تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814904059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شهركهاي صنعتي ايران:دلال بازي زمين در شهرك هاي صنعتي پايان يافت30 درصد صنايع در شهرك هاي صنعتي مستقر هستند


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مديرعامل شهركهاي صنعتي ايران:دلال بازي زمين در شهرك هاي صنعتي پايان يافت30 درصد صنايع در شهرك هاي صنعتي مستقر هستند
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد صنعت و بازرگاني با پيگيري هاي انجام شده ديگر شاهد بورس بازي و دلال بازي در واگذاري زمين هاي شهرك هاي صنعتي كشور نخواهيم بود بطوريكه دست افرادي كه در اين گونه فعاليت ها حضور داشته اند براي هميشه قطع شده است.


امير رضا واعظي آشتياني معاون وزير صنايع ومعادن و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران، با بيان اين مطلب، تعداد شهرك ها و نواحي صنعتي مصوب اين سازمان تا پايان سال 86 را 766 شهرك و ناحيه صنعتي دانست و افزود: هم اكنون در 372 شهرك صنعتي و 194 ناحيه صنعتي در مرحله بهره برداري و واگذاري زمين هستيم.
وي با بيان اينكه واحدهاي بهره برداري شده در شهرك ها و نواحي صنعتي تحت پوشش سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران در سال 85، يك هزار و 679 واحد بوده است، اظهار داشت: اين تعداد در سال گذشته با 43 درصد افزايش به دو هزار و 394 واحد رسيده است.
معاون وزير صنايع و معادن ميزان اشتغال زايي واحدهاي به بهره برداري رسيده در سال 85 را 34 هزار و 245 نفر اعلام كرد كه اين رقم با 30 درصد افزايش در سال 86، 44 هزار و 355 نفر بوده است.
وي در ادامه از ثابت نگه داشتن قيمت زمين در شهرك هاي صنعتي مناطق محروم كشور خبر داد و اذعان كرد: قيمت زمين به جز در نقاط برخوردار شامل شهرهاي تهران، اصفهان، تبريز و مشهد در ساير شهرك هاي صنعتي كشور فقط تا 50 درصد قيمت مصوب مجاز به افزايش قيمت است.(زمين در شهرك هاي صنعتي كشور فروخته نمي شود بلكه حق انتفاعي به منظور ايجاد فعاليت هاي زيرساختي از سوي دولت دريافت مي گردد)

اختصاص بخشي از بودجه بانك صنعت و معدن براي توسعه صنايع كوچك
واعظي آشتياني از هماهنگي هاي صورت گرفته براي اختصاص بخشي از بودجه بانك صنعت و معدن به صنايع كوچك خبر داد و گفت: يكي از مباحث مورد نظر ما تلاش براي ايجاد ساز و كارهايي بود كه صنايع كوچك كشور دغدغه مالي نداشته باشند و با همين هدف و موافقت وزير صنايع و معادن قرار است كه بخشي از بودجه بانك صنعت و معدن به اين بخش از صنعت اختصاص يابد.

تقسيط 55 ماهه و واگذاري زمين رايگان در شهرك هاي صنعتي كشور
معاون وزير صنايع و معادن از اتخاذ مشوق هايي براي افزايش سرمايه گذاري در حوزه صنعت و معدن كشور خبر داد و گفت: چنانچه يك واحد توليدي در مدت زمان يكسال كاري، فعاليت خود را با 85 درصد ظرفيت اسمي خود و 10 نفر اشتغال زايي آغاز كند و اين ظرفيت براي دو سال پياپي ادامه يابد،‌ اقساط 30 ماهه خريد زمين تا 35 قسط افزايش مي يابد و چنانچه ميزان اشتغال زايي تا 50 نفر باشد پرداخت اين اقساط تا 55 قسط افزايش مي يابد.
وي ادامه داد: در مناطق محروم از همان ابتداي فعاليت 50 درصد تخفيف در نظر گرفته مي شود و چنانچه يك فعاليت توليدي با مشخصات مذكور براي 50 نفر نيز اشتغال زايي داشته باشد زمين بصورت رايگان در اختيار واحد توليدي قرار خواهد گرفت.
واعظي آشتياني با توجه به اينكه هم اكنون سهم صنعت در اقتصاد ملي كشور 7/19 درصد است و تا پايان برنامه چهارم اين رقم بايد به 25 درصد افزايش يابد، تصريح كرد: تمام مشوق هايي كه در سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران در نظر گرفته مي شود براي دستيابي به اهداف برنامه چهارم و افق 20 ساله اقتصادي كشور است.

واعظي آشتياني از نمايندگان مجلس هشتم خواست؛
انتقال انرژي تا درب واحدهاي مستقر در شهرك هاي صنعتي
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران با اشاره به موافقت دولت با انتقال انرژي (آب، برق، گاز و نفت) از سوي سازمان هاي ذيربط تا درب واحدهاي مستقر در شهرك هاي صنعتي كشور، بيان كرد: اين پيشنهاد در كميسيون زيربنايي دولت و هيات وزيران تصويب شده است و براي كسب مصوبه نهايي در صحن علني مجلس مطرح خواهد شد.
وي 30 تا 40 درصد قيمت تمام شده زمين در شهرك هاي صنعتي كشور را مربوط به ايجاد زيرساخت هاي انتقال انرژي در اين شهرك ها دانست كه با تصويب لايحه مذكور شاهد كاهش قيمت زمين و افزايش سرمايه گذاري خواهيم بود.
به گفته واعظي آشتياني؛ حدود 30 درصد صنايع كشور در شهرك هاي صنعتي مستقر شده اند.
معاون وزير صنايع و معادن يكي از برنامه هاي مهم سالجاري سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران را برنامه توليد بدون كارخانه اعلام و اضافه كرد: يك كميته راهبردي در اين خصوص تشكيل شده است و انتظار داريم كه صاحب نظران، علاقمندان و كارشناسان اهل فن در اين زمينه اين سازمان را همراهي كنند.
وي با بيان اينكه هم اكنون انسان داراي نقش 75 تا 80 درصدي براي توليد ثروت در كشورهايي همچون چين، هند و ... است، ادامه داد: اين رقم در ايران 35 درصد است كه بايد با برنامه هاي گوناگون از جمله توليد بدون كارخانه و ... به افزون بر 70 درصد ارتقاء يابد تا به يك صادركننده مطلق در حوزه صنايع و معادن كشور تبديل شويم.
واعظي آشتياني در پايان همچنين از تشكيل كارگروه بازرسي در تخصص هاي گوناگون خبر داد كه با حضور در شهرك هاي صنعتي استان هاي كشور به بررسي مسائل مختلف و پيگيري آنها مي پردازند.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن