند و به فكر مصالح ملي باشند.


به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، ابوالفضل شكوري امروز در گفتگو با خبرنگاران در زنجان با اشاره به اينكه شنيده مي‌شود كه رجال درجه دوم، سوم، چهارم و پنجم اصلاحات براي رياست جمهوري خود و يا از طرف نزديكانشان مطرح مي‌شوند، گفت: اگر اين اتفاق بيفتد خبط بزرگي خواهد بود كه نتيجه آن پيروزي اصولگرايان است.
وي افزود: اگر بخواهم نظر شخصي خود را مطرح كنم، چنانچه اصلاح‌طلبان از مصالح و مطالبات شخصي دوري كنند و به فكر مصالح ملي باشند، موفق خواهند بود.
نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس ششم در مورد علل عدم موفقيت اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته گفت: بعد از دوم خرداد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم و رياست جمهوري دوره هشتم موفق بودند و توانستند اعتماد مردم را كسب كنند.
وي با اشاره به اينكه عدم موفقيت اصلاح‌طلبان از انتخابات شوراها آغاز شد، ادامه داد: پس از آن اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هفتم و دولت نهم موفق نبودند.
شكوري در مورد علل عدم موفقيت اصلاح‌طلبان با اشاره به اينكه توقعات از نمايندگان در مجلس ششم بالا رفته بود، افزود: تشديد مطالبات باعث شده بود كه ما هر كاري كرديم نتوانستيم اين اقدامات را به مردم معرفي كنيم.
وي ادامه داد: ما در مجلس ششم كارهاي بزرگي مانند سد تهم، بزرگراه زنجان ـ تبريز، سه شهرك صنعتي و شهرك صنعتي طارم، روغن‌كشي در طارم و آسفالت 60 روستا در زنجان، ساماندهي ورودي‌هاي شهر زنجان و بسياري كارهاي ديگر در دور ششم انجام شد، ولي به چشم مردم نيامد.
سردبير روزنامه اعتماد ملي با اشاره به اينكه در سطح كشور نيز اقدامات زيادي در مجلس ششم صورت گرفت، گفت: متاسفانه به خاطر اينكه مطالبات متفاوت شده بود، مردم از اصلاح طلبان زده شدند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه ما نتوانستيم كارهاي خود را معرفي كنيم و صدا و سيما نيز براي نمايندگان مجلس ششم و وزراي دولت اصلاحات مانند فرزند ناتني بود، اظهار داشت: كمتر كارهاي ما در صدا و سيما انعكاس پيدا كرد و به همين دليل اقدامات ما به چشم مردم نيامد.
شكوري با اشاره به اينكه عده‌اي از اصلاح طلبان كه عضو جريان منحرف و جزء راديكال‌هاي اصلاح‌طلبان بودند كه حتي شعارهاي عبور از خاتمي سر مي‌دادند، توسط صدا و سيما مطرح شدند.
وي با شاره به اينكه نماد اصلاح طلبان خاتمي و كروبي بودند، افزود: آنهايي كه شعارهاي راديكالي دادند به عنوان نماد اصلاح طلبان معرفي شدند.
نماينده مردم زنجان در مجلس ششم ادامه داد: اگر پنج عامل براي افول و عدول اصلاحات معرفي كنيم، من به اعتقاد خودم، عامل اول را شوراي شهر تهران مي‌دانم؛ اختلافات و دعواهايي كه داشتند و هرگز هم براي تشكيل جلسه به حد انصاب نمي‌رسيدند.
وي با اشاره به اينكه تهران مملو از آلودگي و انباشته شدن زباله و درگير با مشكلات فراوان بود، افزود: كسي هرگز آنها را كنار هم ننشاند و آشتي نداد.
شكوري با اشاره به اينكه شوراي شهر تهران از سوي وزارت كشور وقت منحل شد، تصريح كرد: اين كار يكي از خطاهاي وزارت كشور وقت بود كه موجب دلسردي و نااميدي مردم از اصلاح‌طلبان شد.
اين فعال سياسي افزود: اگر قرار بود اين شورا منحل شود، بايد همان روز اول منحل مي‌شد تا مردم را از اصلاح‌طلبان روي گردان نمي‌كردند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، عدم موفقيت اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست جمهوري دوره نهم را نيز ناهماهنگي‌ها، عدم انسجام،‌ عدم گذشت و ناهمسويي آنها اعلام كرد.
شكوري با اشاره به اينكه در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اصلاح‌طلبان حدود 17 ميليون راي آوردند، تصريح كرد: مردم شش ميليون راي به هاشمي، پنج ميليون راي به كروبي و چهار ميليون به معين و دو ميليون راي به مهرعليزاده دادند، ولي اين اصلاح‌طلبان بودند كه توان استفاده از اين موقعيت را نداشتند.
وي با اشاره به اينكه در مجلس هفتم 60 درصد اصلاح طلبان تاييد شدند، افزود: اين افراد حق داشتند در انتخابات شركت كنند و شركت كردند و با اختلاف خيلي كمي نسبت به رقبا راي نياوردند.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: نامزدهاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان در مجلس هفتم با نحوه شركت در انتخابات دست به خودزني جاهلانه زدند.
وي با اشاره به اينكه عده‌اي مي‌گفتند كه بايد از انتخابات كنار برويم، گفت: عدم حمايت از كانديداهاي اصلاح‌طلبان در استان‌ها و در زنجان از علل شكست اصلاح‌طلبان بود.
شكوري با اشاره به اينكه در اين انتخابات عده‌اي از ما خواستند كه انتخابات را تحريم كنيم، گفت: اين در حالي بود كه در تهران بزرگان اصلاح‌طلب مانند محمد‌رضا خاتمي و بهزاد نبوي و آقاي ميردامادي از ما خواستند كه اگر تاييد شده‌ايم در انتخابات حاضر شده و فعاليت كنيم، ولي در شهرستان‌ها و استان زنجان از آنها حرف شنوي نداشتند و از ما مي‌خواستند كه انتخابات را تحريم كنيم.
شكوري با اشاره به اينكه در استان زنجان اصلاح‌طلبان از نماينده اصولگرا حمايت علني كردند، گفت: معاونين استاندار سابق زنجان بعداً گفتند كه هيچ كدام در انتخابات دور اول مجلس هفتم شركت نكرده‌اند و در دوم نيز به همين كانديدا راي دادند و ما از سوي خود اصلاح‌طلبان تخريب شديم.
وي با اشاره به اينكه اصلاح‌طلبان خودشان نمايندگان خود را كنار زدند، اظهار داشت: اين كار از سوي برخي افراد خنده‌دار بود و اين يك خودزني و عدم معرفت سياسي بود.
سردبير روزنامه اعتماد ملي با اشاره به فعاليت‌هاي خود در مجلس ششم افزود: مردم زنجان و طارم از كاركرد من راضي بودند و همان افراد بودند كه از من خواستند تا در انتخابات مجلس هفتم شركت كنم.
وي با اشاره به عملكرد مجلس هفتم افزود: مجلس هفتم مجلس موفقي در اقتصاد و در سياست و قانونگذاري نبود.
شكوري هچنين با اشاره به اقتصاد كشور افزود: 50 درصد تورم ايجاد شده به خاطر عملكرد مجلس در كشور ايجاد شد و 50 درصد تورم به كار دولت برمي گردد.
اين فعال سياسي با اشاره به عملكرد ضعيف مجلس هفتم افزود: با توجه به ضعف عملكرد مجلس هفتم بود كه نمايندگان اين مجلس براي مجلس هشتم راي نياوردند، چرا كه مردم مي‌دانند و مي‌فهمند.
وي افزود: نمايندگان مردم زنجان و طارم در مجلس ششم توانسته بودند بودجه استان را از هشت ميليارد تومان به 100 ميليارد تومان افزايش دهند.
نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس ششم با اشاره به سفر مقام معظم رهبري در دوره اين مجلس به استان افزود: در سفر مقام معظم رهبري به استان نمايندگان با تشكيل جلسه‌هاي متعدد با استاندار و فرمانداران وقت، پروژه تعريف كردند و 50 ميليارد تومان نصيب استان كردند كه نمايندگان مجلس هفتم نتوانستند پول آماده را جذب كنند.
وي افزود: نمايندگان مجلس هفتم با يكديگر اختلاف داشتند و اين اختلاف سبب شد كه اين نمايندگان نتوانند حتي يك تجميع باهم داشته باشند.
شكوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه زمينه‌هاي بروز يك حماسه ديگر براي اصلاح‌طلبان وجود دارد، گفت: طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و برخوردي كه با اساتيد و دانشجويان مخالف و منتقد دولت مي شود باعث شده تا زمينه هاي بروز يك حماسه ديگر نيز صورت گيرد.
وي با اشاره به اينكه در دولت سازندگي هم اين وضعيت حاكم بود، افزود: راي مردم به خاتمي به عنوان عدم قبول اين وضع از سوي مردم بود و راي به شخص نبود و راي به تفكر و ايده بود.
سردبير روزنامه اعتماد ملي با اشاره به اينكه مردم به همين خاطر به خاتمي راي دادند، ادامه داد: هركس نيز غير از خاتمي در صحنه حاضر مي‌شد، راي مي‌آورد.
وي با اشاره به اينكه بايد بين اصلاح‌طلبان اتحاد و همدلي ايجاد شود، افزود: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند كه دوم خرداد 76 دوباره تكرار شود بايد اتحاد و همدلي در انتخابات رياست جمهوري دوره دهم نيز تكرار شود.
شكوري با اشاره به اينكه اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست جمهوري دوره هفتم كاملاً متحد بودند، تصريح كرد: بايد براي موفقيت در انتخابات آتي رئيس‌جمهوري نيز اصلاح‌طلبان متحد شوند.
نماينده مجلس ششم با اشاره به اينكه اين تورم در بخش‌هاي مختلف مانند مسكن و به ويژه اغذيه كه نياز روز مردم است مشاهده مي‌شود، گفت: من اعتقاد دارم كه مردم پاي صندوق‌هاي راي رياست جمهوري آن را نشان خواهند داد.
وي افزود: در انتخابات رياست جمهوري آينده اصلاح‌طلبان و اصولگرايان راديكال موفق نخواهند بود و اصولگرايان و اصلاح طلبان معتدل و يا افراد مستقل موفق و پيروز انتخابات خواهند بود.
انتهاي پيام/م
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 353]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن