تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820962221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل كميته ملي پارالمپيك: از كاروان ‪ ۷۴‬نفره ورزشكاران ايران چهار نفر زن هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دبيركل كميته ملي پارالمپيك: از كاروان ‪ ۷۴‬نفره ورزشكاران ايران چهار نفر زن هستند
ورزش. ورزش معلولان وجانبازان = ورزش جانبازان ، نابينايان
دبيركل كميته ملي پارالمپيك گفت: كاروان ورزشي ايران با ‪۱۵۰‬نفر شامل ‪۷۴‬ ورزشكاربه بازيهاي پارالمپيك ‪۲۰۰۸‬پكن اعزام مي‌شود كه درميان ورزشكاران چهار ورزشكار زن يك نفر در تيراندازي، يك نفر در دووميداني و دو نفر در تنيس روي ميز حضور دارند.

مسعود اشرفي روز شنبه در گفت و گو باا يرنا افزود: ورزشكاران جانباز و معلول كشورمان براي حضور در پارالمپيك پكن نزديك به ‪۱۰۰‬سهميه در رشته‌هاي مختلف كسب كرده بودند كه به دليل كمبود بودجه و نگاه برمبناي مدال آوري، چند نفر خط خوردند.

به گفته وي با ‪۷۴‬ورزشكار در‪۴‬رشته تيمي بسكتبال، واليبال نشسته، فوتبال و گلبال و ‪ ۵‬رشته انفرادي دووميداني، وزنه برداري، تيراندازي، جودو و تنيس روي ميز در اين بازي‌ها شركت خواهيم كردكه در برخي از رشته‌ها همچون تنيس روي ميز نگاه مدال آوري نيست و تنها صرف اعزام بانوان با معلوليت بالا مدنظر است.

اشرفي گفت: در دووميداني ‪۲۲‬سهميه گرفتم كه تنها ‪۱۴‬نفر اعزام مي‌شوند چون در اين رشته ملاك تنها مدال آوري است.

دررشتههاي وزنه برداري، تيراندازي ،واليبال و فوتبال ديد كيفي وانتظار كسب مدال داريم، در بسكتبال با ويلچر با تفكر ارتقاي جايگاه نسبت به پارالمپيك آتن كه نهم شده بوديم وجود دارد در گلبال كه بعداز ‪۲۰‬سال سهميه گرفتيم، صرف گرفتن سهميه باارزش است.

اشرفي بااشاره به اينكه چين ميزبان بازي هاسرمايهگذاري عظيمي براي قرار گرفتن در جايگاه اول المپيك و پارالمپيك انجام داده است گفت: اين كشور با ‪۶۵‬ميليون معلول پتانسيل بالايي دارد و براي ساير كشورهاي شركت‌كننده تهديد جدي است.

وي مهمترين مشكل ورزش معلولين كشور را نداشتن سالن و زمين تمرين دانست و گفت : باوجود گذشت ‪۲۸‬سال از فعاليت بازي‌هاي پارالمپيك ما هنوز براي تامين زمين مشكل داريم ودرگير معضل تهيه مكان براي برپايي اردوها هستيم ضمن اينكه بودجه كافي و لازم نيز به بدنه تشكيلات تزريق نمي‌شود و ما هنوز حقوق مربيان و ورزشكاران را پرداخت نكرده ايم.

اشرفي درخصوص استفاده از مربيان خارجي براي تيم‌ها گفت: خوشبختانه دراين مورد مشكلي نداريم و افتخارمان اين است كه كادر فني تيم‌ها از بدنه كارشناسي ورزش كشور است.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 422]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن